Domowe met. podn. mocy PN/RF/EZ/ABN, czyli w skrócie 1.6 ben. MK2.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- utwor2001
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr wrz 01, 2021 05:18
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: MK2 CL Madison '91
- Silnik: PN
Domowe met. podn. mocy PN/RF/EZ/ABN, czyli w skrócie 1.6 ben. MK2.
Jako że temat raczej dość niszowy z małą ilością konkretnych informacji, postanowiłem złączyć swoją zebraną wiedzę w jedną całość i opisać co można w miarę niskimi kosztami zrobić w w/w. silnikach (pomysł tematu zaczerpany od spawacz sprzed dekady):
Wtrysk mechaniczny, pojedynczy gaźnik typu "downdraft":
-głowica Audi 80 2.0 ABT 90km, jedyna głowica z odlewem pod kolektor gaźnik/mono i rozmiarem zaworów 39,5/33,mm (jak 1.8 PF lub 2.0 2E itd.) - koszt około 50-150zł
-planowanie głowicy dla doprężenia jednostki, fabryczna wysokość głowicy to około 132.5mm, dla 10:1 to ok 1.8-2mm , dla 11:1 to od 3.2-3.8mm splanowania (według oryginalnego tematu spawacz z 2008) - koszt około 200zł
LUB - włożenie tłoków z korbami od 1.6 AFT MK3 / 1.6 SR AKL itd. MK4 dla uzyskania st. spr. 11:1 bez planowania głowicy - koszt około 300-400zł z wliczonym podstawowym splanowaniem głowicy pod montaż
-porting głowicy, port-matching z kolektorem ssącym oraz polerowanie portów wydechowych wraz z komorami spalania - koszt paru czteropaków + końcówek na miniszlifierkę
-zaspawanie kanału wodnego wchodzącego w kolektor ssący
-wałek rozrządu 2E/ADY, PF - koszt około 50-100zł
-kolektor ssący starego typu o kodzie 027 129 711 (jeśli samochód fabrycznie wyposażony jest w nowy gaźnik 2EE, auta z 2E2 mają już ten kolektor) - koszt około 30-50zł
-usunięcie jeża w kolektorze ssącym szlifując go na zero plus zalecane zredukowanie "twardych" przejść na ściankach kolektora
-gaźnik z 2E2 (22/26) lub 2EE (28/30) w raz z poduszką zamieniamy na 2B2 (32/32 lub 34/34), 2B5 (34/34) lub 2B7 (34/34). Najlepszym jednak dla naszej aplikacji będzie 2B2 oraz 2B5 (34/34) z silników 1.6 85km Scirocco MK1 - koszt około 100-500zł
-kolektor wydechowy 4-2-1 rurowy aftermarket/na zamówienie, OEM żeliwny odlew z silników takich jak 2E/ADY/AGG, AFT, PF itd. lub OEM żeliwny rurowy z silników MK4 1.6SR oraz 2.0 z EGR, do zaślepienia - koszt około 100-900zł
-portki wydechowe (jeśli wybraliście opcje OEM odlew/rura) muszą być z PF, AFT, 2E/ADY/AGG aby przeszły przez sanki/grodziówkę - koszt około 80-120zł
-kolektory warto pozabezpieczać termicznie, wydech taśma, ssący od spodu podkleić odbijająca temperaturę - koszt około 100zł
-dalszą część wydechu najlepiej poskładać na seryjnej średnicy środkowej usuwając jedynie zwężki przy końcu, tłumiki, kat itd. wiadomo wedle uznania, ale im lepsza przepustowość tym lepiej
-aparat zapłonowy od przedliftowego GTi 8v na K-Jetronic'u, ale taki z innego silnika zasilanego K-Jetronic'iem, od biedy RP (musi mieć przyspieszanie podciśnieniowe) będzie i tak dużo lepszy od seryjnego 1.6 - koszt około 80-300zł
Wtrysk mechaniczny, cztery gaźniki typu "sidedraft":
-głowica x-flow AFT, ABA lub MK4 1.6 SR/2.0 - koszt około 100-200zł
-zaspawanie dodatkowego kanału wodnego w głowicy
-rozwiercenie 2x otworów pod śruby mocujące głowicę z M10 na M11 w przypadku głowic MK4
-kolektor ssący custom - koszta zależnie czy samemu, czy na zamówienie
-gaźniki motocyklowe - koszt około 200-400zł
-cała reszta tak samo, jak w przypadku "downdraft'u"
Wtrysk mechaniczny, pojedynczy gaźnik typu "downdraft":
-głowica Audi 80 2.0 ABT 90km, jedyna głowica z odlewem pod kolektor gaźnik/mono i rozmiarem zaworów 39,5/33,mm (jak 1.8 PF lub 2.0 2E itd.) - koszt około 50-150zł
-planowanie głowicy dla doprężenia jednostki, fabryczna wysokość głowicy to około 132.5mm, dla 10:1 to ok 1.8-2mm , dla 11:1 to od 3.2-3.8mm splanowania (według oryginalnego tematu spawacz z 2008) - koszt około 200zł
LUB - włożenie tłoków z korbami od 1.6 AFT MK3 / 1.6 SR AKL itd. MK4 dla uzyskania st. spr. 11:1 bez planowania głowicy - koszt około 300-400zł z wliczonym podstawowym splanowaniem głowicy pod montaż
-porting głowicy, port-matching z kolektorem ssącym oraz polerowanie portów wydechowych wraz z komorami spalania - koszt paru czteropaków + końcówek na miniszlifierkę
-zaspawanie kanału wodnego wchodzącego w kolektor ssący
-wałek rozrządu 2E/ADY, PF - koszt około 50-100zł
-kolektor ssący starego typu o kodzie 027 129 711 (jeśli samochód fabrycznie wyposażony jest w nowy gaźnik 2EE, auta z 2E2 mają już ten kolektor) - koszt około 30-50zł
-usunięcie jeża w kolektorze ssącym szlifując go na zero plus zalecane zredukowanie "twardych" przejść na ściankach kolektora
-gaźnik z 2E2 (22/26) lub 2EE (28/30) w raz z poduszką zamieniamy na 2B2 (32/32 lub 34/34), 2B5 (34/34) lub 2B7 (34/34). Najlepszym jednak dla naszej aplikacji będzie 2B2 oraz 2B5 (34/34) z silników 1.6 85km Scirocco MK1 - koszt około 100-500zł
-kolektor wydechowy 4-2-1 rurowy aftermarket/na zamówienie, OEM żeliwny odlew z silników takich jak 2E/ADY/AGG, AFT, PF itd. lub OEM żeliwny rurowy z silników MK4 1.6SR oraz 2.0 z EGR, do zaślepienia - koszt około 100-900zł
-portki wydechowe (jeśli wybraliście opcje OEM odlew/rura) muszą być z PF, AFT, 2E/ADY/AGG aby przeszły przez sanki/grodziówkę - koszt około 80-120zł
-kolektory warto pozabezpieczać termicznie, wydech taśma, ssący od spodu podkleić odbijająca temperaturę - koszt około 100zł
-dalszą część wydechu najlepiej poskładać na seryjnej średnicy środkowej usuwając jedynie zwężki przy końcu, tłumiki, kat itd. wiadomo wedle uznania, ale im lepsza przepustowość tym lepiej
-aparat zapłonowy od przedliftowego GTi 8v na K-Jetronic'u, ale taki z innego silnika zasilanego K-Jetronic'iem, od biedy RP (musi mieć przyspieszanie podciśnieniowe) będzie i tak dużo lepszy od seryjnego 1.6 - koszt około 80-300zł
Wtrysk mechaniczny, cztery gaźniki typu "sidedraft":
-głowica x-flow AFT, ABA lub MK4 1.6 SR/2.0 - koszt około 100-200zł
-zaspawanie dodatkowego kanału wodnego w głowicy
-rozwiercenie 2x otworów pod śruby mocujące głowicę z M10 na M11 w przypadku głowic MK4
-kolektor ssący custom - koszta zależnie czy samemu, czy na zamówienie
-gaźniki motocyklowe - koszt około 200-400zł
-cała reszta tak samo, jak w przypadku "downdraft'u"
- utwor2001
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr wrz 01, 2021 05:18
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: MK2 CL Madison '91
- Silnik: PN
Re: Domowe met. podn. mocy PN/RF/EZ/ABN, czyli w skrócie 1.6 ben. MK2.
Wszystko zależy od nakładu pracy. U siebie miałem na ten moment zrobione tylko planowanie 1.5mm na ori głowicy z fabrycznym 2EE + wałek rozrządu od 2.0 ADY, wydech przelot na ori średnicy z ori tłumikiem środkowym i z fabrycznego v-max'a 167, latał 190 bez problemu. Kwestia tego, że nie dość że miałem końcówkę sprzęgła, to i seryjne 190mm nie wyrabia już przy 90ciu koniach także samym wałkiem i wydechem moje dupo dyno twierdzi koło 80-85 koni. Po splanowaniu już w wyższych partiach czuć było brak sprzęgła więc 90+ +/-. Teraz szykuję głowicę jak w poście powyżej z ABT, porting, port matching i jakieś 4-2-1. Jak wszystko poskładam razem z kpl sprzęgła 210mm od RP, postaram się rzeczywiście shamować auto i dać konkrety.
- utwor2001
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr wrz 01, 2021 05:18
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: MK2 CL Madison '91
- Silnik: PN
Re: Domowe met. podn. mocy PN/RF/EZ/ABN, czyli w skrócie 1.6 ben. MK2.
Tutaj konkret bez strojenia gaźnika i ustawiania zapłonu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Domowe met. podn. mocy PN/RF/EZ/ABN, czyli w skrócie 1.6 ben. MK2.
A te silniki z tytułu mają taki same doły? Jeżeli tak, to możliwość zrobienia 100 z 70 KM w przypadku PN robi ogromne wrażenie, bo przecież jest to silnik wolnossący.
- utwor2001
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr wrz 01, 2021 05:18
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: MK2 CL Madison '91
- Silnik: PN
Re: Domowe met. podn. mocy PN/RF/EZ/ABN, czyli w skrócie 1.6 ben. MK2.
oczywiście że tak, każde benzynowe 1.6 w MK2 ma ten sam dół
- utwor2001
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr wrz 01, 2021 05:18
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: MK2 CL Madison '91
- Silnik: PN
Re: Domowe met. podn. mocy PN/RF/EZ/ABN, czyli w skrócie 1.6 ben. MK2.
po ogarnięciu gaźnika (strojenie, prawdopodobnie i trzeba pogrzebać jeszcze przy dyszach), ustawienie zapłonu może i wypluje 110/115 optymistycznie.
Później plan mam na jeszcze ostrzejszy, aftermarketowy wałek rozrządu + regulowane kółko wyprzedzenia/opóźnienia otwarcia zaworów bo na pewno według ori cech nie jest tak jak być powinno i to czuć nawet na tym z ADY.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości