Ściąga na prawo- zagadka

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MeloN84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 11, 2009 10:51
Lokalizacja: Lublin

Ściąga na prawo- zagadka

Post autor: MeloN84 » ndz cze 19, 2016 10:58

Witam :}


Od pewnego czasu mam ściąganie na prawo. Przy jeździe na wprost kierownica sama odchyla sie delikatnie w prawo, żeby jechać prosto trzeba ją kontrować w lewo. Przy prędkości do ok 50-60km/h ściąga delikatnie, mocniejsze przyspieszenie i większe prędkości ściąga zdecydowanie mocniej.

Opis:
-samochód (2010r) nie miał żadnych kolizji
-wymienione tuleje wahacza (ściąganie było zarówno przed jak i po wymianie)- bez zmian
-mechanicznie na przeglądzie ( w 2 różnych warsztatach + porządny przegląd przy badaniu okresowym )nie widać żeby coś więcej (poza wcześniej wspomnianym wahaczem) wymagało naprawy-luzów brak
-letni zestaw (opona+felga)- nówka / na zestawie jesień/zima- ściągało tak samo jak na nowym letnim
-koła wyważone
-ciśnienie w oponach rzecz jasna sprawdzane
-tarcze i klocki ok
-geometria itd wszystko ustawione idealnie

https://zapodaj.net/b5330ad22ba9f.jpg.html

RUNDA 1
Kolejna geometria (plus powrót na jeszcze jedną w ramach reklamacji) i wszystko na papierze wygląda OK- efektu brak
Laserowy pomiar całego samochodu hmmmm prawe przednie koło cofnięte do tyłu o 0.8cm ( podobno na styku granicy normy) w porównaniu do lewego (szpara między błotnikiem a oponą mierzona od środka felgi- centymetrówką oraz komputerowo)- żadnych kolizji, dziur czy zaliczenia krawężnika nie było.

RUNDA 2
-Kolejna geometria (w innym niż wcześniej warsztacie, który zajmuje się tylko tym)- efektu brak
- 0 ustawienie kierownicy z adaptacja G85- efektu brak

Na jesieni zmieniałem sprzęgło i może ale to mówię może ( bo dokładnie nie pamiętam) w tym okresie zaczęły się problemy ze ściąganiem, bo na zimówkach już mi delikatnie jechał w prawo.
Znalazłem tu na forum podobny wątek, gdzie po wymianie sprzęgła, też ściągało- padła sugestia, że rama silnika jeśli była ściagana została krzywo założona ?!

RUNDA 3
Wybieram się do kolejnego mechanika ;] i chce zrobić listę RZECZY DO SPRAWDZENIA

podrzućcie jakieś pomysły



Awatar użytkownika
legato97
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 12:03

Re: Ściąga na prawo- zagadka ;]

Post autor: legato97 » ndz cze 19, 2016 11:43

Dokladniej zaciskom sie jeszcze przyjzyj, po trasie i hamowaniu tarcze sa rowno nagrzane?



Awatar użytkownika
MeloN84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 11, 2009 10:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Ściąga na prawo- zagadka ;]

Post autor: MeloN84 » ndz cze 19, 2016 12:08

legato97 pisze:Dokladniej zaciskom sie jeszcze przyjzyj, po trasie i hamowaniu tarcze sa rowno nagrzane?
tarcze i zaciski sprawdzane, nic tam się nie dzieje, grzeją się jednakowo.



Awatar użytkownika
luki_s3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lip 09, 2007 16:58
Lokalizacja: WU

Ściąga na prawo- zagadka ;]

Post autor: luki_s3 » sob cze 25, 2016 08:07

MeloN84 może coś z lewą półosią /przy wymianie sprzęgła/?


kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)

2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND

Awatar użytkownika
MeloN84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 11, 2009 10:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Ściąga na prawo- zagadka ;]

Post autor: MeloN84 » sob cze 25, 2016 09:44

luki_s3 pisze:MeloN84 może coś z lewą półosią /przy wymianie sprzęgła/?

No właśnie sam już nie wiem... Od wymiany sprzęgła na jesieni zeszłego roku byłem już kilka razy w warsztatach ( przy różnych okazjach- przeglądy, wymiany oleju itd) zawsze wspominałem o tym ściąganiu ale po sprawdzeniu nie było widać gdzie może być problem...
Z braku pomysłów wiążę problem ściągania z wymianą sprzęgła (sam już nie wiem).

:otepienie:

planuje oddać auto do pełnego przeglądnięcia/rozebrania :D aż się problem znajdzie już tylko dla samego faktu, że ma się znaleźć



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Ściąga na prawo- zagadka ;]

Post autor: grg474 » sob cze 25, 2016 21:20

1. czy na pewno zaczął ściągać po wymianie sprzęgła
2. jeśli odpowiedź brzmi nie - to pytanie drugie - czy podczas ustawiania geometrii pomierzono tył
3. jeśli odpowiedź brzmi tak to pozostaje podmienić półoś oraz podczas jazdy sprawdzić jakie prędkości kół widzą czujniki ABS


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
MeloN84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 11, 2009 10:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Ściąga na prawo- zagadka ;]

Post autor: MeloN84 » ndz cze 26, 2016 07:39

grg474 pisze:1. czy na pewno zaczął ściągać po wymianie sprzęgła
2. jeśli odpowiedź brzmi nie - to pytanie drugie - czy podczas ustawiania geometrii pomierzono tył
3. jeśli odpowiedź brzmi tak to pozostaje podmienić półoś oraz podczas jazdy sprawdzić jakie prędkości kół widzą czujniki ABS

1. Nie dam sobie odciąć ręki czy to było dokładnie po wymianie sprzęgła- (jesień 2015)- na pewno ściąganie nie było tak zauważalne jak teraz, no chyba że już jestem po prostu przeczulony
2. Za każdym razem podczas geo tył był też mierzony
3. Jeśli faktycznie byłby problem z czujnikami prędkości, to czy nie wyświetlałyby się kontrolki ABS ESP albo check engine?



Awatar użytkownika
MeloN84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 11, 2009 10:51
Lokalizacja: Lublin

Ściąga na prawo- zagadka ;]

Post autor: MeloN84 » czw lip 14, 2016 12:06

Koła zamienione lewe z prawymi (osie bez zmian- przód został z przodu, tył z tyłu), wyważone ponownie, oczyszczone piasty ... efekt?
Efekt taki, że ściąganie zmniejszyło się prawie całkowicie O_o

No i niech mi ktoś to wytłumaczy, koła wróciły na swoje miejsce bo przypomnę, że już raz zamieniałem strony po tym jak zaczęło ściągać ( wtedy bez efektu, teraz poprawa zaraz po wyjechaniu z warsztatu)

Ktoś coś jakieś pomysły skąd taka poprawa?



Brytol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lut 01, 2017 21:06
Lokalizacja: Świdnica

Re: Ściąga na prawo- zagadka

Post autor: Brytol » śr lut 01, 2017 22:10

Witam wszystkich,
Chciałbym nieco odgrzać temat bo mój problem nie zakończył się na przekładce opon (choć letnich jeszcze nie sprawdzałem - za dużo śniegu obecnie :grin: )

Aby jak najkrócej:
- Golf V Variant 2008 BLS
- Kupiony w listopadzie - wiem, że stał z rozładowanym aku przez co zgubił basic settings czujnika G85 - zrobiłem adaptacje ale chyba w złym momencie o czym niżej
- w trakcie zakupu świeciły się kontrolki - ESP + ciśnienie w oponach + wiedziałem że jest 1 spręzyna pęknięta - została wymieniona na moich oczach przez serwis Bosch od którego kupowałem auto
- autem wróciłem z Niemiec (780km) na kołach (zimówki) z jedną nową sprężyną + jedną także pękniętą jak się poźniej okazało + kotrolki ESP i ciśnienia - auto nie ściągało

- Po kilku kilometrach na polskich drogach auto zaczęło ściągać lekko w prawo
Poniższe czynności zrobiłem według kolejności w jakiej je wymieniam poniżej:
- zbieżność - przód + tył - dalej ściąga
- podmiana kół - lewe z prawymi, tył z przodem - dalej ściąga
- wymiana przednich sprężyn (obu), tu okazało się że druga (prawa) też była pęknięta także obie nowe + łożyska + poduszki amortyzatorów, następnie zbieżność przód + tył - dalej ściąga - kontrolka ESP + ciśnienie wciąż się świeci a VCDS pokazuje błąd G85 (mechanical failure)
- ponownie pojechałem na zbieżność - mechanik wyregulował drążki tak, że auto przestało ściągać ale... kierownica przekręcona w prawo :blush: Stwierdził, że nic innego nie poradzi i żebym sobie kierownice przestawił na frezie :?
- kiedy auto było w powyższym stanie zrobiłem Basic Settings G85 - kontrolki zgasły - auto jedzie prosto ale kierownica jest lekko w prawo :banghead:

Czy ktoś wie czy błędy G85 mogą powodować ściąganie?
Czy mam jakieś podstawy wierzyć, że jeżeli przywrócę auto do stanu - ściąga/kierownica prosto - i zrobię Basic Settings G85 to auto przestanie ściągać?

Dzięki za wszelkie sugestie!
Marcin

P.S. Dodam, że ściąganie prawdopodobnie (bo nie ja jechałem wtedy autem) zaczęło się po gwałtownym hamowaniu na luźnej, szutrowej nawierzchni.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości