Strona 3 z 6

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: śr paź 13, 2010 20:18
autor: jeryk10
Ren nie mam gazu w moim 2E A 1.8 PB to epoka ten silnik nie ma sondy !! A co do tej przerubki zostawiam to dla siebie

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: śr paź 13, 2010 20:28
autor: -=ren=-
jeryk10, no dobra nie ciągnę za język... :) Ale zgodnie możemy przyznać że dobrze się jeździ na 2E w nadwoziu klasycznej dwójeczki prawda??!!

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: śr paź 13, 2010 20:40
autor: jeryk10
Tak to prawda ladnie to smiga :D

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: ndz paź 17, 2010 01:43
autor: Lucki
A jak to wygląda z puszką bezpieczników (plug and play ), wydechem linką gazu i sprzęgła oraz chłodnicy (te z PR ka nie będzie zbyt mała ) ?


aha i jak z czujnikami od MFA i podciśnieniem do pokazywania spalania ?

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: ndz paź 17, 2010 20:27
autor: -=ren=-
po 89 roku, wtyczki z Passata b3 pasują p'n'p natomiast nie wiem jak jest z g3. Linkę gazu nie pamiętam ale to jest mały koszt w razie kupowania nowej. w moim przypadku skrzynia została od PN-ki więc linka sprzęgła została ta sama. Chłodnica była również od 1,6 i po prostu często chodził wentylator w okresie letnim... tzn w mieście non stop, ale problemów z przegrzewaniem nie było. Najlepiej wrzucić chłodnicę od GTD lub GTI wtedy na pewno nie będzie problemów.

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: ndz paź 17, 2010 21:13
autor: Lucki
a jak poradziłeś sobie z mfa? Ile Ci przekładka zajęła czasu ? Jaka pompa paliwa ?

aha i jak sprawa z wydechem wyglądała ?

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: pn paź 18, 2010 09:49
autor: -=ren=-
mfa
nie było i tego u siebie nie miałem, zresztą do dobrej zabawy wystarczyło dobre ustawienie silnika i jego odpalenie.

wydech
ja miałem przyjemność dobrania wszystkiego co mi potrzeba od dawcy, toteż ja wziąłem tylko portki od kolektora na długości do katalizatora. W tym passacie z którego brałem części był katalizator skręcany na złączce skręcanej zaraz na końcu portek. Na początku miałem bardzo ubogi wydech tzn przelotowy wydech zrobiony z kilku rur z wydechów od jakiegoś busa diesla. Jednak tam był tylko ostatni tłumik z którego wiele się wysypało już, Toteż jazda była bardzo uciążliwa. No i ryzykowna na czas kontroli policyjnych. Ale efektowna. Potem zamontowałem wydech (niestety używany) od KRa tam portki są podobne tyle że nie miałem katalizatora ani pierwszego tłumika, zamiast tego rurka z wspawaną sondą, potem tłumik pod siedzeniami i ostatni od 16V. Wtedy to nabrało cichszego wymiaru.

pompa paliwa
dołożyłem przekaźnik w mojej skrzynce, z passata wyjąłem kostkę z kablami od czujnika i zasilania pompy i wpiąłem do siebie, zmieniłem zbiornik - akurat trafił się od Vento, ale również golf 3 to to samo. Włożyłem pompę dużą odpowiednią dla tego silnika 3barową i wpiąłem. U mnie pominąłem filtr węglowy.

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: pn paź 18, 2010 09:52
autor: -=ren=-
przekładka zajęła mi około 2 tygodni popołudniami. Jednak jeśli wszystko masz i wiesz gdzie po wpinać to 2 góra 3 dni i masz wszystko w środku. Ja miałem jeszcze przerzucane hamulce przód i tył, montowałem wspomaganie również od passata, no i poza tym robiłem to pierwszy raz więc trzeba było na bierząco szukać potrzebnych informacji schematów i drobnych drobiazgów.

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: pn paź 18, 2010 10:30
autor: Lucki
No dziękuje Ci za podpowiedzi. Jak zacznę wkładać to na pewno jeszcze temat uruchomię bo cos po drodze wyjdzie :)

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: czw paź 21, 2010 15:49
autor: skooterek
ruszy projekt 2 x mk2 2x2e :okej:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: pn paź 25, 2010 14:41
autor: fck44
hej;)

Mam do was pytanie. Kupilem mk2 z 2e. Jest tam podobno ostrzejszy walek, przelot oprocz koncowego i dolot na zwyklym stozku.

Mialbym pare pytan:

1)jak sprawdzic czy na pewno jest tam ten ostry walek?
2)Jaki wydech najlepiej sprawdzi sie w mk2 z tym silnikiem?
3) Co z dolotem? Powrót do serii plus wkladka k&n'a i doprowadzenie zimnego powietrza?
4) Czy w 2e jest sens rozwiercac przepustnice?
5) jak odpowiednio ustawic zaplon jesli bylby tam faktycznie ostry walek?

Z gory dzieki za wszytskie odpowiedzi i pozdrawiam

Michał

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: pn paź 25, 2010 21:34
autor: toffic
1) zdjąć dekiel
2) 55mm średnicy, nie koniecznie musi być przelot
3) seryjna puszka jest ok
4) tak, zwłaszcza przy ostrym wałku i grzebanej głowicy
5) tylko softem, wszystko inne to półśrodki

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: wt paź 26, 2010 13:10
autor: fck44
toffic, Dzieki bardzo;)

A z glowica co mozna porobic? Wieksze kanaly dolotowe i wydechowe plus planowanie?

Czy po rozwierceniu przepustnicy trzeba robic adaptacje?

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: wt paź 26, 2010 14:44
autor: toffic
Najlepiej pogrzebać ile sie da mechanicznie w silniku a potem zrobić program