[mk4] Nowe amortyzatory jaką powinny mieć sprawność

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kregi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sie 16, 2012 22:16

[mk4] Nowe amortyzatory jaką powinny mieć sprawność

Post autor: kregi » pn paź 26, 2020 18:08

Chciałem się podzielić z wami ciekawostką.
Kuzyn ma nowe amortyzatory KYB pojechał na przegląd i wyszła sprawność 47% i 53%.
Ja kupiłem Sachsa tylne w tym roku po kilku miesiącach wyszła mi sprawność na poziomie 62% i 52%!!.
Nie potrafię tego zrozumieć bo na przodzie mam TRW, które mają z 10 lat i sprawność wyszła 69 i 66%.
Jak to się dzieje że wieloletnie amorki mają sprawność lepszą niż nówki na przeglądzie.
Tak jakość spadła?, to co teraz kupić, jak po kilku miesiącach mają już 52% to co będzie po roku.
Mam subiektywne wrażenie że na oryginałach mi się jeździło lepiej.
Ktoś będzie mi w stanie wytłumaczyć taką zagadkę.

pozdrawiam
Adam



Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

[mk4] Re: Nowe amortyzatory jaką powinny mieć sprawność

Post autor: luckyboy » pn paź 26, 2020 18:34

Ja mam z tyłu ponad 80% sprawności!! w amorkach z przebiegiem 300.000km.

Tyle są warte te testy.



myszazro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: Nowe amortyzatory jaką powinny mieć sprawność

Post autor: myszazro » pn paź 26, 2020 19:48

Dokładnie, 25% na pierwszej a na innej stacji 55%



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Nowe amortyzatory jaką powinny mieć sprawność

Post autor: wesol » wt paź 27, 2020 11:21

Też zależy od tego co producent w danym amorki zastosował. Olejowy ma na tłoczysku otworki z zawiejami jednokierunkowymi. w jedną stronę mają przepuszczać szybko w drugą stronę wolniej. Będzie olej gęstszy lub otworki mniejsze to tłumienie będzie lepsze.
No maszyny na tych stacjach to niekiedy mają już po 10 czy 20 lat więc i ich działanie daje wiele do myślenia. A że sprawdzanie amorków nie jest jakby obowiązkowa to kto tam się do tego przykłada.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości