Wymiana Sanek 1,6 TD

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piterlbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: śr lut 17, 2010 21:44
Lokalizacja: Lublin

Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: piterlbn » pn cze 20, 2016 17:36

Witam. Musze wymienić sanki w moim golfie i mam pytanie. Jak się do tego zabrać najlepiej trochę czytałem ale nie od MK2. Ale wiem ze trzeba podwiesić silnik i czy jak wyciągnę wahacze to będę mógł z powrotem założyć kola żeby ulżyć silnik? A przy okazji chce wymienić osłonę przegubu lewego tą od strony kola dużo przy tym roboty?



maxsymus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 19:46

Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: maxsymus » pn cze 20, 2016 21:56

Dobrze kombinujesz silnik najlepiej podwiesić potem wszystko odkręcasz od spodu co blokuje ci wyciągnięcie sanek , następnie montujesz z powrotem w odwrotnej kolejności . Co do drugiego pytania jeśli wymontujesz wahacze to niby jak chcesz założyć i po co koła ? Przy wymianie gumy troszkę roboty jest najprościej to wymontować półoś , zaczynasz od odkręcenia nakrętki przy kole trzymająca półoś potem parę nakrętek przy skrzyni biegów i po wyciągnięciu zmieniasz gumę potem w odwrotnej kolejności montujesz powodzenia :-)



piterlbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: śr lut 17, 2010 21:44
Lokalizacja: Lublin

Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: piterlbn » wt cze 21, 2016 21:30

Kola chce założyć żeby ciężar silnika nie był tylko na błotnikach i lewarkach. No i trochę słaba podłoga jest. A tej gumy nie zmienię bez wyciągania półosi? Jak odkręcę ta nakrętkę przy kole?



maxsymus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 19:46

Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: maxsymus » śr cze 22, 2016 19:25

Nie wiem gdzie chcesz te sanki wymieniać bo jeśli gdzieś w garażu to najlepsza opcja to podwiesić silnik na linie czy pasach . co do odkręcenia tej nakrętki to najprościej poluzować ją w ten sposób jedna osoba siada za kierownica i naciska na hamulec a druga luzuje ( luzuje a nie odkręca całkowicie , odkręcisz całkowicie jak już będziesz miał koło odkręcone ) w tym czasie tą śrubę ( ja dla łatwiejszego odkręcenia zawsze na klucz zakładam długą rurkę jako dźwignie bo nie zawsze lekko ta nakrętka puszcza )



piterlbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: śr lut 17, 2010 21:44
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: piterlbn » pt cze 24, 2016 11:43

No tak w garażu tylko nie mam jak inaczej powiesić silnika jak tylko opszec na błotnikach. A co do osłony to koniecznie trzeba wyciągać cały przegub? Nie będzie problemu żeby go wsadzić spowrotem ma jakieś znaki czy miejce lub coś?



maxsymus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 19:46

Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: maxsymus » pt cze 24, 2016 12:05

To najprostszy i właściwie jedyny stosowany sposób nic nie musisz znaczyć wyciągniesz ... założysz nową osłonę i ponownie zmontujesz



Awatar użytkownika
rudyadam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: czw lut 04, 2016 00:01

Re: Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: rudyadam » pt cze 24, 2016 12:15

Jak Ty chcesz to zrobić żeby silnik trzymał się na błotnikach? Ogarnij jakiś żurawik warsztatowy, wypożyc, zespawaj coś sam...



piterlbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: śr lut 17, 2010 21:44
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: piterlbn » pt cze 24, 2016 14:46

chce go podwiesic na belce takiej jak sa u mechanikow. Czyli wyciagam przegub zakladam gume i wkladam bez problemu?



piterlbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: śr lut 17, 2010 21:44
Lokalizacja: Lublin

Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: piterlbn » sob lip 02, 2016 08:34

Nie mogę odkręcić poduszki od skrzyni i tych dwóch dużych srob na kłuć 18
Jak się urwa to będzie duży problem żeby ji wyciągnąć albo wyciąć i wspawac jakieś nakrętki



Awatar użytkownika
rudyadam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: czw lut 04, 2016 00:01

Re: Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: rudyadam » sob lip 02, 2016 10:59

Spryskaj jakimś dobrym środkiem penetrujacym, odczekaj dzień i spróbuj. Możesz wykombinowac jakąś dźwignie, ewentualnie delikatnie dokręcić i spróbować szarpnąć żeby odkrecic. Nigdy tego nie zdjemowalem, ale lewego gwintu tam chyba nie ma?



piterlbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: śr lut 17, 2010 21:44
Lokalizacja: Lublin

Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: piterlbn » sob lip 02, 2016 17:34

Tylko tam nie ma jak się dostać do gwintu i taka dziwna śruba że klucz do końca nie wchodzi. No a co jak by się urwaly



maxsymus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 19:46

Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: maxsymus » sob lip 02, 2016 23:28

Oj kolego ty jeszcze walczysz z tymi sankami dałem ci już kilka porad ale widzę że nie dajesz rady ...ja na twoim miejscu aby wykonać to bez wielkiego problemu wyciągnął bym silnik razem ze skrzynia biegów tym bardziej ze akurat w twoim golfiku to bardzo prosta sprawa 5 może 6 śrub trzymających silnik i skrzynie oraz rozłączenie półosi wtedy to sobie już poradzisz bez problemu ...



piterlbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: śr lut 17, 2010 21:44
Lokalizacja: Lublin

Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: piterlbn » sob lip 09, 2016 19:37

Witam ponownie. Udało się odkręcić sanki po nagrzaniu śrub ale problem jest taki ze z prawej strony pod ta śruba jest duza dziura i moje pytanie czy da się dokupić cały ten element? I czy ten kwadrat wewnątrz powinien tak luźno latać?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana Sanek 1,6 TD

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 10, 2016 13:24

piterlbn pisze:czy ten kwadrat wewnątrz powinien tak luźno latać?
Może być luźny,bo jego trzymają tylko zagięte kawałki blachy. Natomiast gdy obraca się dookoła wraz z śrubą,to jest :ass:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości