Klapy ogrzewania i rurki na wężach.

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Solaris22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 03:50
Kontakt:

Klapy ogrzewania i rurki na wężach.

Post autor: Solaris22 » pn gru 10, 2012 00:05

Witam,
Mam pytanie odnośnie klap w nagrzewnicy. Czy zaślepienie tych dziur na klapach daje dużą różnicę w ogrzewaniu? Ostatnio są dosyć niskie temperatury i moje ogrzewanie mnie nie zadawala. Przy temperaturze -8 na dworze w aucie potrafią lekko zamarzać boczne szyby, a z nawiewów nie leci już gorące powietrze a zaledwie ciepłe choć nie zimne ani letnie. Niedawno wymieniałem nagrzewnice, bo stara padła i widziałem, że na tych klapach w połowie nie ma tej gąbki. Nie miałem czasu żeby to wtedy zrobić i to tak zostawiłem. Teraz się zastanawiam czy jest sens to robić. Nagrzewnica grzeje tak jak stara. Na pewno to nie jest jej wina, bo przy temperaturach powiedzmy od 0 w górę w aucie jest naprawdę gorąco. Wraz ze spadkiem temp otoczenia w aucie robi się zimniej choć chyba nie powinno tak być bo płyn ma tą swoją temperaturę ok 90s. Druga sprawa to rurki w komorze silnika. Czy muszą być 2 rurki czy wystarczy jedna? Bo ja sobie założyłem, tylko jedną w miejsce tego termostatu aluminiowego, a ten czarny plastykowy zostawiłem. To może mieć wpływ?
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi bo jutro chciałbym się za to wziąć. ;)
Marek

edit:
Klapę zaślepiłem. Różnica jak na razie jest więcej niż bardzo zauważalna. Nie wyrokuję jednak i czekam na większe mrozy, żeby zobaczyć jak będzie się grzać wnętrze. Do uszczelnienia użyłem taśmy stosowanej do uszczelniania wydechów. Każdy pewnie wie jak to wygląda. ;)
Dalej jednak czekam na odpowiedz odnośnie rurek.
Pozdrawiam,
Marek


VW GOLF MK2 1.6 B+G - RF
VW GOLF MK4 1.9 TDI - ALH
Obrazek

Solaris22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 03:50
Kontakt:

Klapy ogrzewania i rurki na wężach.

Post autor: Solaris22 » pt gru 14, 2012 18:05

Ogrzewanko działa aż miło. Przy -10 na zewnątrz w autku +30 :D
Pozdrawiam,
Marek


VW GOLF MK2 1.6 B+G - RF
VW GOLF MK4 1.9 TDI - ALH
Obrazek

ŁukaszMK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lis 06, 2012 22:58

Klapy ogrzewania i rurki na wężach.

Post autor: ŁukaszMK2 » pn gru 24, 2012 08:45

możesz wyjaśnić gdzie dokładnie jest ta klapa? Jak tam się dostać i czym ja zaślepić?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Klapy ogrzewania i rurki na wężach.

Post autor: Michał_1977 » pn gru 24, 2012 11:57

W tym temacie wszystko jest napisane http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129364&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Klapy ogrzewania i rurki na wężach.

Post autor: Johnatan » śr gru 26, 2012 18:59

ja w moim dwujaczu mam 80st C jak włoże czujke termometru w kratkę na 1 biegu ;)


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Solaris22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 03:50
Kontakt:

Re: Klapy ogrzewania i rurki na wężach.

Post autor: Solaris22 » czw sty 03, 2013 22:22

ŁukaszMK2 pisze:możesz wyjaśnić gdzie dokładnie jest ta klapa? Jak tam się dostać i czym ja zaślepić?
Cześć,
Zdejmujesz półkę nad nogami pasażera, później wyjmujesz dmuchawę, zdejmujesz spinki z tunelu od dmuchawy i odkręcasz śrubę w komorze silnika. Po tym wszystkim będziesz widział jedną klapkę tą ciepło/zimno. Ja zakleiłem ją taśmą do łatania tłumików. Jak na razie nic się nie odkleja a w aucie istna sauna.
Pozdrawiam,
Marek
Johnatan pisze:ja w moim dwujaczu mam 80st C jak włoże czujke termometru w kratkę na 1 biegu ;)
Nie wiem ile jest u mnie ale po rękach parzy czy na pierwszym czy na drugim biegu dmuchawy.


VW GOLF MK2 1.6 B+G - RF
VW GOLF MK4 1.9 TDI - ALH
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Klapy ogrzewania i rurki na wężach.

Post autor: Johnatan » czw sty 03, 2013 23:44

kupilem iles lat temu najtansza nagrzewnice. bylem nie zadowolony w moim mk2.. kupilem oryginal... ta podróbka przelezala na regale i gdy kupilem mk3 to musialem zmienic bo byla pęknieta.. dalem tą słabą. nie byłem zbytnio zadowolony ale mówie.. ahh dupowóz to wystarczy mi.. Gdy auto przeszło pewną modyfikacje to grzanie poprawilo sie dwukrotnie.. Auto ma silnik z węzami do chlodnicy na środek, a chłodnica jest z węzami na strone akumulatroa. Mam posztukowane rurki i dolna rurka jest dość małego przekroju i wydaje mi sie ze przez to zaczął grzać lepiej... hmmm nie potrafie tego w 100% potwierdzić..


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości