Szukam porad i schematu jak dojść do zegarów w golfie 3 benzyna 1.8 kombi 93r.
Chciałem wymienić żaróweczki na diody a nie wiem jak się dobrać do zegarów, całego pulpitu.
Nie chciał bym połamać czegoś przy rozkręcaniu.Nie wiem od czego zacząć bo żadnych śrubeczek nie widać.Co najpierw się demontuje po drodze do zegarów?
Jak "dojść" do zegarów?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak "dojść" do zegarów?
1- demontaż zegarów z auta:
Aby wyciągnąć zegary z auta należy wykręcić 8 śrub którymi przykręcone są elementy kokpitu – śruby umieszczone są pod zaślepkami oraz ukryte za kratkami nawiewów powietrza
1 – śruba pod trójkątną zaślepką po prawej stronie radia
2 – śruba pod podwójną prostokątną zaślepką po lewej stronie radia – lub pod sterownikiem podgrzewania foteli (wersja z podgrzewanymi fotelami) – przytrzymuje obudowę zegarów
3 – śruba w lewej kratce środkowego nawiewu
4 – śruba w prawej kratce środkowego nawiewu
aby wyciągnąć kratki nawiewów należy skierować je do góry i następnie podważyć delikatnie z boku
śrubokrętem (powinny wyskoczyć z zatrzasków)
5 – śruba pod włącznikiem świateł – (przytrzymuje obudowę zegarów)
6 – śruba w kratce nawiewu powietrza (od strony kierowcy)
7 – śruba w kratce nawiewu powietrza (od strony kierowcy )
8 – śruba pod zaślepka pod kratką nawiewu kierowcy ( zaślepka z kontrolkami ABS’u i AirBag’ów )
osłonę zegarów należy podważyć od dołu i wysunąć w kierunku kierownicy
zostały dwie śruby którymi VDO przykręcone jest do kokpitu – po wykręceniu śrub mocujących zespół wskaźników delikatnie położyć ( tarczami zegarów do dołu) i odczepić kostkę (białego koloru) z wiązką elektryczną która podłączona jest do gniazda na tylnej ściance po lewej stronie obudowy wskaźników – teraz można wysunąć kompletne zegary w kierunku kierownicy
Aby wyciągnąć zegary z auta należy wykręcić 8 śrub którymi przykręcone są elementy kokpitu – śruby umieszczone są pod zaślepkami oraz ukryte za kratkami nawiewów powietrza
1 – śruba pod trójkątną zaślepką po prawej stronie radia
2 – śruba pod podwójną prostokątną zaślepką po lewej stronie radia – lub pod sterownikiem podgrzewania foteli (wersja z podgrzewanymi fotelami) – przytrzymuje obudowę zegarów
3 – śruba w lewej kratce środkowego nawiewu
4 – śruba w prawej kratce środkowego nawiewu
aby wyciągnąć kratki nawiewów należy skierować je do góry i następnie podważyć delikatnie z boku
śrubokrętem (powinny wyskoczyć z zatrzasków)
5 – śruba pod włącznikiem świateł – (przytrzymuje obudowę zegarów)
6 – śruba w kratce nawiewu powietrza (od strony kierowcy)
7 – śruba w kratce nawiewu powietrza (od strony kierowcy )
8 – śruba pod zaślepka pod kratką nawiewu kierowcy ( zaślepka z kontrolkami ABS’u i AirBag’ów )
osłonę zegarów należy podważyć od dołu i wysunąć w kierunku kierownicy
zostały dwie śruby którymi VDO przykręcone jest do kokpitu – po wykręceniu śrub mocujących zespół wskaźników delikatnie położyć ( tarczami zegarów do dołu) i odczepić kostkę (białego koloru) z wiązką elektryczną która podłączona jest do gniazda na tylnej ściance po lewej stronie obudowy wskaźników – teraz można wysunąć kompletne zegary w kierunku kierownicy
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jak "dojść" do zegarów?
Dla wyjęcia licznika: śruba pod zaślepkami po lewej koło włącznika i druga po prawej koło radio czyli raptem w sumie dwie, wyjmujemy z zatrzasków ramkę i licznik wychodzi wychodzi przez pochylenie go "na siebie", wkładamy rękę za licznik odpinamy wtyczkę i wyjmujemy licznik przez kierownicę.
Nie wiem po licho wyjmować kratki nawiewów, chyba że też są podświetlane ale to chyba nie w golfie, w Vento tak jest.
Jedna żaróweczka jest pod środkowym pokrętłem dostęp od tyłu opisany na forum. Pozostałe podświetlenia są we włącznikach z których każdy wychodzi osobno.
Nie wiem po licho wyjmować kratki nawiewów, chyba że też są podświetlane ale to chyba nie w golfie, w Vento tak jest.
Jedna żaróweczka jest pod środkowym pokrętłem dostęp od tyłu opisany na forum. Pozostałe podświetlenia są we włącznikach z których każdy wychodzi osobno.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Jak "dojść" do zegarów?
Czy może mi ktoś pomóc, jak poradzić sobie z wyciągnięciem kostki pod zaślepka obok włącznika świateł?
W moim samochodzie jest tam kostka z kontrolkami od ABS i Airbag. Nie mogę jej wyciągnąć do siebie, bo coś trzyma po drugiej stronie (myślę, że kable, których nie chcę urwać), jednocześnie nie wydaje mi się, żeby one były aż tak krótkie....
Przerabiał już ktoś taki problem?
W moim samochodzie jest tam kostka z kontrolkami od ABS i Airbag. Nie mogę jej wyciągnąć do siebie, bo coś trzyma po drugiej stronie (myślę, że kable, których nie chcę urwać), jednocześnie nie wydaje mi się, żeby one były aż tak krótkie....
Przerabiał już ktoś taki problem?
- BartheZz_3
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: pn lip 02, 2012 15:00
- Lokalizacja: Lubuskie, FMI
Jak "dojść" do zegarów?
kolego, wyciagnij wlacznik swiatel i bedziesz miec lepszy dostep do tej kostki "ABS + Airbag" to najprostszejuniorow pisze:Czy może mi ktoś pomóc, jak poradzić sobie z wyciągnięciem kostki pod zaślepka obok włącznika świateł?
W moim samochodzie jest tam kostka z kontrolkami od ABS i Airbag. Nie mogę jej wyciągnąć do siebie, bo coś trzyma po drugiej stronie (myślę, że kable, których nie chcę urwać), jednocześnie nie wydaje mi się, żeby one były aż tak krótkie....
Przerabiał już ktoś taki problem?
Zapraszam do obejrzenia
Gulf
Gulf
Jak "dojść" do zegarów?
Już poradziłem sobie. W wersjach z kontrolkami ABS i Airbag trzeba niestety odkleić zaślepkę tych kontrolek i później podwadzić kostkę z kontrolkami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości