Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ozimarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 18:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: ozimarcin » pt maja 10, 2013 16:17

Witam.

A czy posiada ktos moze schemat dla wtyczki przy sterowniku wentylatorów ??

Mam MK3 TDI 90KM.
Podlaczylem wszystko korzystajac ze schematow z tego postu, do tej pory wogole nie mialem klimy, climatronik juz dziala (ekranik dziala, mozna sterowac wszystkimi funkcjami) jednak nie mam podlaczonego sterownika wentylatorow. (i zaden przewod nie idzie do kompresora) jedyna rozpiska jaka znalazlem to viewtopic.php?f=140&t=457260&p=5509878& ... a#p5509878 jednak calkowicie mi sie to nie zgadza z dotychczasowymi schematami :/

Jezeli ktos moze pomoc, mam wtyczke na 10 pinow:
obecnie tak to wyglada

1 BRAK PRZEWODU

2 [ T12a PIN 8 ] + [ PRESOSTAT PIN 3 ]

3 [ T12a PIN 1 ] + [ PRESOSTAT PIN 2]

4 BRAZOWO BIALY -------> NIE WIEM GDZIE WPIAC

5 BRAK PRZEWODU

6 BRAZOWO ZIELONY -------> NIE WIEM GDZIE WPIAC

7 CZERWONO ZOLTY -------> NIE WIEM GDZIE WPIAC

8 [ T12a PIN 7 ] + [ PRESOSTAT PIN 1]

9 [ T12a PIN 5 ] + [ PRESOSTAT PIN 4]

10 ZIELONO CZARNY -------> NIE WIEM GDZIE WPIAC


Czyli zostaje gdzies wpiac 4, 6, 7 i 10 pin....

I jeszcze jak wpiac prawidlowo przewody do tej duzej 4pinowej wtyczki ???

Jak ktos moze pomoc bede wdzieczny.....



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: macbu » pn maja 13, 2013 13:32

NO to jedziemy:

T10a/1 - pusty
T10a/2 - presostat pin 3
T10a/3 - presostat pin 2 ( do presostatu na pin 2 idzie z kabiny przewod z panela sterowania climatroniciem z kostki 28 pinowej pin 9 )
T10a/4 - pusty
T10a/5- pusty
T10a/6 - masa
T10a/7 - idzie do czujnika temp płynu chłodzącego przy chłodnicy do pinu 3
T10a/8 - presostat pin 1
T10a/9 - presostat pin 4 ( do presostatu na pin 4 idzie z kabiny przewod z bezpiecznika nr 4 czyli + po stacyjnce
T10a/10 - kompresor ( w oryginalnej wiazce jest to wtyczka dwu pinowa gdzie przewod zielono czarny to zasilanie kompresora i masa idaca od przekaznika) ale mase mozesz podpiac osobno pod kompresor

T4/1- pusty
T4/2 - idzie do silnika wentylatora chłodnicy do pinu 1
T4/3 - idzie do czujnika temp płynu chłodzącego przy chłodnicy do pinu 1 oraz do silnika wentylatora chłodnicy pin 2
T4/4 - +12 z akumulatora

to tyle


Macbu

ozimarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 18:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: ozimarcin » śr maja 15, 2013 21:48

OK

Wielkie dzieki. Wszystko juz podlaczone, tylko zastanawiam sie nad 4 pinem = podobno tam sie wpina pin 3 ECU i to jakis sygnal daje kiedy jest silnik uruchomiony ?

Ale poza tym wszystko podlaczone, jednak nie moglem sprawdzic czy dobrze, jak wlaczam zaplon to miga ekran. na probe podlaczylem ze soba piny 1 + 2 presostatu (ze niby klima nabita) ale wyswietlacz dalej miga i klimy nie wlacza, nie daje pradu na kompresor i nie wlacza wiatraka. Za to jak polacze 3 + 4 to wlacza drugi bieg wentylatora (to chyba tak mialo byc, ze uklad jest goracy, wiec szybciej sie wiatrak kreci)

Mozna jakos skasowac bledy w klimie bez komputera ???



Luki1608
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt cze 04, 2013 08:30
Lokalizacja: Lubin

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: Luki1608 » pt cze 21, 2013 11:17

Witam
Zmienialem u siebie klime z manuala na climatronic i teraz po nabiciu czynnika nie mam zasilania na kompresor, nie ma go rowniez we wtyczce 4 pinowej prosestatu czyli na pinie 1 i 2 ktory odpowiada za zalczenie kompresora.
Gdzie szukac przyczyny braku zasilania ?
Prosze o pomoc, z gory dziekuje :pub:



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: macbu » pt cze 21, 2013 11:58

Ustaw na panelu climatronica temp wymaganą na maxa w dół - pozycja niżej niz 18 stopni )zobacz czy z panela climatronika z kostki 28 pinowej z 9 pinu po właczeniu nawiewu pojawia sie napiecie. jak nie to odłącz te przewód z wtyczki i podaj zasilanie bezpośrednio na ten przewód ( przy właczonym panelu i włączonym nawiewie ) zobacz czy kompresor ruszy...
jak tak to albo panel jest trzasniety albo dostaje za mało informacji.
przed ta operacja sprawdz czy presostat puszcza zasilanie ( czyli w presostacie masz 4 piny pin 2 i 1 powinny być zwarte ) ( to sygał że jest czynniik w układzie )

daj znac co sie działo.


Macbu

Luki1608
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt cze 04, 2013 08:30
Lokalizacja: Lubin

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: Luki1608 » pt cze 21, 2013 21:28

Dzis sie pobawilem i wyszlo tak:
Na panelu max chlodzenie i we wtyczce 28pin 9pin nie ma napiecia,po podaniu + na pin 9 kompresor rusza i klima chlodzi.
Co z tym fantem ?jak temu zaradzic ?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5932
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: grg474 » ndz cze 23, 2013 12:13

Luki1608 pisze:Na panelu max chlodzenie i we wtyczce 28pin 9pin nie ma napiecia,po podaniu + na pin 9 kompresor rusza i klima chlodzi.
Co z tym fantem ?jak temu zaradzic ?
oczywiście robiłeś wszystko zgodnie ze schematem....
bo pin 9 łączy się z pinem 3 sterownika wentylatorów i z pinem 2 presostatu - w przypadku klimy napięcie było przekazywane z przełącznika klimy poprzez przekaźnik. Nie wiem jak to robiłeś, jak podłączałeś więc tylko tyle mogę wyjaśnić przyczynę


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Luki1608
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt cze 04, 2013 08:30
Lokalizacja: Lubin

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: Luki1608 » ndz cze 23, 2013 23:48

Robione wedlug schematu
O jakim przekazniku mowisz?



ozimarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 18:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: ozimarcin » śr cze 26, 2013 22:31

z instalacji climatronic idzie tez dodatkowy bezpiecznik, taki z mocowanie na skrzynke bezpiecznikow, to on zasila dajej PLUS miedzy innymi na pin4 presostatu.
ponizej 18 masz juz LO czyli tylko zimne powietrze leci z nawiewu, ale to chyba bez znaczenia, bo jezeli nie dasz ECON to kompresor powienien byc zalaczony caly czas (czy tak ???)

moja klima nadal nie dziala i mam podobne problemy co LUKI1608 klima nabita, auto wpiete pod komputer i skasowane wszystkie bledy, ekran juz nie miga przy wlaczaniu, jednak nie chce wystartowac kompresora... (nowe bledy sie nie pojawiaja)
chyba ze musi byc cieply silnik zeby wlaczalo kompresor ???

na dodatek w vagcom jak daje measuring blocks , group 001 mam 4 temperatury i wszystkie okolo 40st C :/ a na ekranie normalnie 22st C na zewnatrz i nastawione np 18

jak powinien byc prawodlowo podlaczny czujnik temperatury zewnetrznej ??
wczesniej mialem juz MFA ktore dobrze dzialalo, teraz jest dodatkowo wpiety climatronic na ten sam czujnik i mam inne wartosci w MFA i na climatronicu....

ja swoja klima montowalem w calosci od podstaw, wczesniej mialem tylko nawiew



adrianagent
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob gru 25, 2010 15:46
Lokalizacja: Jarosław

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: adrianagent » czw wrz 12, 2013 13:38

Witam
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wypowiedzi w tym temacie, bardzo przydatne :)
Potrzebuję rozpiski 8 pinowej wtyczki(191972784) w klimatyzacji manualnej(w climatroniku wtyczka jest 12 pinowa i ma oznaczenie 12a, robiłem przekłądkę i muszę złożyć dawcę.
PINY:
1- czarno czerwony gróby -plus od nawiewu podłączony
2- biało czarny -???
3- szaro niebieski +(plus) od podświetlania
4-brązowy -(minus) od podświetlania
5-6 brązowo czerwony zmostkowane ze sobą przy wtyczce
7- brązowo czarny ???
8- pin wolny

Z góry dziękuję za wypowiedzi



Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: henio098 » śr lis 27, 2013 22:09

Witajcie, zabrałem się za montaż climatronica w swoim samochodzie i napotkałem problem. Podane schematy są mega czytelne i wszystko świetnie opisane.
Doszedłem jednak do momentu w którym nie bardzo wiem co robić. Chodzi o sterownik wentylatorów.

W wersji bez klimatyzacji jest 5 pinów. W wersji z klimą jest ich w sumie 13.

Teraz wg opisu na sterownikach widocznych na zdjęciach odpowiednio sterownik od klimy i mój obecny:

30 -> 30
1 -> 1
2 -> ?

brak (t10/1) -> ?
P (t10/2) -> presostat/3 -> T12a/8
T1 (t10/3) -> presostat/2 -> T12a/1
T (t10/4) -> T
brak (t10/5) -> ?
31 (t10/6) -> 31
T2 (t10/7) -> ?
T4 (t10/8) -> presostat/1 -> T12a/7
x (t10/9) -> x
MK (t10/10) -> ?

Pytanie brzmi więc co z pinami 1, 5, 7 i 10 w t10?
Czy ktoś jest w stanie pomóc rozwiązać ten problem?

Tutaj zdjęcie obu sterowników.

Obrazek


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

Awatar użytkownika
jacekratownik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 17, 2010 20:28
Lokalizacja: Kalisz

Re: Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: jacekratownik » pt sty 24, 2014 13:11

Luki1608 pisze:Dzis sie pobawilem i wyszlo tak:
Na panelu max chlodzenie i we wtyczce 28pin 9pin nie ma napiecia,po podaniu + na pin 9 kompresor rusza i klima chlodzi.
Co z tym fantem ?jak temu zaradzic ?

U mnie nie wiem jak jest z tym napięciem, ale jak włącze klime to załącza sięona jak rusze samochodem. Nie wiem czy tak ma to być ale climatronic jest fabryczny i tak u mnie jest.



pitoos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr lip 11, 2012 18:11
Lokalizacja: Kalisz

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: pitoos » śr lut 26, 2014 22:27

witam , nie chce powielać tematu . mam klimatyzację manualną i zakupiłem z rozbitego samochodu kompletny zestaw climatronica (econ) z wiązkami i czujnikami tak mniej więcej odnajduję się w tych schematach ale nie do końca . stąd prośba i czy jak bym wstawił tu zdjęcia instalacji i wtyczek mogli byście mi pomóc co gdzie podłączyć ??? i jeszcze jedno . czy ktoś pomógłby mi podłączyć tą klimatyzacją na"stole" na krótko , chodzi mi że chce sprawdzić czy wszytko działa jak potrzeba , silniczki i dmuchawa przed zamontowaniem do samochodu bym nie musiał robić wszystkiego dwa razy , z góry dzięki za pomoc . mój mail to pitoos@poczta.fm , FB Piotr Grzesica (Niedźwiady ) pozdrawiam

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



pitoos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr lip 11, 2012 18:11
Lokalizacja: Kalisz

Przerobienie manualnej klimatyzacji na climatronic

Post autor: pitoos » ndz cze 22, 2014 18:14

jak wyglada wtyczka T12A ???? pomoże ktoś >>> ??? pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości