[mk4] Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Witam.
Wziąłem się za wymianę osi tylnej w Golf mk4.
Utknąłem, na rozłączeniu przewodów hamulcowych, które i tak będę wymieniać - te po stronie osi tylnej.
Mam otóż problem z wyjęciem połączenia przewodu giętkiego ze sztywnym z uchwytu na osi tylnej.
Jest tak zardzewiała, że zacisk który ma blokować ten uchwyt, rozpadł się przy próbie jego zdjęcia, ale wszystko siedzi jak by było zaspawane.
Jak wyjąć tą złączkę? Nie chcę uszkodzić wężyka giętkiego, bo nie chcę wymieniać więcej przewodów hamulcowych.
Nie mogę też odkręcić przyłącza sztywnego przewodu hamulcowego (brak miejsca na socket) po wyjęciu powinno być to łatwiejsze.
Jakieś porady praktyczne, bardzo miło widziane!
Wziąłem się za wymianę osi tylnej w Golf mk4.
Utknąłem, na rozłączeniu przewodów hamulcowych, które i tak będę wymieniać - te po stronie osi tylnej.
Mam otóż problem z wyjęciem połączenia przewodu giętkiego ze sztywnym z uchwytu na osi tylnej.
Jest tak zardzewiała, że zacisk który ma blokować ten uchwyt, rozpadł się przy próbie jego zdjęcia, ale wszystko siedzi jak by było zaspawane.
Jak wyjąć tą złączkę? Nie chcę uszkodzić wężyka giętkiego, bo nie chcę wymieniać więcej przewodów hamulcowych.
Nie mogę też odkręcić przyłącza sztywnego przewodu hamulcowego (brak miejsca na socket) po wyjęciu powinno być to łatwiejsze.
Jakieś porady praktyczne, bardzo miło widziane!
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Palnikiem grzej ale nie za mocno bo spalisz.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Ten gumowy przewód też kwalifikuje się do wymiany, jest krótki, ma jakieś ~15 cm. W katalogu ATE namierzysz jego numery: https://web.tecalliance.net/ate/pl/home ... Country=pl
Przy okazji przyjrzyj się też stanowi tylnej belki, czy nie ma dziur i pęknięć, bo na zdjęciu nie wygląda za ciekawie.
Przy okazji przyjrzyj się też stanowi tylnej belki, czy nie ma dziur i pęknięć, bo na zdjęciu nie wygląda za ciekawie.
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Właśnie mam zamiar wymienić tylna belkę i przewody hamulców od tego elastycznego wężyka.
Samego wężyka nie chcę wymieniać, bo nie chce uszkodzić sztywnego przewodu z drugiej strony (moge delikatnie sprawdzić, czy się odkręci) bo to spowoduje lawinę demontażu kolejnych rzeczy, jak np. zbiornik paliwa.
Ja to robię na parkingu pod domem:) Urwanie sztywnego przewodu, skończy się koniecznością dosztukowania.
Samego wężyka nie chcę wymieniać, bo nie chce uszkodzić sztywnego przewodu z drugiej strony (moge delikatnie sprawdzić, czy się odkręci) bo to spowoduje lawinę demontażu kolejnych rzeczy, jak np. zbiornik paliwa.
Ja to robię na parkingu pod domem:) Urwanie sztywnego przewodu, skończy się koniecznością dosztukowania.
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Nie mam doświadczenia z palnikiem, więc raczej zostawię to na ostatnią ostateczność.
Mój pomysł to rozcięcie gniazda zamocowanego na belce z 2 stron. Belkę i tak wymieniam na nową.
Tak się zastanawiam, czy jest szansa czymś to poluzować by to wyjąć z tego gniazda.
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Trochę uzupełnię.
Nie udało mi się tego ściągnąć, próbowałem odkręcić gumowy przewód z drugiej strony, ale tam znów mi strzelił przewód sztywny... ehhh Był zbyt skorodowany.
Tak więc będę dorabiać trochę przewodu sztywnego i założę nowe giętkie gumowe łączniki.
Co do samej wymiany tylnej osi.
Okazało się, że śruba trzymająca oś tylną (kierowca -UK, pasażer -PL) nie może być wyjęta, bo zbiornik paliwa blokuje, musiałem ciąć i nową założę z drugiej strony.
Rozbieranie zacisków hamulcowych, to też był wysiłek. H8 śruba ta na dole nie chciała się odkręcić i Hex8 zrobił się prawie okrągły. Udało się wykręcić dzięki rozebraniu klocków i tarcz, poprzez ruzruszanie góra dół, to nie jako zluzowało śrubę - i to w obydwu kołach.
Poziom rdzy na łożysku i czujniku ABS jest wręcz porażający ;( niechcący uszkodziłem też ta "koronkę" na łożysku do ABS. Stwierdziłem, że wymienię łożyska, ośki oraz czujniki ABS, skoro mam już wszystko "na stole".
Do tego stopnia zgniło, że osłona (chyba się nazywa osłona przed spryskiwaniem?) splash panel - nie istnieje:)
Tak więc postanowiłem wymienić wszystko, poza zaciskami, które nie wyglądają źle, odpowietrznik można odkręcić bez problemu. I tak koszta tragiczne... Ale cóż się nie robi dla Golf'a hehehe
W związku z tym mam pytanie dotyczące zalania płynu hamulcowego.
Obecnie prawie cały płyn mi wyciekł. Jak najsprawniej uzupełnić płyn hamulcowy po złożeniu wszystkiego do kupy?
I jeszcze pytanie na marginesie, czy czujnik ABS nowy, ma w komplecie śrubę H5? Nie mogę starej wykręcić i już zrobiła się okrągła, więc jej nie wykręcę. Ewentualnie, może ktoś wie jaki numer ma taka śruba?
Pozdrawiam i napiszę ewentualne postępy - na razie czekam na części.
Nie udało mi się tego ściągnąć, próbowałem odkręcić gumowy przewód z drugiej strony, ale tam znów mi strzelił przewód sztywny... ehhh Był zbyt skorodowany.
Tak więc będę dorabiać trochę przewodu sztywnego i założę nowe giętkie gumowe łączniki.
Co do samej wymiany tylnej osi.
Okazało się, że śruba trzymająca oś tylną (kierowca -UK, pasażer -PL) nie może być wyjęta, bo zbiornik paliwa blokuje, musiałem ciąć i nową założę z drugiej strony.
Rozbieranie zacisków hamulcowych, to też był wysiłek. H8 śruba ta na dole nie chciała się odkręcić i Hex8 zrobił się prawie okrągły. Udało się wykręcić dzięki rozebraniu klocków i tarcz, poprzez ruzruszanie góra dół, to nie jako zluzowało śrubę - i to w obydwu kołach.
Poziom rdzy na łożysku i czujniku ABS jest wręcz porażający ;( niechcący uszkodziłem też ta "koronkę" na łożysku do ABS. Stwierdziłem, że wymienię łożyska, ośki oraz czujniki ABS, skoro mam już wszystko "na stole".
Do tego stopnia zgniło, że osłona (chyba się nazywa osłona przed spryskiwaniem?) splash panel - nie istnieje:)
Tak więc postanowiłem wymienić wszystko, poza zaciskami, które nie wyglądają źle, odpowietrznik można odkręcić bez problemu. I tak koszta tragiczne... Ale cóż się nie robi dla Golf'a hehehe
W związku z tym mam pytanie dotyczące zalania płynu hamulcowego.
Obecnie prawie cały płyn mi wyciekł. Jak najsprawniej uzupełnić płyn hamulcowy po złożeniu wszystkiego do kupy?
I jeszcze pytanie na marginesie, czy czujnik ABS nowy, ma w komplecie śrubę H5? Nie mogę starej wykręcić i już zrobiła się okrągła, więc jej nie wykręcę. Ewentualnie, może ktoś wie jaki numer ma taka śruba?
Pozdrawiam i napiszę ewentualne postępy - na razie czekam na części.
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Jak nie masz pompy ssącej, którą podłącza się do odpowietrznika i odciąga płyn, aż do wyciągnięcia wszystkich pęcherzyków powietrza, to pozostaje metoda tradycyjna. Na koniec koniecznie trzeba odpowietrzyć pompę ABS przy użyciu jakiegoś interfejsu i oprogramowania.
Wracając do korozji, to wygląda jakby auto po powodzi było.
Wracając do korozji, to wygląda jakby auto po powodzi było.
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Dzięki za odpowiedź.Bednarus pisze: ↑śr kwie 05, 2023 21:51Jak nie masz pompy ssącej, którą podłącza się do odpowietrznika i odciąga płyn, aż do wyciągnięcia wszystkich pęcherzyków powietrza, to pozostaje metoda tradycyjna. Na koniec koniecznie trzeba odpowietrzyć pompę ABS przy użyciu jakiegoś interfejsu i oprogramowania.
Wracając do korozji, to wygląda jakby auto po powodzi było.
Możesz podać przykład takiej pompy?
Co do ABS, mam ODB Eleven - czy to wystarczy (https://obdeleven.com) czy musi być jakiś specjalny interface?
Auto raczej po powodzi nie było, choć nigdy tego na 100% nie wiesz. Natomiast mogły to być warunki klimatyczne. Auto parkowało ok. 3 metry od morza:) na nabrzeżu. Więc przy wiatrach i przypływie na 100% było smagane wodą morską, choć nie musiało być w niej znużone.
Generalnie, poza tylną belką, oraz rurą wydechową (nigdy nie wymieniana) nie wygląda źle. Trochę buda wymaga kosmetyki, ale to ma być pojazd do nauki jazdy i do pracy, sklepu - głównie lokalnie. Kupiłem go za mniejsze pieniądze niż koszt części które teraz wymieniam, a jeździłem nim ok. 20 miesięcy. Więc już samo to się zwróciło i szkoda by mi było go oddać na złom.
ps. Masz może numer śruby, którą przykręcony jest czujnik ABS? Wiem, że jest to H5 i nic więcej, u mnie hex zrobił się okrągły, więc muszę dać nową a nie mogę znaleść.
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Najlepiej to wymień płyn w całym układzie dla każdego zacisku osobno, aż wyciągniesz cały stary płyn i w rurce będzie czysty, świeży bez pęcherzyków powietrza. Zaczynasz od zacisku najdalej położonego, czyli prawy tył. Tylko musisz pilnować, żeby nie brakło płynu w zbiorniczku podczas wyciągania. Zapewne dość dużo płynu będzie trzeba wyciągnąć przy pierwszym zacisku zanim się płyn w pompie ABS całkowicie wymieni. Patrząc czego majster użył na końcu, to bardzo duża strzykawka też sobie poradzi.
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Mały update, wiem trochę się zeszło, ale czasowo byłem niedostępny.
Jestem już na ukończeniu wymiany całej oski tylnej. Założyłem wszystko nowe, poza zaciskiem hamulca - w dość dobrym stanie, więc po oczyszczeniu powinien być ok.
W przyszłym tygodniu będę zalewać płyn hamulcowym i zrobię odpowietrzenie.
Mam nadzieje, że 2l wystarczą:) bo tyle kupiłem. Do tego użyję ciśnieniowego urządzenia do odpowietrzania hamulców. Taki zbiornik 3l z pomkną do wytworzenia ciśnienia.
Mam pytanie dotyczące osłony plastikowej między ośka tylną a sprężyną.
Nie mogę jej wymontować, jakieś porady? A nie chcę jej złamać. Ewentualnie, może ktoś dysponuje numerem części, bo nie mogę tego cholerstwa znaleźć.
Na obrazku zaznaczyłem o jaka cześć mi chodzi:
Jestem już na ukończeniu wymiany całej oski tylnej. Założyłem wszystko nowe, poza zaciskiem hamulca - w dość dobrym stanie, więc po oczyszczeniu powinien być ok.
W przyszłym tygodniu będę zalewać płyn hamulcowym i zrobię odpowietrzenie.
Mam nadzieje, że 2l wystarczą:) bo tyle kupiłem. Do tego użyję ciśnieniowego urządzenia do odpowietrzania hamulców. Taki zbiornik 3l z pomkną do wytworzenia ciśnienia.
Mam pytanie dotyczące osłony plastikowej między ośka tylną a sprężyną.
Nie mogę jej wymontować, jakieś porady? A nie chcę jej złamać. Ewentualnie, może ktoś dysponuje numerem części, bo nie mogę tego cholerstwa znaleźć.
Na obrazku zaznaczyłem o jaka cześć mi chodzi:
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Sprawdź czy o to chodzi?
1J0511533B lewa
1J0511534B prawa
1J0511533B lewa
1J0511534B prawa
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
taka wymiana jak na tym filmie to nie wymiana. Bo tą metodą zostawiamy stary płyn w zaciskach. Zdejmujemy zacisk z klocków, odkręcamy odpowietrznik i wciskamy zacisk - w ten sposób wywalamy cały płyn z zacisku. Z każdego zacisk wywalam płyn. W sumie procentowo zostaną minimalne ilości. Zresztą, przy wymianie klocków też odkręcam odpowietrznik i wywalam płyn, żeby go nie cofać do pompy
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
[mk4] Re: Zdjęcie tylnej osi - łącznik hamulca elastycznego z rurką.
Nic nie stoi na przeszkodzie tak zrobić, a następnie pompką wyciągnąć stary płyn z przewodów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości