Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nawias123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 14:55
Lokalizacja: Gdańsk

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: nawias123 » ndz lip 29, 2012 21:17

Witam

mam kilka pytań dotyczących zegarów i silniczka od wycieraczek w mk2
mianowicie sprawa z zegarami wygląda tak:
posiadam golfa 2 z silnikiem 1.3 benzyna na wtrysku który rozwija
nie bagatela 55km :helm: rok produkcji 1992
mam zamiar zmienić w nim zegary na takie z obrotomierzem
i tutaj pojawia się moje pytanie ile wtyczek mają moje zegary?
bo z tego co wiem to mogą być dwie albo jedna a nie mam jak za bardzo tego sprawdzić
ponieważ muszę mieć auto cały czas na chodzie a żeby się tam dostać to trzeba ściągać całą deskę
poza tym może ktoś wie czy są jakieś oznaczenia na tych zegarach?
żeby mi potem ten nowy licznik nie przekłamywał prędkości albo coś


druga sprawa dotyczy silniczka od wycieraczek ponieważ podczas pracy
strasznie mi skrzypi i też zastanawiam się nad jego wymianą lub naprawą
próbowałem już go smarować z zewnątrz ale to niestety nie pomogło
co będzie lepszym wyjściem?

help :!:



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: biercok mkII » ndz lip 29, 2012 22:06

Gdzie tam cala deske rozbierac. Odkrec polke co masz nad nogami (4 wkrety) i juz bedziesz widzial ile masz wtyczek. Ale pewnie masz jedna. Licznik jest oznaczony indeksem, pisze to na tarczy predkosciomierza np 950, 935 i szukaj z takim indeksem jaki masz.



nawias123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 14:55
Lokalizacja: Gdańsk

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: nawias123 » pn lip 30, 2012 01:44

ok jutro tam zajrzę i dam znać co i jak a czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć czy np
jeśli już znajdę odpowiedni licznik z odpowiednim indeksem i kostkami ale będzie on
np od golfa 1.8 to do mojego 1.3 też będzie pasować? bo nie chcę żeby mi ten licznik przekłamywał



nawias123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 14:55
Lokalizacja: Gdańsk

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: nawias123 » pn lip 30, 2012 17:19

znalazłem dzisiaj na szrocie licznik z obrotomierzem na jedną kostkę lecz
był to licznik od 1.8 benzyna i miał na prędkościomierzu index 950 a mój ma 935
nie kupiłem go bo mam wątpliwości czy on będzie pasował do mojego?



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: marcinek84 » pn lip 30, 2012 19:04

Sam prędkościomierz można przełożyć, ja tak kiedyś zrobiłem.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: biercok mkII » pn lip 30, 2012 20:50

Pasowac bedzie pasowal ale zle bedzie pokazywal predkosc. Zrob tak jak kolega wyzej napisal. Przeloz swoj predkosciomierz z liczydlem do tego licznika co kupisz i bedzie to smigalo. Jak nie bedziesz wiedzial jak to przelozyc to pisz to Cie naprowadze.



nawias123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 14:55
Lokalizacja: Gdańsk

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: nawias123 » pn lip 30, 2012 22:22

dziękuje koledzy

biercok mkII to mógłbyś mi podpowiedzieć jak przełożyć ten prędkościomierz? :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: Michał_1977 » wt lip 31, 2012 07:37

Co do wycieraczek-to raczej nie silnik skrzypi,tylko sworznie ramion.Trzeba odkręcić to całe koromesło,wyjąć z podszybia,porozbierać na czynniki pierwsze i wyczyścić.Tam z upływem lat potrafi nazbierać się na prawdę dużo paskudztw i to jest przyczyną skrzypienia.Wyczyść,umyj,przesmaruj i ciesz się cichą praca wycieraczek.
Potrzebujesz kluczy 10,13,22.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

sakuls
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 18, 2012 19:30
Lokalizacja: Elbląg

Re: Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: sakuls » wt lip 31, 2012 14:23

nawias123 pisze:dziękuje koledzy

biercok mkII to mógłbyś mi podpowiedzieć jak przełożyć ten prędkościomierz? :)
masz z tyłu 8sróbek na nasadke 8mke lub na krzyżaka,. predkosciomierz trzyma sie na 4 srobkach. odkracasz go,odpinasz folie"piny" i ci wychodzi oddzielnie od całej reszty. ja tez to robiłem w swoim mk2 i jest to łatwe:) jedynie patrz zeby nic ci tam nie wypadło ze srodka i nie wpadło do srodka,bo ja 7razy mgo robierałem przez smieci które mi tam wleciały:P a i nie dotykaj palocami tarcz bo potem smugi pozozstaja.pzdr


moje mk2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=473271" onclick="window.open(this.href);return false;

nawias123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 14:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: nawias123 » wt lip 31, 2012 19:20

Michał_1977 pisze:Co do wycieraczek-to raczej nie silnik skrzypi,tylko sworznie ramion.Trzeba odkręcić to całe koromesło,wyjąć z podszybia,porozbierać na czynniki pierwsze i wyczyścić.Tam z upływem lat potrafi nazbierać się na prawdę dużo paskudztw i to jest przyczyną skrzypienia.Wyczyść,umyj,przesmaruj i ciesz się cichą praca wycieraczek.
Potrzebujesz kluczy 10,13,22.
ok spróbuje niedługo wszystko wykręcić ale ja słuchałem tego skrzypienia przy zdjętej obudowie
i ewidentnie słychać skrzypienie z silniczka ale w każdym razie dzięki jak będe miał czas to się za to zabiore

a mam jeszcze jedno pytanie
czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak się wyjmuje ten licznik z deski?
czy konieczne jest zdejmowanie całej deski rozdzielczej?



sakuls
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 18, 2012 19:30
Lokalizacja: Elbląg

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: sakuls » wt lip 31, 2012 19:37

jak masz ten cały panel z przełacznikami,z nawiewem itp to tak,wykmij przełeczniki wszystkie,panel nawiewu tez. potem masz tam śrubki 2 lub 3,u góry chyba tez,nad licznikiem masz dwie,i tam gdzie włacznik swiateł masz u dołu jedna. jak wykrecisz je to wyciagasz ten cały plastik,i z lewej i z prawej strony licznika masz po 1 srubce,wykrecisz je to licznik masz wyjety. zostanie ci tylko do odczepienia linka z tyłu i kostka,ale jak masz waskie rece to dasz sobie rade:)


moje mk2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=473271" onclick="window.open(this.href);return false;

nawias123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 14:55
Lokalizacja: Gdańsk

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: nawias123 » wt lip 31, 2012 20:08

rece mam szerokie :) dzięki niedługo sie za to zabieram jak będe miał wolną chwilkę

pzdr



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: biercok mkII » wt lip 31, 2012 21:33

Musisz jeszcze wyciagnac radio jak masz i kieszen bo tam tez jest srubka. Dla ulatwienia roboty namagnesuj sobie srubokret albo zorganizuj maly magnesik na drucie, bo jak masz grube palce to troche jest zabawy z wyciagnieciem srubek. Nie trudno zeby srubka wpadla w deske.



sakuls
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 18, 2012 19:30
Lokalizacja: Elbląg

Zegary i silnik od wycieraczek kilka pytań

Post autor: sakuls » wt lip 31, 2012 22:09

ja to robiłem tak ze jak wszystko miałem wyjete to jak odkrecałem to ciagnełem panel do siebie powoli i zadna srubka nie wypadła mi :jezor:


moje mk2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=473271" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości