Strona 2 z 3

Problem z ciepłym nawiewem

: sob gru 04, 2010 18:44
autor: mishabest
skoro oba węże ciepłe to obstawiam problem z klapką ciepłe/zimne w obudowie nagrzewnicy.

Re: Problem z ciepłym nawiewem

: pn gru 06, 2010 19:12
autor: j_a_r_o_o_o
mishabest pisze:...było tam że na klapce sterującej ciepłe-zimne jest taka gąbka i ona się wykrusza i cały czas zimnym wali...
a jak sie do tego zabrac aby to sprawdzic?? tez trzeba sciagac cala deske?? Bo jakos tego nie widze

Problem z ciepłym nawiewem

: pn gru 06, 2010 21:48
autor: weed1982
dziś miałem ten sam przypadek na warsztacie,wymieniałem wszystkie przewody wodne po zalaniu i odpowietrzeniu cały czas mi się gotował,termostat się otwierał wentylator załańczał a temperatura 100*C i tak w kółko a temperatura z nawiewu zimna oglądając silnik zauważyłem że pasek klinowy na pompie jest żle założony po zamianie gwałtownie powrucił gorący strumień powietrza,tylko jedno mnie zastanawia u mnie w golfinie też miałem żle założony pasek i nic się nie działo zamieniłem go tak jak powinien być i jest tak samo czyli OK.Może w waszym przypadku wam coś to pomoże

Re: Problem z ciepłym nawiewem

: wt gru 07, 2010 09:54
autor: j_a_r_o_o_o
weed1982 pisze:dziś miałem ten sam przypadek na warsztacie,wymieniałem wszystkie przewody wodne po zalaniu i odpowietrzeniu cały czas mi się gotował,termostat się otwierał wentylator załańczał a temperatura 100*C i tak w kółko a temperatura z nawiewu zimna oglądając silnik zauważyłem że pasek klinowy na pompie jest żle założony po zamianie gwałtownie powrucił gorący strumień powietrza,tylko jedno mnie zastanawia u mnie w golfinie też miałem żle założony pasek i nic się nie działo zamieniłem go tak jak powinien być i jest tak samo czyli OK.Może w waszym przypadku wam coś to pomoże
co masz na mysli zle nalozony?? bo nie bardzo kumam... przeciez naciag paska nie ma nic do rzeczy (no chyba ze jest tak luzny ze w ogole nie kreci :rotfl: )

a jeszcze mam takie pytanie. Pompa w 1.8 ABS jest napedzana oczywiscie klinowym pradwa?? :cool:

Problem z ciepłym nawiewem

: wt gru 07, 2010 12:03
autor: proinstalnet
wielorowkowym :)

Problem z ciepłym nawiewem

: wt gru 07, 2010 14:39
autor: nest4
WYMIENCIE SOBIE CZUJNIK TEMPERATURY 4 PINOWY U MNIE POMOGLO:P

Problem z ciepłym nawiewem

: wt gru 07, 2010 15:14
autor: j_a_r_o_o_o
nest4 pisze:WYMIENCIE SOBIE CZUJNIK TEMPERATURY 4 PINOWY U MNIE POMOGLO:P
ten przy kroccu na glowicy?
proinstalnet pisze:wielorowkowym :)
oki sprawdze, tylko co ma pasek do ciepla w nagrzewnicy za chiny ludowe nie moge pojac :kac:

Problem z ciepłym nawiewem

: wt gru 07, 2010 17:37
autor: Mack.
Skoro o ogrzewaniu wątek to i ja się zapytam.

Wczoraj pojawił się u mnie dość śmierdzący problem. Na postoju z włączonym nawiewem nawet na pozycję 1, strasznie czuć spaliny. Podczas jazdy tego nie ma. Co skrzyżowanie muszę ogrzewanie wyłączyć, bo wytrzymać sie nie da. Przecież nie będę truć siebie i pasażerów. :grrr:
Jakieś pomysły jak do tego podejść i co może być przyczyną?

Problem z ciepłym nawiewem

: śr gru 08, 2010 22:20
autor: weed1982
poszukaj na forum prawidłowe założenie paska wielorowkowego bo na pompie koło jest gładkie i przeważnie przy zakładaniu paska można się jeb...ć i pompa będzie hulać w lewo a nie w prawo, o to mi chodziło abyś u siebie sprawdził przyczyn może być kilka jeszcze warto ściągnąć przewody idące do nagrzewnicy i w jeden otwór wsadzić szlauf i przepłukać napewno zobaczysz czy masz drożność i przy okazji przepłukasz ze syfu.

Problem z ciepłym nawiewem

: sob gru 11, 2010 20:34
autor: j_a_r_o_o_o
No dobrze sprawdze tez to wszystko, ale ponizej zamieszczam 2 zdjecia (paska wielorowkowego i przewodow nagrzewki) i czy moge prosic jakies wprawne oko o podpowiedzenie czy wszystko jest dobrze zalozone :bajer:

Obrazek Obrazek

Problem z ciepłym nawiewem

: ndz gru 12, 2010 00:57
autor: Paweł Marek
j_a_r_o_o_o, kolega miał na myśli odwrotne założenie paska welorowkowego czyli nad kołem pompy - częsty błąd. U ciebie jest ok.

Re: Problem z ciepłym nawiewem

: ndz gru 12, 2010 12:51
autor: j_a_r_o_o_o
Paweł Marek pisze:j_a_r_o_o_o, kolega miał na myśli odwrotne założenie paska welorowkowego czyli nad kołem pompy - częsty błąd. U ciebie jest ok.
tak myslalem, ale powiem CI szczerze ze wolalem sie upewnic bo juz naprawde mam dosc tej przygody z ogrzewaniem. Slabi mnie to, stad te pytania. A powiedz mi jeszcze, czy z tymi wezami co do nagrzewnicy ida jest wszystko w porzadku?

Nie wiem gdzie juz szukac a nie wierze ze jest zapchana nagrzewnica bo wszystko bylo ok, z kratek lecialo gorace powietrze (az parzylo), i jak dalem samochod do mechanika (wymienial uszcelke pod glowica), od tamtej pory przestal grzac. Wiec z dnia na dzien przestalo(?)....nie wierze!

A jak sprawdzic klapke cieple/zimne w obudowie nagrzewnicy? Tez trzeba sciagac cala deske czy jakos sie do niej moge dostac bez tej czynnosci?

Problem z ciepłym nawiewem

: ndz gru 12, 2010 14:57
autor: wioletka
witam jakie sa oznaki uszkodzonej pompy wody( o ile sie nie mylę powinnien być słuszalny jakiś dzwiek)i czujnika temp golf 2 rok 1988 benz 1.6

Problem z ciepłym nawiewem

: wt gru 14, 2010 22:24
autor: mishabest
j_a_r_o_o_o pisze:dalem samochod do mechanika (wymienial uszcelke pod glowica),
Musiał przy tej czynności spuścić płyn. Na bank powietrze stoi w nagrzewnicy. Masz lpg ? , pisałeś wcześniej że wąż wlotowy do nagrzewnicy gorący a drugi bardzo ciepły- oba mają być gorące, to że drugi jest ciepły nie oznacza że jest przepływ - nagrzeje się od układu, miałem tak samo w toledo. Może jeszcze być tak że po tej wymianie uszczelki jakieś paprochy poszły w układ i siadły w nagrzewnicy. Możesz sprawdzić drożność tak jak ja to zrobiłem w toledasie - odpiąłem nagrzewnicę i podłączyłem do niej wąż ogrodowy i puściłem wodę. Przelało się ładnie więc pospinałem wszystko do kupy, odpowietrzyłem na wężach bo przez gaz ciężko coś ta nagrzewnica się odpowietrzała, pomogłem sobie w ten sposób że ścisnąłem wąż z grzania do reduktora ściskiem stolarskim, jak już płyn poleciał przez nagrzewnicę to pojawiło się w końcu upragnione ciepełko... Cudów nie ma, jak działało to raczej samo nie padło a płyn miałeś spuszczany. Drożność wężyka do odpowietrzania sprawdzałeś ?