multifunkcja mk 4

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dziadek54
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 24, 2007 21:01
Lokalizacja: Sląsk/Świętokrzyskie

multifunkcja mk 4

Post autor: Dziadek54 » pn cze 24, 2013 21:16

poszukuje wiadomości na temat podlączenia kierownicy multifunkcyjnej do golfa iv tdi asz tempomat ,telefon pokładowy ,nawigacja mfd./niestety szukajka nie daje odpowiedzi/byc może ze żle szukam/od jakiegos czasu nie przegladam tego forum a przeglądam forum passata, gdyż tam wiecej moge sie dowiedziec w sposób jasny i przejrzysty niż z naszego forum/komercja wkracza wszędzie ,nie zawsze z pożytkiem dla odbiorcy /. wyglada na to, że użytkownicy passatow chętniej dzielą się wiedzą niż koledzy z forum golfa - nie wiem czym to jest podyktowane -.nie dotyczy to kolegi ze skarżyska kam. ,który chetnie pomaga i w sposób jasny opisuje niuanse naszych mk4 / chylę czoło przed nim za jego wklad w to forum /mam nadzieje że moderator nie usunie tego postu a przyczyni się on do tego abyśmy chetniej dzielili sie wiadomosciami na temat naszych "kochanych" golfów bez podtekstów typu /co ja z tego będę miał/



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5929
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

multifunkcja mk 4

Post autor: grg474 » pn cze 24, 2013 23:05

potrzebna kierownica, taśma pod multifunkcję (da się ominąć stosując zwykłą taśme + przepinować) sterownik multifunkcji (są 2 rodzaje) i sama kiera z poduszką. Jak już się zabierasz pomyśl czy nie lepiej poszukać kiery podgrzewanej.
Szukaj porady thomas1919 + poczytaj to link


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

multifunkcja mk 4

Post autor: Michał_1977 » wt cze 25, 2013 08:30

Dziadek54 pisze:mam nadzieje że moderator nie usunie
A niby dlaczego ma być usunięty?
Dziadek54, nie wrzucaj wszystkich do jednego worka.To,że ktoś Ci kiedyś nieuprzejmie napisał
Dziadek54 pisze:co ja z tego będę miał/
nie znaczy,że wszyscy mają takie samo podejście i że nie pomogą :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

szczyku

Odp: multifunkcja mk 4

Post autor: szczyku » wt cze 25, 2013 11:04

dzial: wnetrze i nadwozie, temat: multifunkcja mk4, a wiekszosc postu to zale i placz, ja juz nie wiem czego ty chcesz?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5929
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

multifunkcja mk 4

Post autor: grg474 » wt cze 25, 2013 12:15

dobra Panowie bo schodzicie z tematu
Opiszę swoje przejścia z montażem - zawsze to prościej jak inni nauczą się na innych błędach a nie na swoich.
Na początek kierownica - mamy 2 rodzaje - multif - 4ramienna i multif. 4ramienna podgrzewana (wersja z Sharana). oczywiście jak ktoś chce może się pokusić o kierę z mk5 i wyższej wersji i tu uwaga - są 2 rodzaje airbagów z mk5 - 1 wtyczka airbag i 2 wtyczki. Oczywiście wtedy kupujemy z 1 wtyczką.
Ale wróćmy do kierownicy z mk4/sharana - do niej potrzebna jest poduszka i tu pasuje tylko od kiery multifunkcyjnej.
teraz sterownik/przekaźnik multifunkcji oznaczony 451 lub 452 - jeśli mamy navi MFD lub radio vw gamma to wystarcza 452. Dobrze by było kupić taki z podstawką (mniej rzeźby) przykłądowa aukcja
taśma airbag - w przypadku jeśli to będzie kierownica podgrzewana - taśma musi być z dodatkowym zasilaniem - taka jak np tu
jeśli macie esp to musi być z wersji z esp - taka jak np tu
jeśli natomiast nie macie esp to można wykorzystać obecną taśmę - trzeba będzie troszkę zamieszać w wiązce pod poduszką i dołożyć 1 kabelek oraz zmienić przebieg instalacji do klaksonu.
a teraz przejścia - najpierw kupiłem taśmę bez obsługi grzanej - spróbowałem ominąć - zjarałą się taśma, zastosowałem więc zwykłą bez grzania a dopiero ostatnio dokupiłem prawidłową.
Sterownik multif. - na kupione 3 działał jeden - czemu? być może dlatego że pierwsze były z numerem 451 zamiast 452


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Encoded
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw lip 19, 2012 11:06
Lokalizacja: Małopolska

multifunkcja mk 4

Post autor: Encoded » pn mar 09, 2015 22:31

grg474, odnośnie tego przekaźnika czy ma znaczenie obecność szyny CAN? Nie mam ori radia i navi to szukać 452 czy w takim wypadku 451? A jakieś specjalne wiązki są potrzebne bo coś widziałem na allegro ale cena spora... I jeszcze jedno pytanie dotyczące tej podstawki do przekaźnika bo ciężko to złapać da się to ominąć jakoś w miarę czy straszna rzeźba?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5929
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

multifunkcja mk 4

Post autor: grg474 » wt mar 10, 2015 00:04

Encoded, no ale jak nie masz ori radia to jaki cel montażu takiej kiery?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Encoded
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw lip 19, 2012 11:06
Lokalizacja: Małopolska

multifunkcja mk 4

Post autor: Encoded » wt mar 10, 2015 09:01

grg474, moja kierownica jest strasznie zajechana a ta mi leży wiec pomyślałem że ją podłączę, mam kiere z poduchą i tasmą wiec brak chyba tylko przekażnika. Myślałem o jakimś adapterze do radia albo kidyś zmiana na ori.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

multifunkcja mk 4

Post autor: Haki » wt mar 10, 2015 16:07

Encoded, jest o tym temat w dziale CAR-AUDIO ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Encoded
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw lip 19, 2012 11:06
Lokalizacja: Małopolska

multifunkcja mk 4

Post autor: Encoded » śr mar 11, 2015 09:39

W tej chwili chodzi mi bardziej o te przekaźniki i resztę oprzyrządowania kiery bo nie wiem czy jest sens.



Awatar użytkownika
kazikpunk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt cze 01, 2012 07:16
Lokalizacja: śląskie

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: kazikpunk » czw maja 14, 2015 00:09

A jakie jest oznaczenie taśmy pod podgrzewaną kierownicę?

A czy można podłączyć podgrzewaną kierownicę jak ma się ESP?

Nie zależy mi na kierownicy Multi, a podgrzewanie chciałem sobie zrobić sam bo mam przewód z maty grzewczej z fotela i czujnik bimetaliczny do np 25 - 35 stopni.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5929
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

multifunkcja mk 4

Post autor: grg474 » ndz maja 17, 2015 20:59

kazikpunk pisze:A jakie jest oznaczenie taśmy pod podgrzewaną kierownicę?
szukajka nie gryzie - jest porada
kazikpunk pisze:A czy można podłączyć podgrzewaną kierownicę jak ma się ESP?
można poczytaj


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Krywan2494
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:18
Lokalizacja: warszawa
Auto: VW Golf IV TDI++, Octavia III Kombi.
Silnik: ATD

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Krywan2494 » czw cze 14, 2018 07:34

Witam, a czy ma ktoś schemat jak kierownica grzana była podłączona w oryginale w sharanie? Mam kierownice i taśmę z sharana i chce to w golfie zamontować. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Vwolf86 » czw gru 16, 2021 14:43

Witam.
Mam problem i zapytanie. Założyłem do g4 kierownicę z g7. Wtyczkę przerobiłem klakson działa, Air bag nie wywala błędu. Lecz pozostaje mi podłączyć zasilanie plus 12V i linie komunikacyjną LIN BUS i właśnie niewiem gdzie i jak? Jaki przekaźnik, czy może bezpośrednio na zieloną wtyczkę mini ISO? Radio mfd 1 ver d. Taśma z ESP czyli wolne piny są więc je wykorzystam. Kierownica z funkcją telefon i sterowanie radia. Bez tempomatu. Tempomat w manetce mam.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości