AAM, RP , ABS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- 
				gracek1906
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
AAM, RP , ABS
Czy ktoś mógł by mi wytłumaczyc jaka jest różnica po miedzy silnikami o oznaczeniu aam a rp? Wiadomo że oba silniki mają stopień spreżania 9.0 i różne wałki rozrządu rp identyczny co abs(przynajmniej mój rp-ek tak ma)wiec skąd w rp 90 km skoro po włożeniu do aam wałka o oznaczeniu "q" nawet pewnie 85km nie bedzie? czym te trzy silniki sie różnią, nie chodzi mi o osprzet tylko o rzeczy które mają bezpośredni wpływ na moc?
			
									
									A jednak według instrukcji się różnią:
różnica w stopniu sprężania:
RP 9,0
AAM 9,0
ABS 10,0
Różnica w fazach rozrządu:
OZD (po GMP) AAM - 4 st. ------- ABS - 5 st.
ZZD (po DMP) AAM - 26 st. ------- ABS - 41 st.
OZW (po DMP) AAM - 24 st. ------- ABS - 37 st.
ZZW (po GMP) AAM - 2 st. ------- ABS - 1 st.
i różnica jest w wybraniu w tłoku:
AAM- średnica 56,8
AAM- głębokość 8,1
ABS- średnica 56
ABS- głębokość 4,4
ale najlepiej byłoby miec wszystkie 3 silniki na stole i po sprawie (ja mam tylko wgląd do rp)
			
									
									różnica w stopniu sprężania:
RP 9,0
AAM 9,0
ABS 10,0
Różnica w fazach rozrządu:
OZD (po GMP) AAM - 4 st. ------- ABS - 5 st.
ZZD (po DMP) AAM - 26 st. ------- ABS - 41 st.
OZW (po DMP) AAM - 24 st. ------- ABS - 37 st.
ZZW (po GMP) AAM - 2 st. ------- ABS - 1 st.
i różnica jest w wybraniu w tłoku:
AAM- średnica 56,8
AAM- głębokość 8,1
ABS- średnica 56
ABS- głębokość 4,4
ale najlepiej byłoby miec wszystkie 3 silniki na stole i po sprawie (ja mam tylko wgląd do rp)
- 
				gracek1906
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
panowie a ja zrobiłem takie cuś,mam silnik 1.8 adz silnik bardzo zdrowy po 14 atmosfer,stopień spręzania 10,wywaliłem monowtrysk,i wsadziłem kolektor z gti pf,całość spięta z blosem na końcu stożek(auto wczesniej jezdziło tylko na benzynie),do tego wałek rozrządu z pfa,no i cały wydech też,fakt faktem ze auta ma tylko lpg,ale za to niezle je odetkało ,wczoraj stanołem z kolegą on mk4 110 i dostał lanie,motur jest w budzie mk2,moge na jutro foty porobić jak to wygląda  ,a mówią ze monowtryski są nierozwojowe
 ,a mówią ze monowtryski są nierozwojowe 
			
									
									 ,a mówią ze monowtryski są nierozwojowe
 ,a mówią ze monowtryski są nierozwojowe 
- 
				gracek1906
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
zapodam fotki jak wruce z pracy,kolego gaz jest tak tani ze moge mu w nagrode dawać nowy parownik co sezon,kolega na takim samym zestawie tylko z dołem od 2.0 jezdził 2.5 roku i nic sie nie stało z parownikiem,digifant komp;etny z głowicą lezy na półce do zmontowania,tylko szkoda mi tego silnika ruszać ma bardzo mały przebieg.
			
									
									- krzysio1985
- Ma gadane 
- Posty: 202
- Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
- Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
- Kontakt:
- 
				gracek1906
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Kolego gumiś,  a jak faktycznie jest w osiągach i spalaniu? Co sie poprawiło a co pogorszyło? Ale odbiegamy od tematu. Jakim cudem ja w swoim rp mam 90km jeżeli abs adz przy wiadomo wyższym stopniu mają też te 90 km? czemu ten silnik rp zawdzięcza tą moc./ Wiadomo że do aam jak sie zapoda wałek z rp abs to i tak nie osiągnie tego co rp
			
													
					Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 20:05 przez gracek1906, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości










 taki troche OT
 taki troche OT 




