[mk4] Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
Cześć,
mam problem z pojedynczym, głuchym stukiem, który niedawno się pojawił. Występuje przeważnie po dłuższym postoju. Wystarczy odpalić samochód i delikatnie skręcić kierownicą w prawo, nawet stojąc w miejscu - stuk. Potem można kręcić kierownicą do woli w prawo i w lewo, nic nie stuka... Czasem, ale już dużo rzadziej pojawia się też podczas ruszania i hamowania nawet na prostych kołach. Czasem uda się też to stukanie wywołać ruszając przy maksymalnym skręcie, ale też nie zawsze, wtedy stuk pojawia się nawet 2, 3 razy.
~5 miesięcy temu wymienione zostało praktycznie całe zawieszenie z przodu, amortyzatory, sprężyny, tuleje wahaczy, sworznie, nawet tuleje w sankach. Teoretycznie nic nie ma prawa stukać, a jednak stuka.
Byłem na szarpakach w SKP i diagnosta niczego nie znalazł. Stwierdził, że jedyna rzecz, która ma jakikolwiek luz, to zacisk na prowadnicach. Zaciski były regenerowane miesiąc temu, a prowadnice są nowe. Poza tym wątpię, aby to stukanie przy delikatnym skręcie bez dotykania hamulca mógł powodować zacisk.
Macie jakieś pomysły, co może powodować ten pojedynczy stuk? Przeguby raczej wykluczam, bo tak jak pisałem, stuk pojawia się nawet stojąc w miejscu. Czyżby mogła to być maglownica? Nic nie cieknie, nie zauważyłem żadnych zmian w pracy układu kierowniczego, dodatkowo skąd wtedy ten stuk przy ruszaniu i hamowaniu... Ciężka sprawa, proszę o pomoc i wskazówki
mam problem z pojedynczym, głuchym stukiem, który niedawno się pojawił. Występuje przeważnie po dłuższym postoju. Wystarczy odpalić samochód i delikatnie skręcić kierownicą w prawo, nawet stojąc w miejscu - stuk. Potem można kręcić kierownicą do woli w prawo i w lewo, nic nie stuka... Czasem, ale już dużo rzadziej pojawia się też podczas ruszania i hamowania nawet na prostych kołach. Czasem uda się też to stukanie wywołać ruszając przy maksymalnym skręcie, ale też nie zawsze, wtedy stuk pojawia się nawet 2, 3 razy.
~5 miesięcy temu wymienione zostało praktycznie całe zawieszenie z przodu, amortyzatory, sprężyny, tuleje wahaczy, sworznie, nawet tuleje w sankach. Teoretycznie nic nie ma prawa stukać, a jednak stuka.
Byłem na szarpakach w SKP i diagnosta niczego nie znalazł. Stwierdził, że jedyna rzecz, która ma jakikolwiek luz, to zacisk na prowadnicach. Zaciski były regenerowane miesiąc temu, a prowadnice są nowe. Poza tym wątpię, aby to stukanie przy delikatnym skręcie bez dotykania hamulca mógł powodować zacisk.
Macie jakieś pomysły, co może powodować ten pojedynczy stuk? Przeguby raczej wykluczam, bo tak jak pisałem, stuk pojawia się nawet stojąc w miejscu. Czyżby mogła to być maglownica? Nic nie cieknie, nie zauważyłem żadnych zmian w pracy układu kierowniczego, dodatkowo skąd wtedy ten stuk przy ruszaniu i hamowaniu... Ciężka sprawa, proszę o pomoc i wskazówki
[mk4] Re: Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
Łożysko w górnym mocowaniu amortyzatora.
[mk4] Re: Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
Łożyska i poduszki były wymieniane razem z amortyzatorami, SACHS zacząłby stwarzać problemy po ~5 miesiącach?
[mk4] Re: Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
Teoretycznie nie powinno być problemu. W praktyce rożnie bywa. Sprawdź jeszcze krzyżaki w kolumnie kierowniczej. Może też być coś luźniego w przekładni kierowniczej.
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
[mk4] Re: Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
A jak wyglądały łączniki stabilizatora jaki i gumy na mocowaniach drążka stabilizatora do sanek???
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
[mk4] Re: Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
Gumy stabilizatora i łączniki były wymieniane w okolicach marca zeszłego roku. Gdyby było z nimi coś nie tak, to raczej wyszłoby to na szarpakach, na dziurach też nic nie stuka.
[mk4] Re: Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
Gdyby były to krzyżaki, to raczej stukałyby cały czas. A tutaj skręcam kierownicą, nawet stojąc w miejscu - stuk. Potem można kręcić kierownicą do woli w prawo i w lewo, nic nie stuka... Po krótkim postoju sytuacja się powtarza.
[mk4] Re: Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
Trzeba wziąć drugą osobę o nasłuchiwać. A nie uszczypała się sprężyna w mcphersonie?
[mk4] Re: Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
Dzisiaj jeszcze raz podszedłem do tematu, udało mi się już wywołać stuki przy praktycznie każdym skręceniu kierownicą w odpowiednim położeniu, nawet na zgaszonym silniku, stojąc w miejscu. Stuk czuć przykładając rękę do felgi, widać też taki minimalny przeskok koła w momencie stuknięcia. Czuć go też na górnym mocowaniu amortyzatora pod maską. Mam dwa typy: sworzeń, albo łożysko amortyzatora, jednak ze względu na tę obserwację z zachowaniem koła jednak chyba stawiałbym na sworzeń. Co myślicie?
[mk4] Re: Pojedynczy stuk przy skręceniu kierownicą/hamowaniu/ruszaniu
Po kolejnej wizycie na SKP, gdy już udało się wywołać stukanie, diagnosta stwierdził, że to przednia tuleja wahacza. Szybko się poddała... W przyszłym tygodniu wymiana.
EDIT: Sprawę stukania rozwiązało dokręcenie śrub, poluzowały się.
EDIT: Sprawę stukania rozwiązało dokręcenie śrub, poluzowały się.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości