Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
Witajcie! Przyszły chłodniejsze dni więc w naszych autkach z rana, dopóki z ogrzewania nie zacznie lecieć ciepłe powietrze jest nie przyjemnie. Chciałbym zapytać się was jakie macie sposoby na zime aby wsiadając do autka było już w nim ciepło:) WEBASTO odpada bo kosz montażu jest wysoki i nie każdy może sobie na to pozwolić tak jak i nie każdy ma Ciepły garaż w którym auto się nagrzeje więc hmmm Czekam na propozycje:)
Od siebie dam taki przykład(NIESPRAWDZONY) Grzejnik na 12v tylko pod zapalniczkę przydał by się jakiś sterownik czasowy żeby dawał napięcie na odbiornik np godz przed naszym wyjazdem. Czy instnieje jakiś taki czasowy wyłącznik prądu do autka pod zapalniczkę?
Od siebie dam taki przykład(NIESPRAWDZONY) Grzejnik na 12v tylko pod zapalniczkę przydał by się jakiś sterownik czasowy żeby dawał napięcie na odbiornik np godz przed naszym wyjazdem. Czy instnieje jakiś taki czasowy wyłącznik prądu do autka pod zapalniczkę?
Moje MK3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=534603
Moje MK2 -
ETKA ONLINE!
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
KLIKAMY "CarProg2", WYBIERAMY AUTO I DALEJ JUŻ Z GÓRKI
Moje MK2 -
ETKA ONLINE!
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
KLIKAMY "CarProg2", WYBIERAMY AUTO I DALEJ JUŻ Z GÓRKI
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
Jedyny sposób to wsiąść do samochodu, odpalić i przejechać sięnz 20 minut na wyłączonym ogrzewaniu i nie przekraczać 2tys obrotów. W każdym innym przypadku prosisz się o kłopoty.
Podłączając cokolwiek o wysokim poborze pod zapalniczke, prawdopodobnie pozbawisz się możliwości odpalenia silnika bo ci po prostu siądzie aku w tych temperaturach. Druga rzecz - dorzynanie silnika, szczególnie tdi wysokimi nobrotami na zimnym skraca jego życie.
Podłączając cokolwiek o wysokim poborze pod zapalniczke, prawdopodobnie pozbawisz się możliwości odpalenia silnika bo ci po prostu siądzie aku w tych temperaturach. Druga rzecz - dorzynanie silnika, szczególnie tdi wysokimi nobrotami na zimnym skraca jego życie.
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2014 01:03 przez Skrzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
No tak ja osobiście posiadam AFN w pasku b5 i przez to chciałbym jak najmniej korzystać z nawiewu i niech ta temp zostanie dla silnika a wnętrze chciałbym jakoś inaczej dogrzać, stad pomysł na jakiś grzejnik 12v według mnie już lepiej obciążyć alternator przez włączenie grzejnika niż cały silnik odbierając mu ciepło.
Proszę o porady
Proszę o porady
Moje MK3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=534603
Moje MK2 -
ETKA ONLINE!
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
KLIKAMY "CarProg2", WYBIERAMY AUTO I DALEJ JUŻ Z GÓRKI
Moje MK2 -
ETKA ONLINE!
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
KLIKAMY "CarProg2", WYBIERAMY AUTO I DALEJ JUŻ Z GÓRKI
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
Tylko że alternator nie ładuje lub ładuje bardzo słabo na biegu jałowym. Musiałbyś siedzieć w srodku i trzymać gaz na około 20tys obrotów na luzie.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Re: Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
Skrzak pisze:Tylko że alternator nie ładuje lub ładuje bardzo słabo na biegu jałowym. Musiałbyś siedzieć w srodku i trzymać gaz na około 20tys obrotów na luzie.
Raczej 2tys obr/min
Poszukajcie w ofercie firmy DEFA ^^ mają i grzałki do bloków auta i mini grzejniki do wnętrz
Np http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/r ... jowe/vw2z2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carandcamp.com/DEFAMotorvorw ... 053_x2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
Poczytaj to http://forum.vw-passat.pl/threads/95336 ... 5-zobacz!! miałem taką w A4 B6 i była rewelacyjna. Działa to tak że po zapaleniu zimnego silnika nawiew pobiera ciepło z nagrzewnicy elektrycznej, która się wyłącza gdy silnik się nagrzeje.
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
Nie da się ogrzać wnetrza za pomocą farelki do zapalniczki.
Jak chcesz to sprawdź sobie ile czasu potrzebuje farelka 230V na ogrzanie wnętrza - oczywiście pod kontrolą.
Jak już będziesz wiedział, to podziel jej moc przez 10 i pomyśl co da farelka na 12V, która aku wciągnie w kilka godzin.
Jak chcesz to sprawdź sobie ile czasu potrzebuje farelka 230V na ogrzanie wnętrza - oczywiście pod kontrolą.
Jak już będziesz wiedział, to podziel jej moc przez 10 i pomyśl co da farelka na 12V, która aku wciągnie w kilka godzin.
Ja to mam i wcale szału nie ma. One mają moc po 800-1200 W a to i tak dla instalacji 14V masakryczny pobór.Jarek_NS pisze:miałem taką w A4 B6 i była rewelacyjna. Działa to tak że po zapaleniu zimnego silnika nawiew pobiera ciepło z nagrzewnicy elektrycznej, która się wyłącza gdy silnik się nagrzeje.
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
jhosef, w Audi zanim odgarnąłem śnieg z całego auta to przednia szyba była już rozmrożona. Więcej do szczęścia nie potrzeba, przynajmniej mi.
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
To się zgadzam. Ale jako narzędzie do nagrzania całego wnętrza w miarę szybko to się nie sprawdzi.Jarek_NS pisze:jhosef, w Audi zanim odgarnąłem śnieg z całego auta to przednia szyba była już rozmrożona. Więcej do szczęścia nie potrzeba, przynajmniej mi.
Ja jak się dowiedziałem o tym, że to mam to myślałem, ze jest zepsute.
Usiadłem w końcy do bolidu na mrozie, wziąłem VAG-a i przeprowadziłem diagnostykę.
No i załączały się oba obwody (w polo nagrzewnica podzielona jest na dwa segmenty, które mogą być załączane wg potrzeb). I jak rękę przyłożyłem to odczuwałem różnicę w temperaturze powietrza. Ale aby jakiś szał to był na mrozie to bym nie powiedział.
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
moim zdaniem jednak webasto jest najlepszą alternatywą jeśli nie ma możliwości do samochodu podciągnąć kabla 230V. Przy odrobinie cierpliwości webasto kupisz za 900zł z pilotem. Obecnie mam w samochodach webasto podgrzewacz i dogrzewacz. Webasto podgrzewacz - córka uzywa - startuje pilotem w domu na 10-15 minut przed wyjściem i wsiada do zagrzanego samochodu. Ja mam dogrzewacz czyli wsiadam , odpalam silnik i dogrzewacz. więc w samochodzie zimno ale szybko się zagrzewa - dodatkowym atutem jest u mnie grzana kierownica
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Re: Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
Zawsze myślałem, że podgrzewana kierownica to fanaberia ale dziś się przekonałem, że by się przydała...grg474 pisze:dodatkowym atutem jest u mnie grzana kierownica
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
grg474 ile to webasto spala powiedzmy na 1 h pracy ? i jak działa ten dogrzewacz ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
Jeśli masz dostęp do prądu to montuj ogrzewanie grzałką w blok. nagrzać samo wnętrze niema sensu, ruszysz kawałek i zaraz masz zimno. Inne lepsze rozwiązania będą niestety drogie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Dogrzanie wnętrza przed rannym wyjazdem
Fastener Thermo Top 5KW spala do 0,5l na godzine, dogżewacz i ogrzewanie postojowe różni sie tylko obecnością pompki cieczy,dogżewacz jej niema więc grzeje płyn po odpaleniu samochodu,ogżewanie postojowe wymusza pompką mały obieg (silnik,piec, nagrzewnica),ot cała filozofia,dodam tylko że jeśli mamy sam dogżewacz to niem większego problemu dołożyć mu pompke i uruchomić jako ogrzewanie postojowe
[url=https://www.viagrasansordonnancefr.com/commander-sildenafil/]commander sildenafil www.viagrasansordonnancefr.com[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości