[mk4] Sworzeń wahacza.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Sworzeń wahacza.
Czesc ma pytanie wymieniony sworzeń wachacza i łożysko piasty prawy przód.podczas jazdy na wprost kierownica lekko skrecona przed wymiana bylo ok.czy trzeba ustawic zbierznosc a moze cos innego z gory dzieki.
Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2018 08:47 przez sebo77, łącznie zmieniany 1 raz.
[mk4] Re: Sworzeń wachacza.
Kolego weź mnie nie dołuj tym słowem wahacz co. Niedziela wieczór ja też po paru browcach ja rozumiem ale miej litość.
Teoretycznie wymiana sworznia wahacza nie wymusza robienia geografii. Tyle że mowa o części raczej z górnej półki. Te niszowe mają czasami nieco różniące się wymiary. Wtedy tak lekka korekta moze być potrzebna.
Teoretycznie wymiana sworznia wahacza nie wymusza robienia geografii. Tyle że mowa o części raczej z górnej półki. Te niszowe mają czasami nieco różniące się wymiary. Wtedy tak lekka korekta moze być potrzebna.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
[mk4] Re: Sworzeń wachacza.
Przecież w wahaczu otwory są fasolkowate do regulacji, więc nie jest problem przestawić zbieżność przy wymianie sworznia.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Auto: Volkswagen Golf
[mk4] Re: Sworzeń wahacza.
W piątek wymieniałem w sobotę pojechałem na skp,ustawił tylko zbieżność bo reszta była w granicach tolerancji,a tej regeneracji jest tylko ze 3mm tak że jak nie wsadzisz to będzie dobrze
[mk4] Re: Sworzeń wahacza.
W MK4 napewno nie są fasolkowate.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
[mk4] Re: Sworzeń wahacza.
Są inne wahacze niż w Borze? U mnie w Borze są fasolkowate.i trochę tej regulacji jest. 3mm na sworzniu , a koło przesunie 15mm.
[mk4] [mk4] Re: [mk4] Re: Sworzeń wahacza.
Na pewno otwory nie są idealnie okrągłe, są lekko fasolkowate i sworzeń ma na nich regulację.wesol pisze:W MK4 napewno nie są fasolkowate.
ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
[mk4] Re: Sworzeń wahacza.
Miałem okazję wymieniać sworzeń, który ktoś poprzednio wymieniając nie włożył do wahacza,tylko przyłożył od dołu i przykręcił, a co tam parę mm w tą czy w tamtą.
[mk4] Re: [mk4] [mk4] Re: [mk4] Re: Sworzeń wahacza.
Dokładnie, w moim mk4 jest tak samo.deskjet pisze:Na pewno otwory nie są idealnie okrągłe, są lekko fasolkowate i sworzeń ma na nich regulację.wesol pisze:W MK4 napewno nie są fasolkowate.
ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
[mk4] Re: Sworzeń wahacza.
Przeczytaj jeszcze w tej Elsie o wymontowaniu i zamontowaniu sworznia wahacza i odpowiedz mi w jakim celu piszą aby przed demontażem zaznaczyć położenie śrub,a przy montażu dokręcić je w tych samych miejscach-skoro nie ma to wpływu na regulację.Ewentualnie zmierz sobie odległość między przednimi kołami,następnie poluzuj śruby sworznia i przesuń ten sworzeń do końca w otworach regulacyjnych,opuść samochód i zmierz ponownie tą odległość - zdziwisz się jaka będzie różnica.I jak potrafi zjechać opony przy złym ustawieniu właśnie na tej regulacji.
[mk4] Re: Sworzeń wahacza.
Ja u siebie w golfie to conajmniej z pięć razy odkrecalem te trzy śrubki od sworznia i ja tam fasolek nie widziałem. Owszem decyzji da się przestawić na tych otworach ale jak ktoś tam widzi fasolki to do okulisty powinien iść. Druga sprawa jest to że geo sobie robię sam bez specjalistycznego sprzętu i jest okej. Aczkolwiek geo nigdy nie musiałem robić po odkręceniu sworznia. Te sworznie przy składaniu w wahacz odrazu cisna tak że nie ma opcji by raz je skręcić tak raz siak. A i dodam że w Sharanie to odkrecalem wahacze sworznie chyba ze 30 razy lekko. Tam coprawda są inne mocowania sworznia ale nie oto chodzi.
To co podaje producent to zazwyczaj można wsadzić sobie wiadomo gdzie. Na korku od płynu chłodzącego też pisze uwaga bo można się poparzyć a ilekroć auto buntowałem i odkrecalem korek to się nie opatrzyłem. Ale to tak jak w chłopakach nieplaczacych-wszystko się może kurna zdarzyć.
To co podaje producent to zazwyczaj można wsadzić sobie wiadomo gdzie. Na korku od płynu chłodzącego też pisze uwaga bo można się poparzyć a ilekroć auto buntowałem i odkrecalem korek to się nie opatrzyłem. Ale to tak jak w chłopakach nieplaczacych-wszystko się może kurna zdarzyć.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
[mk4] Re: Sworzeń wahacza.
Nie będę nikomu na siłę nic udowadniał,robiłem kilka razy i wiem swoje.Nie wiem co ci tam ciśnie,ale jak masz poluzowane trzy śruby od sworznia i koło w górze,to możesz go bez problemu przesuwać w wahaczu w lewo i prawo.Komentarze pod poniższymi filmikami "też sam napisałem"
Obejrzeć przez youtube.
Obejrzeć przez youtube.
[mk4] Re: Sworzeń wahacza.
Czy kiedykolwiek widziałeś fasolki na takich połączeniach śrubowych? Widzisz gdzieś tam na tej fotce sworznia fasolkę?
Jak masz skręcone wszystko przy ma personie łącznie z półosią to w którą stronę dusi ci ten cały element jakim jest zwrotnica?
Widziałeś sworzeń np od Sharana? Powiedz czy w nim jest jakakolwiek możliwość przecuniecia/regulacji choćby o ćwierć mm?
Jak masz skręcone wszystko przy ma personie łącznie z półosią to w którą stronę dusi ci ten cały element jakim jest zwrotnica?
Widziałeś sworzeń np od Sharana? Powiedz czy w nim jest jakakolwiek możliwość przecuniecia/regulacji choćby o ćwierć mm?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości