Klapy ogrzewania i rurki na wężach.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Klapy ogrzewania i rurki na wężach.
Witam,
Mam pytanie odnośnie klap w nagrzewnicy. Czy zaślepienie tych dziur na klapach daje dużą różnicę w ogrzewaniu? Ostatnio są dosyć niskie temperatury i moje ogrzewanie mnie nie zadawala. Przy temperaturze -8 na dworze w aucie potrafią lekko zamarzać boczne szyby, a z nawiewów nie leci już gorące powietrze a zaledwie ciepłe choć nie zimne ani letnie. Niedawno wymieniałem nagrzewnice, bo stara padła i widziałem, że na tych klapach w połowie nie ma tej gąbki. Nie miałem czasu żeby to wtedy zrobić i to tak zostawiłem. Teraz się zastanawiam czy jest sens to robić. Nagrzewnica grzeje tak jak stara. Na pewno to nie jest jej wina, bo przy temperaturach powiedzmy od 0 w górę w aucie jest naprawdę gorąco. Wraz ze spadkiem temp otoczenia w aucie robi się zimniej choć chyba nie powinno tak być bo płyn ma tą swoją temperaturę ok 90s. Druga sprawa to rurki w komorze silnika. Czy muszą być 2 rurki czy wystarczy jedna? Bo ja sobie założyłem, tylko jedną w miejsce tego termostatu aluminiowego, a ten czarny plastykowy zostawiłem. To może mieć wpływ?
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi bo jutro chciałbym się za to wziąć.
Marek
edit:
Klapę zaślepiłem. Różnica jak na razie jest więcej niż bardzo zauważalna. Nie wyrokuję jednak i czekam na większe mrozy, żeby zobaczyć jak będzie się grzać wnętrze. Do uszczelnienia użyłem taśmy stosowanej do uszczelniania wydechów. Każdy pewnie wie jak to wygląda.
Dalej jednak czekam na odpowiedz odnośnie rurek.
Pozdrawiam,
Marek
Mam pytanie odnośnie klap w nagrzewnicy. Czy zaślepienie tych dziur na klapach daje dużą różnicę w ogrzewaniu? Ostatnio są dosyć niskie temperatury i moje ogrzewanie mnie nie zadawala. Przy temperaturze -8 na dworze w aucie potrafią lekko zamarzać boczne szyby, a z nawiewów nie leci już gorące powietrze a zaledwie ciepłe choć nie zimne ani letnie. Niedawno wymieniałem nagrzewnice, bo stara padła i widziałem, że na tych klapach w połowie nie ma tej gąbki. Nie miałem czasu żeby to wtedy zrobić i to tak zostawiłem. Teraz się zastanawiam czy jest sens to robić. Nagrzewnica grzeje tak jak stara. Na pewno to nie jest jej wina, bo przy temperaturach powiedzmy od 0 w górę w aucie jest naprawdę gorąco. Wraz ze spadkiem temp otoczenia w aucie robi się zimniej choć chyba nie powinno tak być bo płyn ma tą swoją temperaturę ok 90s. Druga sprawa to rurki w komorze silnika. Czy muszą być 2 rurki czy wystarczy jedna? Bo ja sobie założyłem, tylko jedną w miejsce tego termostatu aluminiowego, a ten czarny plastykowy zostawiłem. To może mieć wpływ?
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi bo jutro chciałbym się za to wziąć.
Marek
edit:
Klapę zaślepiłem. Różnica jak na razie jest więcej niż bardzo zauważalna. Nie wyrokuję jednak i czekam na większe mrozy, żeby zobaczyć jak będzie się grzać wnętrze. Do uszczelnienia użyłem taśmy stosowanej do uszczelniania wydechów. Każdy pewnie wie jak to wygląda.
Dalej jednak czekam na odpowiedz odnośnie rurek.
Pozdrawiam,
Marek
Klapy ogrzewania i rurki na wężach.
Ogrzewanko działa aż miło. Przy -10 na zewnątrz w autku +30
Pozdrawiam,
Marek
Pozdrawiam,
Marek
Klapy ogrzewania i rurki na wężach.
możesz wyjaśnić gdzie dokładnie jest ta klapa? Jak tam się dostać i czym ja zaślepić?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Klapy ogrzewania i rurki na wężach.
W tym temacie wszystko jest napisane http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129364&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Klapy ogrzewania i rurki na wężach.
ja w moim dwujaczu mam 80st C jak włoże czujke termometru w kratkę na 1 biegu
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Klapy ogrzewania i rurki na wężach.
Cześć,ŁukaszMK2 pisze:możesz wyjaśnić gdzie dokładnie jest ta klapa? Jak tam się dostać i czym ja zaślepić?
Zdejmujesz półkę nad nogami pasażera, później wyjmujesz dmuchawę, zdejmujesz spinki z tunelu od dmuchawy i odkręcasz śrubę w komorze silnika. Po tym wszystkim będziesz widział jedną klapkę tą ciepło/zimno. Ja zakleiłem ją taśmą do łatania tłumików. Jak na razie nic się nie odkleja a w aucie istna sauna.
Pozdrawiam,
Marek
Nie wiem ile jest u mnie ale po rękach parzy czy na pierwszym czy na drugim biegu dmuchawy.Johnatan pisze:ja w moim dwujaczu mam 80st C jak włoże czujke termometru w kratkę na 1 biegu
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Klapy ogrzewania i rurki na wężach.
kupilem iles lat temu najtansza nagrzewnice. bylem nie zadowolony w moim mk2.. kupilem oryginal... ta podróbka przelezala na regale i gdy kupilem mk3 to musialem zmienic bo byla pęknieta.. dalem tą słabą. nie byłem zbytnio zadowolony ale mówie.. ahh dupowóz to wystarczy mi.. Gdy auto przeszło pewną modyfikacje to grzanie poprawilo sie dwukrotnie.. Auto ma silnik z węzami do chlodnicy na środek, a chłodnica jest z węzami na strone akumulatroa. Mam posztukowane rurki i dolna rurka jest dość małego przekroju i wydaje mi sie ze przez to zaczął grzać lepiej... hmmm nie potrafie tego w 100% potwierdzić..
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości