Zawieszenie sportowe - tył siedzi wyżej

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Zawieszenie sportowe - tył siedzi wyżej

Post autor: Kris-THC » pt paź 20, 2017 11:40

Witam. Auto mam od 10 lat a dopiero teraz zastanowiło mnie dlaczego zawieszenie z tyłu jest ok 3cm wyżej niż przód. Wkurza mnie większa japa między kołem a nadkolem z tyłu (koła 17" 225/45)
Sprężyny są czerwone FK a amortyzatory Koni, na wszystko są papiery z niemiec.
Czy jak skrócę nieco odboje to tył siądzie niżej?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Zawieszenie sportowe - tył siedzi wyżej

Post autor: Kris-THC » pt paź 20, 2017 22:02

Już sprawdziłem i odboje mają luz więc ich skracanie nic nie da. Sprężyny widocznie są za wysokie FK S42/2VA bo amory Koni 80-2761Sport są jak najbardziej OK.
Jedyny plus to można przewieźć tonę kafli z Leroy i nic nie ociera, testowane w praktyce :okej:


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Białek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt mar 21, 2017 11:45

Zawieszenie sportowe - tył siedzi wyżej

Post autor: Białek » sob paź 21, 2017 14:19

Tak, jak FK oznacza modele, to literka S wskazuje na skodę - więc sprężyna fizycznie pasuje, ale jest pod auto z ciężkim zadkiem. To tylko teoria. Ja badałem sprawę w przypadku varianta, bo miałem odwrotnie - tył nisko, a to znacznie gorzej wygląda (jak bym na prawdę miał te kafelki w kufrze). Sam VW ma kilkadziesiąt specyfikacji sprężyn na tył do mojego modelu - różnią się w zależności od rynku, wyposażenia, silnika, napędu, nadwozia. Golf, octavia i A3 korzystają z tego samego asortymentu, ale w odpowiednich "twardościach".

Firmy tuningowe mają mniejszy wybór niż OEM i jak nie ma gwintu to może być różnie. W poprzednim aucie wymieniałem wszystkie sprężyny - niby do mojego modelu, a tył był 5cm!!! wyżej niż przód. Producent uznał reklamację i podobne specjalnie dla mnie skręcił niższe...



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Zawieszenie sportowe - tył siedzi wyżej

Post autor: Kris-THC » pn paź 23, 2017 19:52

No może tak być, dopiero 300kg w bagażniku i siada jakieś 20mm .


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości