do usuniecia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kondisqadrio
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:56
- Lokalizacja: Lublin\Chełm
- Kontakt:
do usuniecia
do usuniecia
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2015 18:30 przez kondisqadrio, łącznie zmieniany 1 raz.
http://vagchelm.eu
lotka potem szyberdach ! ! !
Podrzucę Ci fotki wieczorem, bo też się kiedyś porwałem na rozbieranie szybra. Trochę się pomotałem ale udało mi się go naprawi i złożyc. Przy tym porobiłem trochę fotek.
- Hankie
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: śr paź 27, 2010 20:42
- Lokalizacja: Stolica Kociewia
- Auto: Mała czeska torpeda w kombi
- Silnik: AZQ
lotka potem szyberdach ! ! !
Mnie też czeka zajrzenie w ten mechanizm, więc Jozak, też dopiszę się do listy wdzięcznych forumowiczów
mkIII [1Z] - cały ori, z kaseciakiem
lotka potem szyberdach ! ! !
Wyjęcie szybra w MKII nie jest takie trudne jakby się wydawało. Kiedyś się wkurzyłem, bo coś krzywo ciągnął i się blokował, więc pewnego pięknego dnia wziąłem skrzynkę z narzędziami i się zabrałem za robotę.
Do tej czynności potrzebne będzie:
- śrubokręt krzyżakowy
- może się przydać jakiś płaski śrubok
- druga osoba do małej pomocy i towarzystwa
- i oczywiście....
No to jedziemy!!!
Zapnijcie pasy!!!
TYLKO NIE ŚCIĄGAJCIE PODSUFITKI JAK JA TO ZROBIŁEM, ZASUGEROWAŁEM SIĘ KILKOMA INNYMI SAMOCHODAMI, W KTÓRYCH ŚCIĄGAŁEM SZYBER I TRZEBA BYŁO WYCIĄGAĆ PODSUFITKĘ!!!
1. Otworzyć szyberdach
2. Odkręcić korbkę, wypiąć lampkę i zdjąć osłonę mechanizmu
3. Odkręcić mechanizm
4. Odkręcić wszystkie śrubki widoczne od góry (są tam wkręty i śrubki z gwintem metrycznym więc przy składaniu zwrócić uwagę co gdzie )
5. Po rozkręceniu zdjąć lotkę i te jej elementy
6. Unieść troszkę cały szyber i wysunąć przednią część razem ze ślimakiem
7. Do połowy zasunąć ręką szyber ściągnąć tą wewnętrzną osłonę z materiałem (jest wciskana więc wystarczy pociągnąć)
8. Tak zsunięty do połowy delikatnie unosić i wysuwać.
9. Tym sposobem mamy szyber na wierchu.
10. Składanie: Jedziemy od punktu 8 do 1
Jeszcze takie małe uwagi:
- Pamiętajcie, żeby dobrze założyć prowadnice lotki, bo jak założycie tak jak ja na początku odwrotnie to szyber nie będzie się przez to domykał bo lotka się nie schowa !!! Jakoś chyba pomyliłem lewą z prawą czy jakoś tak
- Pamiętajcie, że w mechanizmie zamykania i otwierania szybra jest ogranicznik więc nie zdziwcie się jak założycie go a szyber np. zamknie się do połowy.
Najlepiej po przykręceniu go od góry zamknąć ręką a potem skręcić mechanizm do końca w prawo i wtedy założyć!!!
W razie jakichś dalszych pytań pisać.
Mam nadzieję, że pomogę tym opisem.
PozdraVWiam
Do tej czynności potrzebne będzie:
- śrubokręt krzyżakowy
- może się przydać jakiś płaski śrubok
- druga osoba do małej pomocy i towarzystwa
- i oczywiście....
No to jedziemy!!!
Zapnijcie pasy!!!
TYLKO NIE ŚCIĄGAJCIE PODSUFITKI JAK JA TO ZROBIŁEM, ZASUGEROWAŁEM SIĘ KILKOMA INNYMI SAMOCHODAMI, W KTÓRYCH ŚCIĄGAŁEM SZYBER I TRZEBA BYŁO WYCIĄGAĆ PODSUFITKĘ!!!
1. Otworzyć szyberdach
2. Odkręcić korbkę, wypiąć lampkę i zdjąć osłonę mechanizmu
3. Odkręcić mechanizm
4. Odkręcić wszystkie śrubki widoczne od góry (są tam wkręty i śrubki z gwintem metrycznym więc przy składaniu zwrócić uwagę co gdzie )
5. Po rozkręceniu zdjąć lotkę i te jej elementy
6. Unieść troszkę cały szyber i wysunąć przednią część razem ze ślimakiem
7. Do połowy zasunąć ręką szyber ściągnąć tą wewnętrzną osłonę z materiałem (jest wciskana więc wystarczy pociągnąć)
8. Tak zsunięty do połowy delikatnie unosić i wysuwać.
9. Tym sposobem mamy szyber na wierchu.
10. Składanie: Jedziemy od punktu 8 do 1
Jeszcze takie małe uwagi:
- Pamiętajcie, żeby dobrze założyć prowadnice lotki, bo jak założycie tak jak ja na początku odwrotnie to szyber nie będzie się przez to domykał bo lotka się nie schowa !!! Jakoś chyba pomyliłem lewą z prawą czy jakoś tak
- Pamiętajcie, że w mechanizmie zamykania i otwierania szybra jest ogranicznik więc nie zdziwcie się jak założycie go a szyber np. zamknie się do połowy.
Najlepiej po przykręceniu go od góry zamknąć ręką a potem skręcić mechanizm do końca w prawo i wtedy założyć!!!
W razie jakichś dalszych pytań pisać.
Mam nadzieję, że pomogę tym opisem.
PozdraVWiam
- kondisqadrio
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:56
- Lokalizacja: Lublin\Chełm
- Kontakt:
lotka potem szyberdach ! ! !
.
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2015 18:31 przez kondisqadrio, łącznie zmieniany 1 raz.
http://vagchelm.eu
Re: lotka potem szyberdach ! ! !
Witam. Mój problem polega na tym że wyciągnąłem przy zdejmowaniu podsufitki uszczelkę wewnętrzną i nie mogę jej za nic w świcie teraz włożyć poradzicie Panowie jak sobie z nią dać radę. Pozdrawiam.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=381892" onclick="window.open(this.href);return false;
Posiadam kabelek VAG KLL-Piotrków Trybunalski i okolice zainteresowani pisać na priw.
Posiadam kabelek VAG KLL-Piotrków Trybunalski i okolice zainteresowani pisać na priw.
lotka potem szyberdach ! ! !
JA bym proponował zebyś na maksa odsunął szyber ,potem odkręcił wszystkie śrubki troszkę go uniósł (bez wyjmowania) i wtedy wcisnął uszczelke.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości