[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi
Witam serdecznie
Problem dotyczy Golfa IV 1.4 16v '99 w których zaryglowały się ("deadlock") lewe tylne drzwi. Nie powiodło się otwieranie z zewnątrz po wymontowaniu zaślepki bębenka zamka i klamki (pierścień odkręciłem jeszcze zanim drzwi się zablokowały) ani od wewnątrz po zdjęciu tapicerki. Obecnie zamek jest zaczepiony na dwóch śrubach i podpięty do modułu komfortu, ale nadal jest w pozycji zablokowany (w bloku pomiarowym nr 8 modułu komfortu są wartości LR Latch Feedback: Locked i LR C/R feedback: Safe).
Poniżej zdjęcie zamka.
Proszę osoby bardziej doświadczone w temacie proszę o podpowiedź jak usunąć / zniszczyć zamek (proszę o zaznaczenie na zdjęciu miejsca gdzie uderzyć / nawiercić) aby otworzyć drzwi i wymienić zamek na nowy.
Pozdrawiam
Paweł
Problem dotyczy Golfa IV 1.4 16v '99 w których zaryglowały się ("deadlock") lewe tylne drzwi. Nie powiodło się otwieranie z zewnątrz po wymontowaniu zaślepki bębenka zamka i klamki (pierścień odkręciłem jeszcze zanim drzwi się zablokowały) ani od wewnątrz po zdjęciu tapicerki. Obecnie zamek jest zaczepiony na dwóch śrubach i podpięty do modułu komfortu, ale nadal jest w pozycji zablokowany (w bloku pomiarowym nr 8 modułu komfortu są wartości LR Latch Feedback: Locked i LR C/R feedback: Safe).
Poniżej zdjęcie zamka.
Proszę osoby bardziej doświadczone w temacie proszę o podpowiedź jak usunąć / zniszczyć zamek (proszę o zaznaczenie na zdjęciu miejsca gdzie uderzyć / nawiercić) aby otworzyć drzwi i wymienić zamek na nowy.
Pozdrawiam
Paweł
[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi
Być może otworzy się jak podasz + lub - na którymś z panów we wtyczce od zamka. Chyba że zamek jest uszkodzony mechanicznie...
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi
z tyłu korba czy elektryka?...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Re: [MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych dr
Elektryka. Dodam jeszcze ze punktakiem udało się usunąć białą blokadę (oznaczona jako A na poniższym rysunku) blokującą ruch ramienia zamka (oznaczone jako D) przy pełnym pociągnięciu cięgna klamki wewnętrznej.bioly05011 pisze:z tyłu korba czy elektryka?...
Klamka od zewnątrz i wewnątrz chodzi teraz w pełnym zakresie (jak przy wyłączonym ryglowaniu) natomiast drzwi cały czas są zaryglowane.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi
Przy silniku w kostce,fioletowy i niebieski,na te kable podepnij 12+ zamieniając bieguny,podepnij wiązke do zamka...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Re: [MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych dr
Hejbioly05011 pisze:Przy silniku w kostce,fioletowy i niebieski,na te kable podepnij 12+ zamieniając bieguny,podepnij wiązke do zamka...
Dzięki za odzew. Rozumiem, że chodzi o wymuszenie na krótko pracy silnika zamka lewych tylnych drzwi przez podanie zasilania +12V na krótko. Pomysł wydaje mi się dobry bo przy ostatniej probie otwarcia tylnego zamka całkowicie rozładował się akumulator i przestały też odryglowywać się drzwi przednie (można było otworzyć tylko przez przekrecenie kluczyka w drzwiach kierowcy). Po naładowaniu akumulatora zaczął podnosić się rygiel przednich drzwi kierowcy (wczesniej oprócz zablokowanych tylnych nie odryglowywał także lewy przednich), natomiast tylne nadal zaryglowane. Mam jeszcze parę pytań. Poniżej schemat zawierający podłączenie zamka lewych tylnych drzwi którego one dotyczą:
1. Pod który kolor (niebieski-pin2 czy fioletowy-pin1) podłączyć +12V a pod który masę z akumulatora? Co mam rozumieć przez zamienianie biegunów?
2. Czy przed podaniu zasilania na przewody silnika powinienem odłączyć czarne wielowtykowe złącze od modułu multipleksu znajdującego się na poszyciu tylnych lewych drzwi czy nie ma to znaczenia?
3. Jak długo mogę trzymać w zamku wtyczkę podpięte przewody z zasilaniem?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Paweł
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi
właśnie to, o co pytasz wcześniej - spróbuj obydwóch podłączeń i zobacz po prostu co się dziejecancer83 pisze:Co mam rozumieć przez zamienianie biegunów?
znaczenia nie ma...ale jakbyś odłączył to możesz do tej wtyczki się podłączyć - będzie mniej gimnastyki. Piny 7 i 17.cancer83 pisze:2. Czy przed podaniu zasilania na przewody silnika powinienem odłączyć czarne wielowtykowe złącze od modułu multipleksu znajdującego się na poszyciu tylnych lewych drzwi czy nie ma to znaczenia?
Jak wyżej...podłącz i patrz co się dzieje.cancer83 pisze:3. Jak długo mogę trzymać w zamku wtyczkę podpięte przewody z zasilaniem?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi
podłącz prosto z aku dwa kable i na przemian,a dlatego prosto bo lepsze napięcie pójdzie na silnik zamka,w zamku zrobiły się zimne luty,dobrze by ktoś trzymał za klamkę...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- krzysztofpuzia
- _
- Posty: 258
- Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:42
- Lokalizacja: KBC
- Auto: vw golf mk4 kombi
- Silnik: axr
[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi
u mnie zablokowane byly przednie lewe drzwi.skonczylo sie demolka calego mechanizmu zamka od srodka. nacisniecie dzwigni pokazanej srubokretem na zdjeciu otworzylo zamek:
vw golf mk4 variant 1,9 tdi axr
Re: [MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych dr
Dziękuję wszystkim za szczegółowy opis działania. Wypiąłem złącze od modułu komfortu lewych tylnych drzwi i na przemian podawałem na przewód niebieski (pin 7 złącza modułu komf.) i fioletowy (pin 17 złącza modułu komf.) +12V i masę z akumulatora -zdjęcie złącza poniżej:
Po każdorazowym podaniu napięcia na silnik, z pinów złącza iskrzyło i słychać było krótkie cyknięcie z okolicy zamka, ale niestety nie udało się go otworzyć.
Wydaje mi się, że tym przypadku nie jest to wina zimnych lutów na PCB modułu zamka bo piny nr 1 (przewód fioletowy) i nr 2 (przewód niebieski) z wtyczki zamka wychodzą bezpośrednio do silnika zamka. Jest to dość szczegółowo pokazane w filmiku poniżej (w 31 minucie widać wyprowadzenia pinów):
https://www.youtube.com/watch?v=hA_igZnCBPY" onclick="window.open(this.href);return false;
Obstawiam mechaniczne zacięcie któregoś mechanizmu zamka. Po uporaniu się z odblokowaniem zamka drzwi zamieszczę zdjęcia. Może komuś się przydadzą.
Pozdrawiam
Paweł
Po każdorazowym podaniu napięcia na silnik, z pinów złącza iskrzyło i słychać było krótkie cyknięcie z okolicy zamka, ale niestety nie udało się go otworzyć.
Wydaje mi się, że tym przypadku nie jest to wina zimnych lutów na PCB modułu zamka bo piny nr 1 (przewód fioletowy) i nr 2 (przewód niebieski) z wtyczki zamka wychodzą bezpośrednio do silnika zamka. Jest to dość szczegółowo pokazane w filmiku poniżej (w 31 minucie widać wyprowadzenia pinów):
https://www.youtube.com/watch?v=hA_igZnCBPY" onclick="window.open(this.href);return false;
Obstawiam mechaniczne zacięcie któregoś mechanizmu zamka. Po uporaniu się z odblokowaniem zamka drzwi zamieszczę zdjęcia. Może komuś się przydadzą.
Pozdrawiam
Paweł
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi
musi się otworzyć,dodawaniem napięcia ,dodatkowo ciągnąć za klamkę...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Re: [MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych dr
Próbowaliśmy z kolegą przez pół godziny i niestety nie pomogło. Zamek odpuścił dopiero po uderzaniu młotkiem w metrowy metalowy cienki pręt zaostrzony na końcu, którym po kolejnych 30 min uderzania i ciągnięcia za klamkę udało się przesunąć skorodowany zacięty mechanizm zamka.bioly05011 pisze:musi się otworzyć,dodawaniem napięcia ,dodatkowo ciągnąć za klamkę...
Zgodnie z obietnicą poniżej umieszczam zdjęcia pręta oraz miejsca w które trzeba uderzać aby otworzyć zablokowany zamek (zdarte do metalu od uderzania, rygiel już przesunięty w pozycję odblokowany).
Raz jeszcze dziękuję wszystkim osobom, które zaangażowały się w wątek.
Pozdrawiam
Paweł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości