[mk3] Mocne nasilienie bicia na kierownicy po wymianie linek

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

[mk3] Mocne nasilienie bicia na kierownicy po wymianie linek

Post autor: sebool12 » pn cze 17, 2019 08:47

Co mogło spowodować silne nasilenie bicia na kierownicy po wymianie linek hamulca ręcznego?
Ogólnie z biciem na kierownicy zmagam się od jakiegoś tygodnia
Wcześniej objawiało się ono tylko gdy jechałem trochę dłużej trasami szybkiego ruchu, na drogach krajowych, które są mniej równe nie czułem w ogóle bicia
Zacząłem od wyważenia przednich kół - efekt trochę mniejsze bicie
Wymieniłem przednie tarcze hamulcowe, które miały bicie w obu osiach - bicie było b.małe i nadal tylko objawiało się po dłuższej jeździe na trasie szybkiego ruchu
W weekend zabrałem się za wymianę linek i cylinderek tylnego prawego hamulca - jedna linka się zacinała, a cylinderek był nie szczelny
Przy okazji wymiany cylinderka były odpowietrzane hamulce, a w związku z tym ściągane każde koło i odpowietrzanie hamulca.
Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem, że bicie na kierownicy jest dość duże i objawia sie na każdej drodze przy ok 100km/h i wyższych prędkościach
Co może być przyczyną bicia kół, jeżeli takie prace spowodowały jego mocne nasilenie?

Czy może być to wina przegubów wewnętrznych? To było moje pierwsze podejrzenie, ale nie mam żadnych wibracji na drążku zmiany biegów, a z tego co kojarzę, to uszkodzonym przegubom wewnętrznym towarzyszą mocne wibracje na drążku zmiany biegów.

Wydaje mi się też, że bicie nasila się po skręcie w prawo, a w lewo zimniejsza bicie, lecz tego nie jestem jeszcze w 100% pewny i muszę to sprawdzić w drodze powrotnej do domu


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

[mk3] Re: Mocne nasilienie bicia na kierownicy po wymianie linek

Post autor: luckyboy » pn cze 17, 2019 08:49

Koła? Założyłeś inaczej koło względem piasty i wzmogles bicie.



Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

[mk3] Re: Mocne nasilienie bicia na kierownicy po wymianie linek

Post autor: sebool12 » pn cze 17, 2019 09:45

Ale przednie koła były wyważane w zeszłym tygodniu


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

[mk3] Re: Mocne nasilienie bicia na kierownicy po wymianie linek

Post autor: sebool12 » śr cze 19, 2019 08:08

@luckyboy jednak wina opon
okazało się, że w środku opony drut wyszedł :|


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości