Naprawa zwijacza poasów

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: rekin01 » wt sie 07, 2012 08:14

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że pas od pasażera słabo się zwija. Naprawiał ktoś taki zwijacz?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6871
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: Piasek » wt sie 07, 2012 08:40

Sam chętnie poznam tajniki tuningu tego ustrojstwa żeby się zwijało.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: malyktos » wt sie 07, 2012 09:11

Panowie chyba taniej i bezpieczniej będzie wymienić taki pas na sprawny powiedzmy z demontażu, bo każdy przykład druciarstwa może się w tym przypadku skończyć tragicznie.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Re: Naprawa zwijacza poasów

Post autor: rekin01 » wt sie 07, 2012 09:23

malyktos pisze:Panowie chyba taniej i bezpieczniej będzie wymienić taki pas na sprawny powiedzmy z demontażu, bo każdy przykład druciarstwa może się w tym przypadku skończyć tragicznie.
Może jest możliwość tylko naciągnięcia sprężyny?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6871
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: Piasek » wt sie 07, 2012 09:44

Ja swoje spróbuję jeszcze wyprać (woda + płyn do naczyń) bo przez 10 lat używania w dostawczaku są tak wyświechtane od brudnych rąk że może być z nimi jak z brudnymi skarpetkami - stoją :) Faktycznie jakieś takie, blaszane niemal te pasy się zrobiły i może to sprawia że dużo ciężej się zwijają...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: rekin01 » wt sie 07, 2012 09:52

W moim przypadku to raczej nie to.



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: malyktos » wt sie 07, 2012 11:21

To jeżeli chcecie się w to bawić to może na początek wystarczy przedmuchać mechanizm sprężarką i delikatnie co by nie pobrudzić pasów psiknąć wd-40.



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: Waqa » wt sie 07, 2012 13:22

ja to kiedyś rozbierałem. powodem tez bylo utrudnione zwijanie. trzeba odkręcić boczna osłonę (teraz nie pamiętam którą. z jednej strony jest mechanizm blokowania, a z drugiej sprężyna)i naprawdę delikatnie zdjąć. Najlepiej po odkręceniu obudowy zrobic maja szparkę i próbować wcisnąć do środka szczelinomierz tak zeby przytrzymać sprezyne, bo jak ona sie rozwinie to bedzie mega zonk. w moim przypadku owa sprężyna byla posklejana (stary smar czy cos takiego). Polałem obwicie wd40 i do tej pory pas normalnie sie zwija.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6871
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: Piasek » wt sie 07, 2012 13:48

Tu coś napisali
http://mb201-124.eu/topic/12760-pasy-be ... demontazu/" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj piszą że Wurth ma w swojej ofercie jakiś "cud"-preparat do pasów
http://autoswiatlo.motogrono.pl/2009/04 ... samochodu/" onclick="window.open(this.href);return false;
obawiam się tylko że ta płukanka tej sprężyny o której pisze poprzednik (bez względu czy WD-40 czy zwykłym zmywaczem do hamulców który uważam będzie skuteczniejszy na zalegi ze starego brudnego smaru, spowoduje że cały ten tłusty syf pójdzie w taśmę pasa i ... sobie narobimy jeszcze większego bałaganu...
Bez konieczności prania się nie obędzie.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: italiano_83 » wt sie 07, 2012 20:22

malyktos pisze:Panowie chyba taniej i bezpieczniej będzie wymienić taki pas na sprawny powiedzmy z demontażu, bo każdy przykład druciarstwa może się w tym przypadku skończyć tragicznie.
Nie no kolego, ale po co ryzykować utratę 200-300zł czy diabeł wie ile taki pas z mechanizmem kosztuje, jak z 30zł można naprawić :chytry: A że potem, mechanizm nie zablokuje pasa kiedy będzie to potrzebne, kto by się tym martwił :hehe: kierownica i kokpit są przecież miękkie w MK3 :goof:

Ludzie miejcie litość, od tego wasze zdrowie lub życie może zależeć, a chcecie się bawić w naciąganie sprężyny i inne dziwne rzeczy :panna:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6871
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: Piasek » śr sie 08, 2012 08:46

Sęk w tym że ... idź do ASO po nowy taki pas to się zgarbisz ile za to wołają... jeżeli w ogóle dostaniesz sam pas ze zwijaczem bez klamry z pirotechnicznym napinaczem...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Naprawa zwijacza poasów

Post autor: italiano_83 » śr sie 08, 2012 19:20

Piasek pisze:Sęk w tym że ... idź do ASO po nowy taki pas to się zgarbisz ile za to wołają... jeżeli w ogóle dostaniesz sam pas ze zwijaczem bez klamry z pirotechnicznym napinaczem...
Drogie bo od tego życie zależy, rozumiem wyczyścić sam pas- (wyprać), przedmuchać mechanizm jak gdzieś się jakiś kurz/brud dostał, ale kombinować z naciągiem sprężyny, czy też rozbierać to :blush: Są rzeczy na których można oszczędzać, ale są takie na których oszczędzać się nie powinno - przynajmniej nie w taki sposób.. życie/zdrowie mamy jedno - a w życiu różnie bywa, nie musi być zaraz wypadek, wystarczy ostre hamowanie z zaskoczenia ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości