Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomek_b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sie 26, 2010 15:05

Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: tomek_b » śr paź 24, 2012 14:23

Witam wszystkich forumowiczów,

ostatnio nęka mnie nieregularnie występujący dźwięk "terkotania" trwający około 5-10 sekund- podobny do odgłosu pompującego się kompresora tuż po przekręceniu kluczyka - bez zapalania silnika. Jeżeli od razu zapalę silnik to owe terkotanie również występuje.
Zlokalizowałem źródło tego odgłosu - nad nogami pasażera z przodu - zdecydowanie nie pod maską.
Dziwne jest to że ten odgłos nie występuje za każdym razem, włącza się również podczas manewrowania, np przy parkowaniu na koniec jazdy (nie jestem w stanie ustalić od czego on zależy).
Wierząc w złośliwość rzeczy martwych u mechanika nie byłem w stanie wywołać tej usterki, natomiast podpięty komputer nie wykazał żadnych błędów.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Co to może być?

Nadmieniam że wszystko w aucie działa jak należy, brak zapalonych kontrolek itd.

Z góry dziękuję za sugestie oraz pomoc.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: doggie » śr paź 24, 2012 20:32

tomek_b pisze:Witam wszystkich forumowiczów,

ostatnio nęka mnie nieregularnie występujący dźwięk "terkotania" trwający około 5-10 sekund- podobny do odgłosu pompującego się kompresora tuż po przekręceniu kluczyka - bez zapalania silnika.
w wielu przypadkach "bulgocze" pompa paliwa w baku jesli poziom paliwa spada poniżej 1/2, przy całym zbiorniku tego nie robi, przynajmniej w moim Mk5 tak było


Jeżeli od razu zapalę silnik to owe terkotanie również występuje.
Zlokalizowałem źródło tego odgłosu - nad nogami pasażera z przodu - zdecydowanie nie pod maską..
tam znajduje się dmuchawa i czasami halasuje, czy włączenie / wyłączenie nadmuchu ma znaczenie?



tomek_b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sie 26, 2010 15:05

Re: Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: tomek_b » śr paź 24, 2012 20:54

doggie pisze:tam znajduje się dmuchawa i czasami halasuje, czy włączenie / wyłączenie nadmuchu ma znaczenie?
jest już tak 2,3 tygodnie i zależności żadnej z dmuchawą nie znalazłem przy włączonym i wyłączonym burczy...

w tym miejscu są klapy sterujące temperaturą jak i obiegiem wewnętrznym, ale wszystko działa jak należy.

:hmm:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: doggie » śr paź 24, 2012 21:21

klapy są po środku a nad nogami pasażera masz filtr kabinowy a bardziej po prawej wentylator dmuchawy



Awatar użytkownika
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna

Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: szysz61 » śr paź 24, 2012 23:46

Może to silniczki sterujące nawiewem hałasują w pozycjach pośrednich (otwarto/zamkniętych). W moim plusie przy wyłączonej stacyjce bez przerwy słychać coś jakby bulgotanie płynu chłodzącego. Tak jakby co jakiś czas bąbel powietrza się wydobywał.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: doggie » czw paź 25, 2012 01:20

ale to są bardziej pojedyncze stuki aniżeli chrobotanie i przy wyłączonym nadmuchu nie stukają



tomek_b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sie 26, 2010 15:05

Re: Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: tomek_b » czw paź 25, 2012 10:34

doggie pisze:ale to są bardziej pojedyncze stuki aniżeli chrobotanie i przy wyłączonym nadmuchu nie stukają
W moim przypadku zdecydowanie chrobotanie, nie stuki - odgłos podobny do pompującego się kompresora - oczywiście nie aż tak głośny. Bez względu na włączony/ wyłączony nawiew dają takie odgłosy - w trakcie tego dźwięku zwiększenie / wyłączenie dmuchawy nic nie zmienia.
Tak po kilku sekundach przestaje.



tomek_b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sie 26, 2010 15:05

Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: tomek_b » pt lis 02, 2012 11:40

Sytuacja się ustabilizowała tzn. już za każdym razem dźwięk występuje (wcześniej nie było takiej prawidłowości) przy zmianie obiegu zewnętrznego/wewnętrznego nawiewu, jak to się zachowuje zamieszczam film:

http://www.youtube.com/watch?v=1upyUZIcjYo

Wydaje się, że da się z tym żyć, bo nie używam wogóle obiegu wewnętrznego, otóż nie -> każde włączenie biegu wstecznego włącza obieg wewnętrzny (nie informując o tym), jakoby nie zaciągać spalin podczas cofania więc ten dźwięk jest bardzo często słyszany.

Czy macie jakieś sugestie? Jak się zabrać za ten problem?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: doggie » pt lis 02, 2012 18:30

to jest awaria silniczka nastawnika, kwalifikuje się do wymiany
otóż nie -> każde włączenie biegu wstecznego włącza obieg wewnętrzny (nie informując o tym),
tak, ale w climatroniku, climaticu nie



tomek_b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sie 26, 2010 15:05

Re: Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: tomek_b » pt lis 09, 2012 17:08

doggie pisze:to jest awaria silniczka nastawnika, kwalifikuje się do wymiany
Dzięki za sugestie.

Postanowiłem sam zmierzyć się z problemem - umiejscowienie i wymontowanie jest dobrze opisane w książce wydawnictwa WKŁ.

Silniczek który tyle hałasu robił to: 1K0 907 511(C).

Postawnowiłem rozebrać go i zobaczyć w czym tkwi problem, otóż plastik się "rozszedł" po latach i zębatki nie nachodziły na siebie ścisnąłem silniczek "zgrubiając" nieco dystans od obudowy, obudowę zalałem na około poxipolem i mocno się trzyma, działa jak należy.

Zobaczymy na jak długo, kupić drugi zawsze można - na aukcjach używki za ~60-70zł można dostać.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: jhosef » pn lis 12, 2012 12:19

tomek_b pisze: tak, ale w climatroniku, climaticu nie
U mnie - co prawda w Polo, climatic - każde wrzucenie wstecznego przełącza na obieg zamknięty.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Dziwne odgłosy po przekręceniu kluczyka.

Post autor: doggie » wt lis 13, 2012 23:29

jhosef, u mnie w Mk5 tego nie było



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości