[mk5] Niestabilne auto powyzej 100km\h
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
[mk5] Niestabilne auto powyzej 100km\h
Witam,
Nie będę ściemniał, że jest to Golf V ( a może powiniennem ). Sprawa dotyczy Octavi II generacji 2.0 TDI. Piszę tu ponieważ dość długo byłem "Golfiarzem" i miło wspominam to forum A Skoda wręcz już przesciga VW...tak piszą...
Męczę się od 2 lat z Octavka przy duzych predkośniach, auto po prostu jest niestabilne przy dynamicznym zmianie pasa powyzej 100km a 140-160 to juz samobójstwo. Szkoda, bo silnik ma potencjał. Generalnie chciałem kupić czarne MKVI 1.6 TDI ale w Skodzie kończy się OC a nie zdążyłem jej sprzedać więc na kolejny rok się zwiążemy i chciałbym mile przejezdzić ten czas, swietne autko ogołnie...
Problem w tym, że przy zmianie pasa auto jest ciezkie do ponanowania, ciężko to określić wrażenie podobne do wjezdzania w koleiny ciężarówką przy wybitych tulejach resorów bądź zuzytych swozni wahacza. Po prostu auto nie jest stabilne.
Jest to kombi 2.0 tdi BMM 140koni na 18calowych kołach 225x40 teoretycznie powinno jechać jak pociąg po szynach. Napiszę co przez 2 lata zrobiłem:
- wymina wszystkich amortyzatorów na Kayab ( były zuzyte)
- komplet nowych opon ( zimowe też 16stki 205)
- niepotrzebnie wymieniłem silentbloki wahaczy w serwisie boscha, ustawiono zbierzność i geometrie
Po powyższym nic się nie poprawiło, a ja już nie mam pomysłów, nie ma nigdzie luzów na kołąch, na drążkach.
Poproszę o pomoc.
pozdrawiam
Nie będę ściemniał, że jest to Golf V ( a może powiniennem ). Sprawa dotyczy Octavi II generacji 2.0 TDI. Piszę tu ponieważ dość długo byłem "Golfiarzem" i miło wspominam to forum A Skoda wręcz już przesciga VW...tak piszą...
Męczę się od 2 lat z Octavka przy duzych predkośniach, auto po prostu jest niestabilne przy dynamicznym zmianie pasa powyzej 100km a 140-160 to juz samobójstwo. Szkoda, bo silnik ma potencjał. Generalnie chciałem kupić czarne MKVI 1.6 TDI ale w Skodzie kończy się OC a nie zdążyłem jej sprzedać więc na kolejny rok się zwiążemy i chciałbym mile przejezdzić ten czas, swietne autko ogołnie...
Problem w tym, że przy zmianie pasa auto jest ciezkie do ponanowania, ciężko to określić wrażenie podobne do wjezdzania w koleiny ciężarówką przy wybitych tulejach resorów bądź zuzytych swozni wahacza. Po prostu auto nie jest stabilne.
Jest to kombi 2.0 tdi BMM 140koni na 18calowych kołach 225x40 teoretycznie powinno jechać jak pociąg po szynach. Napiszę co przez 2 lata zrobiłem:
- wymina wszystkich amortyzatorów na Kayab ( były zuzyte)
- komplet nowych opon ( zimowe też 16stki 205)
- niepotrzebnie wymieniłem silentbloki wahaczy w serwisie boscha, ustawiono zbierzność i geometrie
Po powyższym nic się nie poprawiło, a ja już nie mam pomysłów, nie ma nigdzie luzów na kołąch, na drążkach.
Poproszę o pomoc.
pozdrawiam
- flo89
- Użytkownik
- Posty: 455
- Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Golf MK7 2016
- Silnik: CZCA
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
Jeśli wymieniłeś te elementy, o których mówisz i problem nadal jest to ja bym się upatrywał jednak w geometrii. Może ta zrobiona była zrobiona nieudolnie, bo tutaj ewidentnie auto ma źle ustawione kąty. A może miałeś skorodowane zawieszenie w tych miejscach regulacyjnych, diagnosta powiedział, że ustawił a nie ustawił bo nie mógł. Coś w tym stylu. Wpadłeś w jakąś większą dziurę lub ktoś inny jadąc twoim autem przed tym jak się to zaczęło dziać?
MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
Geometrie zrobiłem w serwisie Bosch- mam wydruk po wykonaniu usługi - opis wszystkich katów. Postaram się zrobić foto i wrzucic.
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
A od kiedy masz te problemy? Czy były przed wymianą elementów zawieszenia? Może te amorki kyb są za miękkie...
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
Nie chodzi o bujanie autem, morki są super auto jest dość twarde w zakretach. Problem w prowadzeniu, a dokładnie zmianach pasa ruchu.
Np. jadę sobie 130km\h wchodze w zakręt i jest ok, ale jak zmieniam nagle pas ruchu przy wyprzedzaniu, to na kierownicy pojawia sie jakby ogromny luz.
Luzów nie ma, drążki są ok, ale będę jeszcze szukał.
Dodam, że auto jest na 18calowych kołach 225 40, więc teoretycznie cały układ mógł dostać w dupe. Generalnie Skoda ma przejechane dopiero 170tys km a na duzych kołach jeździ od 2012roku. W serwisie Bosch chceli dalej ciągnąć temat i sprawdzić kolumnę kierowniczą- odpusciłem.
Problem mam od samego początku, generalnie auto kupiłem od niemca rozbite przodem. Podłużnice całe ale trzeba było ją trochę naciągać na prawo-lewo bo szpary na masce się nie zgadzały. Dodam, że opon zuzywają się idealnie równomiernie i nie sciąga na żadna ze stron i przed ustawieniem geometrii po samym wypadku jezdziło się dokładnie tak samo.
PS Skode chciałem sprzedać i kupić MK VI, ale OC się kończy i postanowiłem kolejny rok pojeździć. Motor 2.0 BMM z 2007r nie powinien się przy obecnym przebiegu zatrzeć niby ostatni PD i 8v najpewniejszy ale szłyszałem, że w Audi BMM się zatarł....
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: śr lut 05, 2014 21:54
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
Tylko to mi pozostało.
Byłem dziś na przeglądzie technicznym i prosiłem żeby szukać luzów i przyczyny niestabilnego prowadzenia, wszystko jest wręcz idealnie- gumy, łączniki, drążki nie ma nawet minimalnych luzów. Diagnosta też zaproponował sprawdzenie kolumny.
Pytanie- jak to sprawdzić? jestem w stanie sam coś zrobic?
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
W kolumnie to nie masz tam wiele jeść zeczy do sprawdzania bo raptem chyba 2 krzyżaki. Patrzysz czy nie ma na nich luzu podczas kręcenia i tyle. Co innego przekładnia kierownicza. Masz już z serwomotorem?
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
2007r podobno wspomaganie jest elektryczne. Zamierzam jutro wyciągnąć bezpiecznik od wspomagania i sprawdzić czy coś się zmieni przy dużej predkości.
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
Dwie sprawy - u kumpla w Borze Variant - Kayaby się nie sprawdziły - dziwnie chodziła po zakrętach - po 2 dniach zmienialiśmy na Sachsa.
Po drugie - auto trzaśniete - czy aby na pewno idzie w osi 2 śladami i odległości krzyżowo się zgadzają? (prawy przód lewy tył oraz lewy przód i prawy tył). Zakładam, że tylne zawieszenie nie ma luzów skoro sprawdzane kilkakrotnie. Natomiast dziwne jest stwierdzenie
Po drugie - auto trzaśniete - czy aby na pewno idzie w osi 2 śladami i odległości krzyżowo się zgadzają? (prawy przód lewy tył oraz lewy przód i prawy tył). Zakładam, że tylne zawieszenie nie ma luzów skoro sprawdzane kilkakrotnie. Natomiast dziwne jest stwierdzenie
ale jak zmieniam nagle pas ruchu przy wyprzedzaniu, to na kierownicy pojawia sie jakby ogromny luz.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: śr lut 05, 2014 21:54
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
A sprawdz felgi czy są proste wywarzone może wjechałeś z duża prędkością w dziure lub na kawężnik i skrzywiło
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
Może jest luz na mocowaniu sanek i stąd ten luz odczuwalny na kierownicy...
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
Z tego co kojarzę, to sanki nie mają zadnych elementów gumowych, czyli teoretycznie się nie zużywają, więc jakby były luźne, to już by się pewnie całkiem odkreciły.
Przejechałem się bez wspomagania i nic się nie zmieniło, generalnie to tragedii z tym prowadzeniem az takiej nie ma, po prostu jeździłem stabilniejszymi autami. Nawet moje MK IV jeździło lepiej, przy 200km\h można było prowadzić 1 ręką bez wiekszego spianania się.
Narobiłem troche bałaganu- wyciągnąłem bezpiecznik i auto nałapało błędów- pali się wspomaganie i ciagle airbag przejdzie czy kasować kompem mnie czeka?
[mk5] Re: Niestabilne auto powyzej 100km\h
Sanki z pewnością mają poduchy gumowe w mocowaniu ich do podłogi auta.
Co do błędów to kasowanie i adaptacja układów. Co i jak to już znajdziesz wraz z filmikami.
Co do błędów to kasowanie i adaptacja układów. Co i jak to już znajdziesz wraz z filmikami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości