[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cancer83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 11, 2015 16:54
Lokalizacja: Białystok

[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi

Post autor: cancer83 » wt sty 09, 2018 22:58

Witam serdecznie

Problem dotyczy Golfa IV 1.4 16v '99 w których zaryglowały się ("deadlock") lewe tylne drzwi. Nie powiodło się otwieranie z zewnątrz po wymontowaniu zaślepki bębenka zamka i klamki (pierścień odkręciłem jeszcze zanim drzwi się zablokowały) ani od wewnątrz po zdjęciu tapicerki. Obecnie zamek jest zaczepiony na dwóch śrubach i podpięty do modułu komfortu, ale nadal jest w pozycji zablokowany (w bloku pomiarowym nr 8 modułu komfortu są wartości LR Latch Feedback: Locked i LR C/R feedback: Safe).
Poniżej zdjęcie zamka.

Obrazek

Proszę osoby bardziej doświadczone w temacie proszę o podpowiedź jak usunąć / zniszczyć zamek (proszę o zaznaczenie na zdjęciu miejsca gdzie uderzyć / nawiercić) aby otworzyć drzwi i wymienić zamek na nowy.

Pozdrawiam
Paweł



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi

Post autor: marcin7x5 » śr sty 10, 2018 12:32

Być może otworzy się jak podasz + lub - na którymś z panów we wtyczce od zamka. Chyba że zamek jest uszkodzony mechanicznie...



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi

Post autor: bioly05011 » śr sty 10, 2018 14:06

z tyłu korba czy elektryka?...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

cancer83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 11, 2015 16:54
Lokalizacja: Białystok

Re: [MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych dr

Post autor: cancer83 » śr sty 10, 2018 20:07

bioly05011 pisze:z tyłu korba czy elektryka?...
Elektryka. Dodam jeszcze ze punktakiem udało się usunąć białą blokadę (oznaczona jako A na poniższym rysunku) blokującą ruch ramienia zamka (oznaczone jako D) przy pełnym pociągnięciu cięgna klamki wewnętrznej.

Klamka od zewnątrz i wewnątrz chodzi teraz w pełnym zakresie (jak przy wyłączonym ryglowaniu) natomiast drzwi cały czas są zaryglowane.

Obrazek



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi

Post autor: bioly05011 » czw sty 11, 2018 06:59

Przy silniku w kostce,fioletowy i niebieski,na te kable podepnij 12+ zamieniając bieguny,podepnij wiązke do zamka...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

cancer83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 11, 2015 16:54
Lokalizacja: Białystok

Re: [MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych dr

Post autor: cancer83 » pt sty 12, 2018 21:24

bioly05011 pisze:Przy silniku w kostce,fioletowy i niebieski,na te kable podepnij 12+ zamieniając bieguny,podepnij wiązke do zamka...
Hej

Dzięki za odzew. Rozumiem, że chodzi o wymuszenie na krótko pracy silnika zamka lewych tylnych drzwi przez podanie zasilania +12V na krótko. Pomysł wydaje mi się dobry bo przy ostatniej probie otwarcia tylnego zamka całkowicie rozładował się akumulator i przestały też odryglowywać się drzwi przednie (można było otworzyć tylko przez przekrecenie kluczyka w drzwiach kierowcy). Po naładowaniu akumulatora zaczął podnosić się rygiel przednich drzwi kierowcy (wczesniej oprócz zablokowanych tylnych nie odryglowywał także lewy przednich), natomiast tylne nadal zaryglowane. Mam jeszcze parę pytań. Poniżej schemat zawierający podłączenie zamka lewych tylnych drzwi którego one dotyczą:


Obrazek

1. Pod który kolor (niebieski-pin2 czy fioletowy-pin1) podłączyć +12V a pod który masę z akumulatora? Co mam rozumieć przez zamienianie biegunów?
2. Czy przed podaniu zasilania na przewody silnika powinienem odłączyć czarne wielowtykowe złącze od modułu multipleksu znajdującego się na poszyciu tylnych lewych drzwi czy nie ma to znaczenia?
3. Jak długo mogę trzymać w zamku wtyczkę podpięte przewody z zasilaniem?

Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Paweł



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi

Post autor: Qto » pt sty 12, 2018 22:22

cancer83 pisze:Co mam rozumieć przez zamienianie biegunów?
właśnie to, o co pytasz wcześniej - spróbuj obydwóch podłączeń i zobacz po prostu co się dzieje
cancer83 pisze:2. Czy przed podaniu zasilania na przewody silnika powinienem odłączyć czarne wielowtykowe złącze od modułu multipleksu znajdującego się na poszyciu tylnych lewych drzwi czy nie ma to znaczenia?
znaczenia nie ma...ale jakbyś odłączył to możesz do tej wtyczki się podłączyć - będzie mniej gimnastyki. Piny 7 i 17.
cancer83 pisze:3. Jak długo mogę trzymać w zamku wtyczkę podpięte przewody z zasilaniem?
Jak wyżej...podłącz i patrz co się dzieje.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi

Post autor: bioly05011 » ndz sty 14, 2018 11:00

podłącz prosto z aku dwa kable i na przemian,a dlatego prosto bo lepsze napięcie pójdzie na silnik zamka,w zamku zrobiły się zimne luty,dobrze by ktoś trzymał za klamkę...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
krzysztofpuzia
_
_
Posty: 258
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:42
Lokalizacja: KBC
Auto: vw golf mk4 kombi
Silnik: axr

[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi

Post autor: krzysztofpuzia » śr sty 17, 2018 18:12

u mnie zablokowane byly przednie lewe drzwi.skonczylo sie demolka calego mechanizmu zamka od srodka. nacisniecie dzwigni pokazanej srubokretem na zdjeciu otworzylo zamek:

Obrazek


Obrazek

vw golf mk4 variant 1,9 tdi axr

cancer83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 11, 2015 16:54
Lokalizacja: Białystok

Re: [MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych dr

Post autor: cancer83 » sob sty 20, 2018 14:40

Dziękuję wszystkim za szczegółowy opis działania. Wypiąłem złącze od modułu komfortu lewych tylnych drzwi i na przemian podawałem na przewód niebieski (pin 7 złącza modułu komf.) i fioletowy (pin 17 złącza modułu komf.) +12V i masę z akumulatora -zdjęcie złącza poniżej:

Obrazek

Po każdorazowym podaniu napięcia na silnik, z pinów złącza iskrzyło i słychać było krótkie cyknięcie z okolicy zamka, ale niestety nie udało się go otworzyć.
Wydaje mi się, że tym przypadku nie jest to wina zimnych lutów na PCB modułu zamka bo piny nr 1 (przewód fioletowy) i nr 2 (przewód niebieski) z wtyczki zamka wychodzą bezpośrednio do silnika zamka. Jest to dość szczegółowo pokazane w filmiku poniżej (w 31 minucie widać wyprowadzenia pinów):

https://www.youtube.com/watch?v=hA_igZnCBPY" onclick="window.open(this.href);return false;

Obstawiam mechaniczne zacięcie któregoś mechanizmu zamka. Po uporaniu się z odblokowaniem zamka drzwi zamieszczę zdjęcia. Może komuś się przydadzą.

Pozdrawiam
Paweł



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

[MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych drzwi

Post autor: bioly05011 » sob sty 20, 2018 16:47

musi się otworzyć,dodawaniem napięcia ,dodatkowo ciągnąć za klamkę...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

cancer83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 11, 2015 16:54
Lokalizacja: Białystok

Re: [MK4] Jak usunąć zamek z zaryglowanych tylnych lewych dr

Post autor: cancer83 » wt sty 23, 2018 16:28

bioly05011 pisze:musi się otworzyć,dodawaniem napięcia ,dodatkowo ciągnąć za klamkę...
Próbowaliśmy z kolegą przez pół godziny i niestety nie pomogło. Zamek odpuścił dopiero po uderzaniu młotkiem w metrowy metalowy cienki pręt zaostrzony na końcu, którym po kolejnych 30 min uderzania i ciągnięcia za klamkę udało się przesunąć skorodowany zacięty mechanizm zamka.
Zgodnie z obietnicą poniżej umieszczam zdjęcia pręta oraz miejsca w które trzeba uderzać aby otworzyć zablokowany zamek (zdarte do metalu od uderzania, rygiel już przesunięty w pozycję odblokowany).

Obrazek

Obrazek

Raz jeszcze dziękuję wszystkim osobom, które zaangażowały się w wątek.
Pozdrawiam
Paweł



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości