osłona zimowa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
osłona zimowa
Witam mam zapytanie czy może ktoś wie coś o osłonach zimowych na wloty powietrza do mk4.Czy można coś takiego dostać i gdzie ?
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
osłona zimowa
krisn36, a w jakim celu ?
jeśli masz sprawny termostat to nic to nie przyspieszy w nagrzewaniu silnika.
jeśli masz sprawny termostat to nic to nie przyspieszy w nagrzewaniu silnika.
osłona zimowa
nie do końca kolego, termostat mam sprawny, sprawdzałem i testowałem tekturkę przed chłodnicą i rzeczywiście auto nagrzewa sie szybciej
[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg
osłona zimowa
chyba na postoju, normalne ze jak zasłoni wlot powietrza na chłodnice to sie szybciej zagrzeje w czasie jazdy,bo nie chłodzi jej ped powietrza, testowałem w mk2 i pasku b3.art_2008_a_ pisze:jeśli masz sprawny termostat to nic to nie przyspieszy w nagrzewaniu silnika
„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
osłona zimowa
jak masz sprawny termostat.. to chłodnice i tak masz zimną.. , więc tu nie chodzi o chłodzenie i tak zimnej chłodnicy.. , tylko komory silnika i samego silnik.Tomek. pisze:chyba na postoju, normalne ze jak zasłoni wlot powietrza na chłodnice to sie szybciej zagrzeje w czasie jazdy,bo nie chłodzi jej ped powietrza,
w mk II w gril mozna było sobie zamontowac oryginalne zaslepki które własnie powodowały zmniejszony napływ zimnego powietrza do komory.. ja odczułem róznice.. w dodatku osłona pod silnik tez pomaga.. i wygłuszenie pokrywy silnika ( ale tu głównie o trzymanie ciepła )jak jest w mk IV nie mam pojęcia. trzeba byłoby poszukac, czy były jakies opcje wyposazenia na zimne klimaty.. bo nie wierze, ze szkopy nic takiego nie wymysliły.. skoro w mk II było..
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Re: osłona zimowa
Egzakliguti pisze: jak masz sprawny termostat.. to chłodnice i tak masz zimną.. , więc tu nie chodzi o chłodzenie i tak zimnej chłodnicy.. , tylko komory silnika i samego silnik
w mk II w gril mozna było sobie zamontowac oryginalne zaslepki które własnie powodowały zmniejszony napływ zimnego powietrza do komory.. ja odczułem róznice.. w dodatku osłona pod silnik tez pomaga.. i wygłuszenie pokrywy silnika [...]
[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
osłona zimowa
Ale nawet jak termostat jest zamknięty to góra chłodnicy i tak jest ciepła więc przez to chyba też troszkę silnik może się wolniej nagrzewać. Przynajmniej moim zdaniem
- czarekcw
- kierownik kibla
- Posty: 2111
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
- Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE
osłona zimowa
Takie rzeczy to do polonezów czy dużych fiatów a nie do Mk IV. Druciarstwo widać dalej istnieje...
Nie wiem jaki masz silnik ale u mnie przy obecnej pogodzie z rana jadąc do pracy to 5km przejadę i już mam wg licznika 90 stopni.
Nie wiem jaki masz silnik ale u mnie przy obecnej pogodzie z rana jadąc do pracy to 5km przejadę i już mam wg licznika 90 stopni.
Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
osłona zimowa
benzynowy silnik szybciej osiąga temperaturę pracy, ja z tekturką w dieslu mam temperature roboczą po 3,5 km...
nazywaj jak chcesz a paliwo kosztuje, im szybciej wyłączy się u mnie wyprzedzenie zapłonu(odpowiednik ssania) tym mniej spalę paliwa
nazywaj jak chcesz a paliwo kosztuje, im szybciej wyłączy się u mnie wyprzedzenie zapłonu(odpowiednik ssania) tym mniej spalę paliwa
[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg
osłona zimowa
Może trochę odgrzebię temacik, ale chcę dodać, że mi również zasłonięcie chłodnicy pomogło, choć zdaje mi się, że termostat sprawny
Mianowicie sytuacja tego typu:
W lato bez problemu do 90 się nagrzewał po przejechanie ok 5km ?
Natomiast gdy spadło poniżej zera, to w mieście nie problem, ale w trasie szybko gubił temp.
Zasłoniłem chłodnicę i w moment miałem 90 stopni gdziekolwiek, a i ciepło dłużej 3mał .
Także daje to
Mianowicie sytuacja tego typu:
W lato bez problemu do 90 się nagrzewał po przejechanie ok 5km ?
Natomiast gdy spadło poniżej zera, to w mieście nie problem, ale w trasie szybko gubił temp.
Zasłoniłem chłodnicę i w moment miałem 90 stopni gdziekolwiek, a i ciepło dłużej 3mał .
Także daje to
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
osłona zimowa
czarekcw pisze:Takie rzeczy to do polonezów czy dużych fiatów a nie do Mk IV. Druciarstwo widać dalej istnieje...
no jezeli dla Ciebie MK II np jest polonezem to szacun , powtarzam, zaslepka do grila w mk II jest ORYGINALNA i to nie jest zadne druciarstwo.. tylko pomysł konstruktorów VW
widze, ze jak ktos czegos nie widział i nie wie ze istnieje, to od razu druciarstwo..
nawet sprawny termostat nie wyrobi podczas jazdy przy bądz co bądz temp kolo zera, podczas jazdy w dłuzszej trasie.. temp spada, powietrze wpada do komory i chłodzi silnik...
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
osłona zimowa
Zima co prawda się już chyba kończy i wielkich mrozów nie będzie, ale mimo to udzielę się w temacie
Zastanawia mnie, dlaczego wszyscy narzekają na nagrzewanie diesla. Przecież to oczywiste, ze silnik o takiej sprawności nie będzie się nagrzewał tak szybko jak benzyniak. Coś za coś (jakby nie patrzeć mniej paliwa "idzie w ciepło").
Jako, że do pracy mam tylko 2,5km (jestem wozidupą - wole marznąć w samochodzie, niż na zewnątrz) - szukałem rozwiązań na szybkie dogrzanie autka. Znalazło się bardzo proste rozwiązanie, które spowodowało, że zamiast dojeżdżać do roboty ze wskazówką temperatury, która ledwo drgnęła, dojeżdżałem z 90 na blacie (i to przy -20 na dworze). Wystarczyło wyłączyć grzanie (na LO w climatronicu) - po kilometrze wskazówka temperatury już solidnie się wychylała, a po 2km było prawie 90. Przecież nagrzewnica przy takiej różnicy temperatur działa, jak chłodnica (efekt identyczny do skopanego termostatu - płyn cały czas oddaje ciepło).
Co do zasłaniania chłodnicy - metoda może i średniowieczna, ale skuteczna (nie wychładza się tak przecież komora silnika). Nie wiem, czy mnie pamięć nie myli, ale bodajże w T4 w zestawie przy chłodnicy i wentylatorach były takie automatyczne żaluzje, które puszczały powietrze dopiero przy jakiejś temperaturze.
Zastanawia mnie, dlaczego wszyscy narzekają na nagrzewanie diesla. Przecież to oczywiste, ze silnik o takiej sprawności nie będzie się nagrzewał tak szybko jak benzyniak. Coś za coś (jakby nie patrzeć mniej paliwa "idzie w ciepło").
Jako, że do pracy mam tylko 2,5km (jestem wozidupą - wole marznąć w samochodzie, niż na zewnątrz) - szukałem rozwiązań na szybkie dogrzanie autka. Znalazło się bardzo proste rozwiązanie, które spowodowało, że zamiast dojeżdżać do roboty ze wskazówką temperatury, która ledwo drgnęła, dojeżdżałem z 90 na blacie (i to przy -20 na dworze). Wystarczyło wyłączyć grzanie (na LO w climatronicu) - po kilometrze wskazówka temperatury już solidnie się wychylała, a po 2km było prawie 90. Przecież nagrzewnica przy takiej różnicy temperatur działa, jak chłodnica (efekt identyczny do skopanego termostatu - płyn cały czas oddaje ciepło).
Co do zasłaniania chłodnicy - metoda może i średniowieczna, ale skuteczna (nie wychładza się tak przecież komora silnika). Nie wiem, czy mnie pamięć nie myli, ale bodajże w T4 w zestawie przy chłodnicy i wentylatorach były takie automatyczne żaluzje, które puszczały powietrze dopiero przy jakiejś temperaturze.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
osłona zimowa
Dokładnie. U mnie jest taka sprawa że jak mam ogrzewnie włączone to na blacie mam nie całe 80 stopni, jak przełącze na zimne to lekko ponad 80 stopni. I wiem wskaźnik mi zaniża ale temp silnika jest dobra, sprawdzone na podstawie wiatraka w chłodnicy, przy 90 stopniach się włączył schłodził do 85zq_lbn pisze:Przecież nagrzewnica przy takiej różnicy temperatur działa, jak chłodnica (efekt identyczny do skopanego termostatu - płyn cały czas oddaje ciepło).
osłona zimowa
A w aucie - 19zq_lbn pisze:Jako, że do pracy mam tylko 2,5km (jestem wozidupą - wole marznąć w samochodzie, niż na zewnątrz) - szukałem rozwiązań na szybkie dogrzanie autka. Znalazło się bardzo proste rozwiązanie, które spowodowało, że zamiast dojeżdżać do roboty ze wskazówką temperatury, która ledwo drgnęła, dojeżdżałem z 90 na blacie (i to przy -20 na dworze).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości