Przygotowanie silnika pod Turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw paź 28, 2004 19:05

Z takimi tłokami kombinował GTO ale kasa się skończyła i musiał sobie darować. Moje tłoki też są z czegoś innego i sam nie wiem z jakiej fury są. W każdym bądź razie bardzo im poskąpiono materiału.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw paź 28, 2004 19:06

Aha i jeszcze jedno. Turbo wróci pod moją maske ale dopiero na wiosne, za względów bezpieczeństwa mojego życia. Jakoś trzeba zimę przetrwać.



Awatar użytkownika
Sklarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 28, 2004 22:15
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Sklarz » czw paź 28, 2004 22:27

mozna pomyslec o smarowaniu denka tloka mianowicie wstawic pompe oleju i dysze natryskujace z 16v pompa taka ma wieksze cisnienie i strumien skierowany na denko znacznie odciazy silnik



Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » pt paź 29, 2004 17:33

nie wstawisz natryskow bo sa to integralne czesci bloku;). Jedyne co mozna zrobic w tym kierunku to zmienic blok na taki z 16v lub 2.0



Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » pt paź 29, 2004 17:34

zostaje kwestia strojenia, n chyba ze mamy instale od g60 to nie powinno byc wiekszych problemow[up]



Awatar użytkownika
Sklarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 28, 2004 22:15
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Sklarz » sob paź 30, 2004 14:03

tu sie niezgadzam wiem kto robil takie rzeczy w 8v ( nawiercanie do kanalów olejowych i gwintowanie pod natryski ) i wiem kto ma na sprzedaz zestaw ( pompe + natryski ) ale ... niech bedzie



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz paź 31, 2004 12:50

Zwykła pompa powinna wystarczyć bo można samemu ciśnienie podnieść. Z tego co piszesz to można samemu blok nawiercić do kanałów olejowych ?



Awatar użytkownika
Sklarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 28, 2004 22:15
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Sklarz » ndz paź 31, 2004 22:29

tak
bywajacy tutaj kolega Paulus ma taki zestaw do sprzedania za jakies 200 zl (pozatym sporo wie na ten temat)
uwazam ze w wypadku turbo warto gdyz wiadomo jakie temperatury osiaga denko tloka podczas pracy ze sprezarka
pozdrawiam



Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » pn lis 01, 2004 15:20

ano chyba ze tak, o tym nie pomyslalem:)))



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 03, 2004 12:05

Niech żyją usprawniacze.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr lis 03, 2004 13:32

Sklarz pisze:tu sie niezgadzam wiem kto robil takie rzeczy w 8v ( nawiercanie do kanalów olejowych i gwintowanie pod natryski ) i wiem kto ma na sprzedaz zestaw ( pompe + natryski ) ale ... niech bedzie
hehe ja tez znam takiego jednego typa
i tez jeździ sciroccoII i jest z moich okolic


www.vrservice.pl

kolarzb

Post autor: kolarzb » czw lis 11, 2004 23:21

Czy ktoś może przesłać informacje albo linka z opisem zmian pod turbo do 1,8 RP?????????? Czy dodanie turbo do tego silnika jest możliwe??? Jeśli tak, to chętnie bym dodał trochę koników pod maskę :-)) Podajcie ile to może kosztować (razem z robocizną...niestety) i kto może to zrobić



Baleog
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 26, 2004 10:43
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Baleog » pn lis 15, 2004 16:29

kolarzb pisze:Czy ktoś może przesłać informacje albo linka z opisem zmian pod turbo do 1,8 RP?????????? Czy dodanie turbo do tego silnika jest możliwe??? Jeśli tak, to chętnie bym dodał trochę koników pod maskę :-)) Podajcie ile to może kosztować (razem z robocizną...niestety) i kto może to zrobić
lepiej chyba zmienic silnik na jakies 16V lub G60, bo turbienie RP-ka raczej bez sensu jest. wiekszosc czesci z silnika musialbys wymienic na wytrzymalsze, zeby nie silinik nie zmielil sie po 1000 km
taniej wyjdzie SWAP-ik
aha 16V latwiej zagazujesz


byl GTI 16V powered by LPG
od 30.09.2004 w krainie równych autostrad
Ibiza 6k2 Sport TDI

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn lis 15, 2004 22:16

Silnik ten ma 90 KM i stopień sprężania 9.0 : 1. Jest to niezły silnik pod turbo.
Takie które będzie miało do 0.75 bara nie więcej. Ale najpierw trzeba sprawdzić temperature spalin, co by nie była za duża. Do tego intercooler i można zmniejszyć ciśnienie doładowania, a silnik będzie dostawał tyle samo tlenu co na wyższym ciśnieniu bez intercoolera.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości