Stuki przy kręceniu kierownicą - kluczyk poza stacyjką

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Stuki przy kręceniu kierownicą - kluczyk poza stacyjką

Post autor: Garrison » śr sie 31, 2016 23:16

Witam!

Od jakiegoś czasu staram się zapoznać dokładniej z autem, jego bolączkami i tak pewnego razu pokusiło mnie, by sprawdzić kondycję drążków kierowniczych, sworzni, po części maglownicy przez zwyczajne skręcanie kół na postoju.

Najpierw przy odpalonym silniku - wszystko ładnie. Nie zauważyłem nic podejrzanego. Może czasami mam wrażenie, że kierownica chodzi oporniej niż zwykle, ale jedną ręką jestem w stanie skręcić, więc wspomaganie działa.

Przy włączonym zapłonie - podobnie jak wyżej.

Przy wyjętym kluczyku ze stacyjki - coś jakby postukuje, ale nie wiem, czy mogę to uznać za blokadę kierownicy. Zdarzało mi się kilka razy zahaczyć o nią kolanem, przez co ta się delikatnie obracała i blokowała, a potem potrzebowałem więcej siły włożyć by przekręcić kluczyk w stacyjce. Jednak są to chyba dwie różne rzeczy, choć mogę się mylić.

Może coś z maglownicą? Końcówki drążków wraz z samymi drążkami (SWAG) wymieniałem z ~2500km temu. To samo sworznie (FEBI). Zacząłem drążyć temat, bo pomimo ustawienia geometrii (mogę wstawić wykaz, jeśli będzie potrzebne), wyważenia opon i przełożenia tył na przód, samochód dalej ściąga delikatnie na prawo. Posiłkując się wieloma tematami stwierdziłem, że może to być maglownica, ale też jest możliwość, że są to wyrobione tuleje wahaczy/sworznia (btw. wysłużone tuleje w zawieszeniu mogą powodować skrzypienie przy wsiadaniu, czy mi się przewidziało?). Niestety nigdzie nie doczytałem o postukiwaniu kierownicy, gdy auto jest po prostu otwarte, a kluczyk chociażby w kieszeni.

Liczę na Was :okej:

Pozdrawiam!



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Stuki przy kręceniu kierownicą - kluczyk poza stacyjką

Post autor: muszkatobiasz » czw wrz 01, 2016 22:18

jeśli idzie kręcić kierownicą bez kluczyka w stacyjce to musi być blokada uszkodzona i powoduje stukanie



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą - kluczyk poza stacyjką

Post autor: Garrison » czw wrz 01, 2016 22:27

muszkatobiasz pisze:jeśli idzie kręcić kierownicą bez kluczyka w stacyjce to musi być blokada uszkodzona i powoduje stukanie
No trochę na boki się buja, ale zdaje mi się, że taki luz jest w każdym aucie. Mogę się oczywiście mylić.

Co do samego ściągania, to trafiłem na dość ciekawy filmik (link poniżej), gdzie gostek w sumie też ma niemalże nonstop kierownicę przechyloną w lewo. Może boczne podmuchy, może specyfika auta? :D

https://www.youtube.com/watch?v=bGnxITeVSmg" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Stuki przy kręceniu kierownicą - kluczyk poza stacyjką

Post autor: marcin7x5 » pt wrz 02, 2016 20:34

Sama zbieżność nie wystarczy aby autka nie ściągało podczas jazdy. Są jeszcze kąty pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ale ich nie reguluje się. No chyba,że auto na ramę i naciągamy. Co do stukania to winnym może być krzyżak w kolumnie kierowniczej.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą - kluczyk poza stacyjką

Post autor: Garrison » pt wrz 02, 2016 21:46

marcin7x5 pisze:Sama zbieżność nie wystarczy aby autka nie ściągało podczas jazdy. Są jeszcze kąty pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ale ich nie reguluje się. No chyba,że auto na ramę i naciągamy. Co do stukania to winnym może być krzyżak w kolumnie kierowniczej.
Cóż... Wszystko w takim razie wskazuje na wymianę kompletu maglownicy.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Stuki przy kręceniu kierownicą - kluczyk poza stacyjką

Post autor: muszkatobiasz » pt wrz 02, 2016 21:54

Garrison pisze:Co do samego ściągania, to trafiłem na dość ciekawy filmik
jeśli chodzi tobie o takie ściąganie że podczas jazdy na wprost masz kierownice skrzywioną to nie jest ściąganie po prostu jedz ustawić zbieżność i tak im wytłumacz że chcesz mieć kierownice prosto a nie tylko zrobiona zbieżność względem kół
co do ściągania jest to gdy autem jedziemy po prostym odcinku drogi i po puszczeniu kierownicy auto samo zmienia tor jazdy skręca kierownicą



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Stuki przy kręceniu kierownicą - kluczyk poza stacyjką

Post autor: Garrison » pn wrz 05, 2016 18:49

Odkopałem z teczki wydruk z ustawiania geometrii. Ogółem na odchodne usłyszałem, że któryś z wykresów specjalnie został zrobiony poza normą (czy jakoś tak), bo nasze drogi są pochylone na prawo, to żeby samochód "uciekał" do środka drogi. No niestety wygląda to tak, że auto ucieka na zewnątrz.

Obrazek

Zbieżność sumaryczna tyłu powinna tak wyglądać? Czy kąty Wyprzedzenia Sworzni Zewnętrznych mogą być na czerwono, jeśli są mniej więcej tej samej wartości? Kiedyś trafiłem na temat odnośnie tego i wartością WSZ kazali się nie przejmować. Też niekoniecznie musiał to być dzwon, a często wjeżdżanie na krawężniki, wjeżdżanie w dziury (a dużo ich tutaj u mnie). Ewentualnie metalowe tuleje wahacza uniemożliwiają poprawne ustawienie i nakazali zmienić na takie z Audi S3, czy Seata Leona.

W każdym razie - poszukam sobie innego zakładu zajmującego się ustawianiem kątów. Jak nie znajdę to zajadę ponownie do ludzi od powyższego wykresu i powiem, tak jak powiedział muszkatobiasz, żeby mi ustawili też prosto kierownicę (choć niby ustawiali). Dziś byłem też u mechanika, który stwierdził, że jakby szła maglownica, to bym z powodu luzów raz skręcał w lewo, raz w prawo, a ja ciągle kontruję w lewo. Szukania rozwiązania ciąg dalszy :kac:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości