Zdejmowanie tapicerki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Zdejmowanie tapicerki
Witam, chcę wymontować całą tapicerkę w moim samochodzie. Podłoga już zdemontowana, chciałbym jeszcze ściągnąć słupki i podsufitkę. Przy okazji czym to wyczyścić żeby się nie"rozeszło" ? Mam je jasne i są już brudne, chciałbym to wyczyścić. Kiedyś znajomy zaczął w swoim MK3 czyścić podsufitkę i cały materiał odszedł
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Zdejmowanie tapicerki
Na pewno nie jest dobrym rozwiązanie zdejmowanie podsufitki w calu jej wyczyszczenia. Kup preparat w piance dobrej firmy, albo jedź do sprawdzonej myjni, gdzie ci to wypiorą.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Zdejmowanie tapicerki
podsufitkę i tak muszę ściągnąć bo mam typową przypadłość z anteną ... a przy okazji pociągnę sobie jeszcze dodatkowe kable "tak na przyszłosć"
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zdejmowanie tapicerki
przednie słupki są wciskane, środkowe na dole też...przed zdjęciem górnej części odkręcasz pasy kluczem 17, tylne też wciskane plus odkręcenia pasów na klucz 17 i jak dobrze pamiętam dwie nakrętki 10 pod parapetami
lampka środkowa...zdejmujesz klosz, odkręcasz dwie śrubki i delikatnie podważając wyciągasz lampkę...pozostałe lampki podważasz od boku i wychodzą...odpinasz wtyczki i tyle
słoneczniki...śrubki krzyżak...po odkręceniu odpinasz wtyczki i tyle
rączki, uchwyty czy jak to tam nazwać...na śrubki krzyżak
listwa z tyłu przy klapie bagażnika jest wciskana...
Po odkręceniu wszystkiego odchylasz uszczelki wzdłuż auta i delikatnie wyciągasz całą podsufitkę...
to tak w skrócie...
lampka środkowa...zdejmujesz klosz, odkręcasz dwie śrubki i delikatnie podważając wyciągasz lampkę...pozostałe lampki podważasz od boku i wychodzą...odpinasz wtyczki i tyle
słoneczniki...śrubki krzyżak...po odkręceniu odpinasz wtyczki i tyle
rączki, uchwyty czy jak to tam nazwać...na śrubki krzyżak
listwa z tyłu przy klapie bagażnika jest wciskana...
Po odkręceniu wszystkiego odchylasz uszczelki wzdłuż auta i delikatnie wyciągasz całą podsufitkę...
to tak w skrócie...
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Zdejmowanie tapicerki
Wielkie dzięki. Jeszcze mam pytanie dotyczące uszczelek drzwiowych. One też mają materiał. Go się jakoś ściąga czy to jest na stałe ?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Zdejmowanie tapicerki
Aha czyli zupełnie ściągnąć go się nie da ? (chodzi mi o rozdzielenie czarnej uszczelki od tego materiału kremowego który na niej jest)
Kolejna sprawa, potrzebuję dostać się do zamka w celu zdjęcia wyciągnięcia klamki. W środku pod tapicerką jest ta blacha przykręcona śrubami M6. Jak je odkręcę to za pewne od razu tego nie da się ściągnąć. Zdejmował ktoś to już ? Na co zwrócić uwagę żeby niczego nie uszkodzić ? Trzeba jakieś nity rozwiercać z tych co są na dole tej blachy ?
Kolejna sprawa, potrzebuję dostać się do zamka w celu zdjęcia wyciągnięcia klamki. W środku pod tapicerką jest ta blacha przykręcona śrubami M6. Jak je odkręcę to za pewne od razu tego nie da się ściągnąć. Zdejmował ktoś to już ? Na co zwrócić uwagę żeby niczego nie uszkodzić ? Trzeba jakieś nity rozwiercać z tych co są na dole tej blachy ?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zdejmowanie tapicerki
jak dobrze pamiętam to jest to razem z uszczelką
tu rozbiórka drzwi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255090" onclick="window.open(this.href);return false;
tu rozbiórka drzwi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255090" onclick="window.open(this.href);return false;
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Zdejmowanie tapicerki
O **** nie sądziłem że to będzie aż tak przewalone
W każdym razie dzięki za odesłanie do odpowiedniego tematu bo przy użyciu szukajki nie udało mi się go znaleźć, teraz już wiem czemu
W każdym razie dzięki za odesłanie do odpowiedniego tematu bo przy użyciu szukajki nie udało mi się go znaleźć, teraz już wiem czemu
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Zdejmowanie tapicerki
No to jeszcze raz problem zamka, konkretnie potrzebuję wyciągnąć wkładkę. Wykręciłem tą śrubę torx T20 co ma trzymać niby wkładkę ale wkładka nie wychodzi. Otwarłem ten otwór zakryty gumą co się wykręca szybę, poświeciłem do środka no i jest na wkładce sporo nalotu takiego jak się aluminium utlenia. Wkładka wyjść nie chce pomimo podważania i stąd kolejne pytanie, czy jest tam w środku coś w stanie jeszcze trzymać czy po prostu muszę lać WD40 tak długo aż to puści ( przypuszczam że z powodu utlenienia się/korozji wkładki siedzi mocno w drzwiach i nie chce wyjść). Ewentualnie czy ma to związek z tym, że nie wykręciłem tych dwóch śrub trzymających sam mechanizm zamka ?
No i kolejne pytanie, jako że mam trochę pojęcia o elektronice to zwróciło moją uwagę to, że kostki w drzwiach kierowcy i pasażera z przodu są identyczne, kable tak samo oznaczone itd. Dodatkowo ilość kabli się zgadza a jak wiadomo od strony kierowcy mamy możliwość sterowania wszystkimi szybami i wszystkimi zamkami. Nasuwa się pytanie jak to wszystko jest sterowane ? Zauważyłem że do silnika podnoszenia szyb wchodzi w cholerę kabli. Czy tam jest zabudowany jakiś mikropocek który steruje danymi drzwiami i wszystkim co z nimi związane (zamek, szyba, oświetlenie lampki w drzwiach). Dodatkowo jak jest rozwiązane nagłośnienie w tych drzwiach? Bo jest wysokotonowy i pewnie coś pokroju szerokopasmowego na dole ale zwrotnicy nigdzie nie zauważyłem. Jeśli jest tak jak przypuszczam to pewnie centralne sterowanie tym wszystkim siedzi za pewne w liczniku ?
To takie moje dywagacje i podejrzenia, może jest ktoś biegły w tym temacie i mi trochę rozjaśni w głowie ?
No i kolejne pytanie, jako że mam trochę pojęcia o elektronice to zwróciło moją uwagę to, że kostki w drzwiach kierowcy i pasażera z przodu są identyczne, kable tak samo oznaczone itd. Dodatkowo ilość kabli się zgadza a jak wiadomo od strony kierowcy mamy możliwość sterowania wszystkimi szybami i wszystkimi zamkami. Nasuwa się pytanie jak to wszystko jest sterowane ? Zauważyłem że do silnika podnoszenia szyb wchodzi w cholerę kabli. Czy tam jest zabudowany jakiś mikropocek który steruje danymi drzwiami i wszystkim co z nimi związane (zamek, szyba, oświetlenie lampki w drzwiach). Dodatkowo jak jest rozwiązane nagłośnienie w tych drzwiach? Bo jest wysokotonowy i pewnie coś pokroju szerokopasmowego na dole ale zwrotnicy nigdzie nie zauważyłem. Jeśli jest tak jak przypuszczam to pewnie centralne sterowanie tym wszystkim siedzi za pewne w liczniku ?
To takie moje dywagacje i podejrzenia, może jest ktoś biegły w tym temacie i mi trochę rozjaśni w głowie ?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Zdejmowanie tapicerki
Miałem podobnie, nic specjalnego poza grzebaniem śrubokrętem przy wkładce i podważaniem oraz telepaniem zamkiem nie wymyśliłem, ale po kilku minutach takiej zabawy z oporami wyszło.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zdejmowanie tapicerki
tak jak guziolek pisze - wyjdzie, tylko uważać żeby lakieru nie porysować
Co do kabli od szyb...byś mógł rocznik auta napisać a najlepiej info czy silniczki szyb są na CAN czy nie
Głośniki...zwrotnicy nie ma, jest mały "tłumik" przy gwizdku i tyle
Co do kabli od szyb...byś mógł rocznik auta napisać a najlepiej info czy silniczki szyb są na CAN czy nie
Głośniki...zwrotnicy nie ma, jest mały "tłumik" przy gwizdku i tyle
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Zdejmowanie tapicerki
Samochód to Golf IV z drugiej połowy 2002 roku. Z tego co udało mi się tutaj gdzieś na forum wyczytać to magistrala CAN była używana dopiero od Golfa V.
Na napędzie szyb nic nie pisze w stylu "CAN", jedyne co jest na naklejce silnika to : 15/Fb2B/29.06.2002 , poniżej tego jest : 195-0 no i jest jeszcze kod paskowy i pod nim cyfry ale one się pewnie odnoszą do kodu paskowego. Na samych drzwiach na tej blasze przykręcanej śrubami jest naklejka a na niej coś w stylu tabelki gdzie w jednej z komórek jest coś takiego jak Door ID i podany numer. To mogłoby wskazywać że jest właśnie coś w stylu magistrali i wiadomości są rozsyłane po samochodzie a odpowiednie drzwi po wykryciu swego ID wtedy odbierałyby komunikat co mają zrobić. Czy tak jest nie jestem pewien. Samochód mam dopiero 2 miesiące i większość tego czasu stoi rozebrany bo wiecznie coś innego do zrobienia albo brakuje mi informacji o które co chwilę tutaj pytam, dodatkowo pogoda średnio sprzyja praniu tapicerki
Dziękuję za już uzyskaną pomoc i proszę o wyrozumiałość na przyszłość bo na temat VW mało wiem - przygoda dopiero się rozpoczyna
Ps. Przepraszam że nie wklejam fotek ale nie mam za bardzo czym ich zrobić. Telefon ma za wysokie ISO i są takie szumy że jest problem rozczytać co jest napisane, fajne to wychodzą jedynie duże foty w np. plenerze ( o ile można tak powiedzieć o zdjęciu). Postaram się na dniach kupić jakiegoś starego używanego canona za 30 zł do robienia fotorelacji
Na napędzie szyb nic nie pisze w stylu "CAN", jedyne co jest na naklejce silnika to : 15/Fb2B/29.06.2002 , poniżej tego jest : 195-0 no i jest jeszcze kod paskowy i pod nim cyfry ale one się pewnie odnoszą do kodu paskowego. Na samych drzwiach na tej blasze przykręcanej śrubami jest naklejka a na niej coś w stylu tabelki gdzie w jednej z komórek jest coś takiego jak Door ID i podany numer. To mogłoby wskazywać że jest właśnie coś w stylu magistrali i wiadomości są rozsyłane po samochodzie a odpowiednie drzwi po wykryciu swego ID wtedy odbierałyby komunikat co mają zrobić. Czy tak jest nie jestem pewien. Samochód mam dopiero 2 miesiące i większość tego czasu stoi rozebrany bo wiecznie coś innego do zrobienia albo brakuje mi informacji o które co chwilę tutaj pytam, dodatkowo pogoda średnio sprzyja praniu tapicerki
Dziękuję za już uzyskaną pomoc i proszę o wyrozumiałość na przyszłość bo na temat VW mało wiem - przygoda dopiero się rozpoczyna
Ps. Przepraszam że nie wklejam fotek ale nie mam za bardzo czym ich zrobić. Telefon ma za wysokie ISO i są takie szumy że jest problem rozczytać co jest napisane, fajne to wychodzą jedynie duże foty w np. plenerze ( o ile można tak powiedzieć o zdjęciu). Postaram się na dniach kupić jakiegoś starego używanego canona za 30 zł do robienia fotorelacji
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości