1,6 SR AKL - kokpit + wajha zmiany biegów

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz16sr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pt wrz 21, 2012 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

1,6 SR AKL - kokpit + wajha zmiany biegów

Post autor: lukasz16sr » czw cze 19, 2014 16:20

Witam,

Przepraszam jeśli odgrzewam kotleta ale mam parę pytań.
Na żółto zaznaczyłem miejsca gdzie strasznie szwarszczy, piszczy... Dodatkowo jest jeszcze gdzieś w kierownicy jak są dziury na drodze ale jak sie czlowiek zaprze łokciami i trzyma kierownicę to nie trzeszczy w niej.. Czy da sie to jakoś wyeliminować? Cz są trzaski bo auto wiekowe i żyj pan z nimi ;) ?

2 pytanie brzmi...
Czy muszę wyciągać cały kokpit jeśli chce zamienić srodkową półeczkę z radiem miejscami na tą pustą wyżej?

3 pytanie...
Czy przy rozbiórce srodkowej częsci nie ma problemów tam z jakimiś duperelami typu blaszki coś tam od klimy i nawiewów?

4 pytanie...
Rozbierając środkową część trzeba rozebrać wajhę zmiany biegów.. Mógłby ktoś jasno mi wytłumaczyć jak to zrobić?
Czy podczas jazdy wjeżdzając w dziury gdy mocno buja samochodem wajha od zmiany biegów też Wam się rusza we wszystkie strony mimo że jest na biegu? Czym to może być spowodowane?

5 pytanie...
Czy dolega Wam super do szyby kokpit? Ja mialem wymienianą nagrzewnicę i nie wiem czy facet złożył spowrotem spoko, ale normalnie jest tam szpara i normalnie można wsunąć chusteczkę i to nie jedną miedzy szybę a kokpit...

Dziękuje za pomoc..
Obrazek



Awatar użytkownika
Rawcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt cze 14, 2011 21:27

1,6 SR AKL - kokpit + wajha zmiany biegów

Post autor: Rawcio » czw cze 19, 2014 16:26

Nie wiem jak to wygląda w przypadku półeczki, bo mam zmieniarkę, ale przy wymianie ramki z cupholderem wyglądało u mnie to w następujący sposób.

Z lewej strony osłona bezpieczników i osłona pod kierownicą out. Z prawej najpierw osłona z boku deski rozdzielczej, następnie schowek out. Następnie mieszek z ramką podnosimy do góry i odkręcamy przednią część tunelu środkowego. Trzeba go pociągnąć do góry i do tyłu, ponieważ ramka jest zablokowana bolcami, które znajdują się w tunelu.

Jednak nie sądzę, abyś musiał ramkę wyciągać do przełożenia półeczki nad radiem. :P


Obrazek

lukasz16sr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pt wrz 21, 2012 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

1,6 SR AKL - kokpit + wajha zmiany biegów

Post autor: lukasz16sr » czw cze 19, 2014 16:31

Radio można wyciągnąć normalnie wiadomo ale tą drugą półeczkę wyjąć to nie wiem jak :))) by zamienić miejscami :)))



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

1,6 SR AKL - kokpit + wajha zmiany biegów

Post autor: Qto » czw cze 19, 2014 16:38

1. Trzeba rozebrać i popodklejać co się da...ja używam filcu lub taśmy paricanej
2. Nie zamienisz tego miejscami...tzn zamienisz ale półkę trzeba wtedy obrócić o 180* więc otwory które są teraz na górze, po zmianie będą na dole. Do takiej zmiany nie trzeba wyciągać całości...
3. Zależy co kto uważa za problem...wiadomo że trzeba być ostrożnym aby nic nie połamać...i aby to później prawidłowo poskładać
4. Ramka od dźwigni zmiany biegów jest na wcisk...trzeba wcisnąć palcami z jednej strony i wyjdzie, później masz cztery śrubki po bokach (dwie z przodu, dwie z tyłu plastiku) i jedną pod wkładem popielniczki...po jej wyciągnięciu łatwiej ogarnąć przewodu do niej idące
5.Jest tam szpara... mała, zwinna rączka spokojnie palce tam wciśnie i wyciągnie bilet parkingowy który tam wpadł :hmm:



lukasz16sr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pt wrz 21, 2012 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

1,6 SR AKL - kokpit + wajha zmiany biegów

Post autor: lukasz16sr » czw cze 19, 2014 17:52

Qto
1. Nie słychać nic? Jaki efekt?
2. To czemu w Golfach widzę, że mają różnie (niby od seryjnego kupna).
To niby jak to zrobić?
3. No bardziej chodzi mi o te pokrętła od nawiewu i klimy żeby tam nic nie poje**ć ;)
4. Masz zdjęcie powyżej co wkleiłem. Gdzie niby jest ten wcisk? Do czego mi przewody tam :P ?
5. Ale ja mam przeczucie że tej szpary nie powinno być.. bo tam mi paruje coś tłustego jakby opary oleju albo coś bo mam takie ślady i muszę co jakiś czas wycierać...



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

1,6 SR AKL - kokpit + wajha zmiany biegów

Post autor: Qto » czw cze 19, 2014 21:23

1. Jak podkleisz taki będzie efekt... ogólnie gdzieś w tym dziale jest temat o tego typu sprawach
2. Nie wiem dlaczego widzisz...ja wiem że aby półkę zamienić z radiem trzeba ją odwrócić...a wtedy będzie miała na dole dziury. Jak to zrobić ?? Wyciągnąć półkę, wyciągnąć radio i zamienić miejscami :bigok: Czasami kieszeń radia zachodzi na półkę i najpierw trzeba wyciągnąć kieszeń a później półkę...półkę wystarczy ociągnąć. Kieszeń zależy jak ktoś się przylożył z montażem.
3. Nic na siłę to nic nie zepsujesz
4. Od przodu auta pchnij do tyłu...i wyjdzie. Kable do zapalniczki :bajer:
5. Myślisz że jakby szpary nie było to by nie parowało ?? Przyczyny parowania szukaj tam gdzie paruje a w szparze...



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

1,6 SR AKL - kokpit + wajha zmiany biegów

Post autor: Skrzak » pt cze 20, 2014 10:47

Półeczkę da się zamienić z radiem ale trzeba kupić inną rodzaj. Są dwa rodzaje półeczek, jeden pasujący w środkowe miejsce w koszu (ramce radia) i drugi, pasujący w górne miejsce. Oczywiście oba rodzaje można włożyć w oba miejsca ale wtedy jak masz nie ten rodzaj to na dole półeczki będziesz miał dziury, które powinny być u góry. Ja tak mam teraz że mam półkę u góry i z dziurami na dole, da się z tym żyć ale np. monet tam nie położę, bo wpadną do środka. Półeczkę wyciąga się bez kombinowania tylko trochę mocniej trzeba pociągnąć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości