Niezlokalizowane stuki z tyłu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Niezlokalizowane stuki z tyłu
Cześć
Mam problem, którego nie umiem rozwiązać. Może ktoś tak miał i coś podpowie.
Pacjent to Octavia, w której słychać głuche, jednorazowe, punktowe, krótkie, głośne puknięcie w okolicach prawego tylnego koła.
Owe puknięcie występuje na lekko pofalowanej drodze, przy wolniej jeździe, czasem przy ruszaniu, albo hamowaniu. Bywa, że puknie podczas powolnego wtaczania się na leżące policjanty. Nigdy nie puka na wertepach, na kocich łbach itd.
Mechanik nie wie, diagnosta ni wie. Ja nie wiem. Podczas bujania autem, w każdą stronę jest cisza, na szarpakach cisza. Nigdzie żadnego luzu. Tylny lewy amortyzator 70%, prawy 68%.
W aucie są nowe górne mocowania, roczne poliuretany w belce, fabryczne amortyzatory ~250tyś i sprężyny Pro-Kit (pordziewiałe).
Mechanik obstawia sprężyny, mimo, że nie są pęknięte, ale faktycznie puka wtedy kiedy tylko ona pracuje.....
Ktoś coś widział, słyszał takiego? Dodam, ze nie puka wydech, ani nic w bagażniku.
To może być amortyzator? Auto prowadzi się bardzo pewnie....
Mam problem, którego nie umiem rozwiązać. Może ktoś tak miał i coś podpowie.
Pacjent to Octavia, w której słychać głuche, jednorazowe, punktowe, krótkie, głośne puknięcie w okolicach prawego tylnego koła.
Owe puknięcie występuje na lekko pofalowanej drodze, przy wolniej jeździe, czasem przy ruszaniu, albo hamowaniu. Bywa, że puknie podczas powolnego wtaczania się na leżące policjanty. Nigdy nie puka na wertepach, na kocich łbach itd.
Mechanik nie wie, diagnosta ni wie. Ja nie wiem. Podczas bujania autem, w każdą stronę jest cisza, na szarpakach cisza. Nigdzie żadnego luzu. Tylny lewy amortyzator 70%, prawy 68%.
W aucie są nowe górne mocowania, roczne poliuretany w belce, fabryczne amortyzatory ~250tyś i sprężyny Pro-Kit (pordziewiałe).
Mechanik obstawia sprężyny, mimo, że nie są pęknięte, ale faktycznie puka wtedy kiedy tylko ona pracuje.....
Ktoś coś widział, słyszał takiego? Dodam, ze nie puka wydech, ani nic w bagażniku.
To może być amortyzator? Auto prowadzi się bardzo pewnie....
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Niezlokalizowane stuki z tyłu
sprawdź czy odboje amortyzatora już nie skruszały i ta osłona która trzyma się na odboju już spadła w dół i obija się o koło
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Niezlokalizowane stuki z tyłu
Jak ktoś jedzie z tyłu, puka tak samo, więc kanapa odpada. Stukanie kanapy już przerabiałem. BTW. To stukanie jest podobne do tego z zamków oparcia, ale dużo głośniejsze
Może amortyzator tak stukać?
Może amortyzator tak stukać?
- ace-mati
- VWMANIAK
- Posty: 689
- Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
- Lokalizacja: Czarna Białostocka
- Kontakt:
Niezlokalizowane stuki z tyłu
Amortyzator może stukać jak będzie miał luz na tłoczysku, musisz wyjąć i sprawdzić, górne mocowanie też sprawdź dokładnie, bo nowe też może być z jakąś wadą.
Niezlokalizowane stuki z tyłu
Górne mocowania są ok, macałem długo przed założeniem, w dodatku były z ASO. Zresztą stukało tak samo na starych.
Słuchajcie, sprawdźcie mój tok myślowy.
Jeżeli tuleje w belce są ok, górne mocowanie ok, osłona i odbój też ok. To zostaje sprężyna/amortyzator, więc może pora na gwint i powinno przestać pukać
A może tak pukać klocek? Pytam, bo ich nie wyciągaliśmy, zacisk, jarzmo i wszystko związane z hamowaniem jest ok....
Słuchajcie, sprawdźcie mój tok myślowy.
Jeżeli tuleje w belce są ok, górne mocowanie ok, osłona i odbój też ok. To zostaje sprężyna/amortyzator, więc może pora na gwint i powinno przestać pukać
A może tak pukać klocek? Pytam, bo ich nie wyciągaliśmy, zacisk, jarzmo i wszystko związane z hamowaniem jest ok....
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Niezlokalizowane stuki z tyłu
Miałem przypadek,że w przedniej zwrotnicy chwiało się łożysko,bo było gniazdo wytłuczone.Waliło przy wjeżdżaniu i zjeżdżaniu z delikatnego krawężnika,na progach etc.
Może u Ciebie piasta jest wadliwa i też łożysko się chwieje
Może u Ciebie piasta jest wadliwa i też łożysko się chwieje
- artist1987
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Niezlokalizowane stuki z tyłu
Nie wiem czy masz coś takiego,ale w moim przypadku jak zaczęło tak pukać to wymieniłem łącznik stabilizatora z tyłu i cisza już
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości