Zbierzność po stłuczce
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zbierzność po stłuczce
Witam. Sprawa tyczy się samochodu audi 80 b4. Miałem ostatnio nieprzyjemną sytuacje. Podczas wyprzedzania gość skręcił w lewo i uderzył w mój bok. Poleciał zderzak i błotnik ale cała siła uderzenia oparła się na kole. Wygiął się wahacz przez co prawe koło było mocno skręcone w prawo. Założyłem wczoraj nowy wahacz i nowy sworzeń jednak nadal koło lekko jest skierowane do skrętu i aby jechać prostu muszę mieć przekręconą kierownicę trochę w lewo. Na sworzniu wahacza ustawia się kat pochylenia koła. Czy ten kąt może mice wpływ na to że koło skręca lekko w prawo?
Obejrzałem już wszystkie elementy zawieszenia i nie widzę by cokolwiek innego oprócz wahacza ucierpiało.
Może coś poradzicie co jeszcze sprawdzić bo ja już nie mam pojęcia. Zastanawiam się jeszcze nad końcówkami drążków czy jak by od uderzenia gdzieś zerwało gwint i bardziej się wysunęła na zewnątrz. Sam drążek i końcówka nie mają widocznych śladów uszkodzenia.
Obejrzałem już wszystkie elementy zawieszenia i nie widzę by cokolwiek innego oprócz wahacza ucierpiało.
Może coś poradzicie co jeszcze sprawdzić bo ja już nie mam pojęcia. Zastanawiam się jeszcze nad końcówkami drążków czy jak by od uderzenia gdzieś zerwało gwint i bardziej się wysunęła na zewnątrz. Sam drążek i końcówka nie mają widocznych śladów uszkodzenia.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Zbierzność po stłuczce
jeśli różnica nie jest wielka to tak drążek kierowniczy jest na sztywno czyli jak wydłużysz wahacz to i zbieżność się zmieni na rozbieżny jak skrócisz to i zrobi się zbieżny ale sprawdź jeszcze odległość koła od amortyzatora z prawej i z lewej czy jest taka sama bo amor lub zwrotnica mogły się ugiąć ale i tak musisz ustawić zbieżność bo po takiej ingerencji w zawieszeniu nie będzie pewności że jest okhudy8 pisze:Czy ten kąt może mice wpływ na to że koło skręca lekko w prawo?
Zbierzność po stłuczce
Właśnie tak pomyślałem że może sworzeń zamontowałem za głęboko w wahacz i wahacz ciągnie dołem koło w stronę silnika a drążek kierowniczy wypycha McPhersona na zewnątrz przez co koło skręca w prawo. Sprawę jeszcze te odległości o których piszesz. Na zbieżność oczywiście pojadę ale chciałbym to w miarę poustawiać by nie płacić za dużo. Może się uda że tylko sprawdza i będzie dobrze.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Zbierzność po stłuczce
Tak kierownica przed kolizją była prosto. Teraz by jechać prosto muszę lekko skręcić w lewo no i samochód jest lekko rozbieżny gdyż po lekkim ruchu kierownicą reaguje bardzo gwałtownie...
Spróbuje coś ustawić tylko nie wiem czy wybić swożeń wahacza do zewnątrz czy regulować drążkami? Drążków nie wymieniałem wiec może spróbuję ustawić swożeń.
Spróbuje coś ustawić tylko nie wiem czy wybić swożeń wahacza do zewnątrz czy regulować drążkami? Drążków nie wymieniałem wiec może spróbuję ustawić swożeń.
Zbierzność po stłuczce
Jednak zbieżność się posypała. Nic oprócz wahacza krzywe nie było a mimo tego od uderzenia coś się przestawiło. Gość na geometrii mówił że nieraz wystarczy wjechać w dziurę i mimo że wszystko jest proste zbieżność się przestawia.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości