Remont zawieszenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Remont zawieszenia
Witam. Moj pojazd to golf 4. Na wiosne planuje zmiane sprzegla. Przy okazji myslalem o zawieszeniu, na pewno mam do wymiany tulejki wahacza, ale zastanawiam sie czy nie zrobic wszystkiego za jednym zamachem, czyli :
Sciagnal bym cale sanki/wozek, wymienil sworznia wahacza, tuleje wahacze na te pelne wzmacniane, gumy stabilizatora, drazki kierownicze.
Myslicie, ze warto ? Robil ktos podobny remont przedniego zawieszenia ? Amortyzatory i sprezyny mam dobre, wiec tego nie tykam.
Druga sprawa to sruby - Jak mocno je dokrecic ? Te od sanek. I powinno sie je wkrecac na kleju ?
Trzecia sprawa - Sanki nalezy jakos ustawic, aby geometria sie zgadzala czy cos ?
Z gory dzieki i pozdrawiam.
Sciagnal bym cale sanki/wozek, wymienil sworznia wahacza, tuleje wahacze na te pelne wzmacniane, gumy stabilizatora, drazki kierownicze.
Myslicie, ze warto ? Robil ktos podobny remont przedniego zawieszenia ? Amortyzatory i sprezyny mam dobre, wiec tego nie tykam.
Druga sprawa to sruby - Jak mocno je dokrecic ? Te od sanek. I powinno sie je wkrecac na kleju ?
Trzecia sprawa - Sanki nalezy jakos ustawic, aby geometria sie zgadzala czy cos ?
Z gory dzieki i pozdrawiam.
Remont zawieszenia
Słuchaj na pewno nie zaszkodzi jak sobie zrobisz większy remont, chociaż ja wychodzę z założenia że jeśli coś jest sprawne to nie ruszać. wymień tulejki wahacza na te mocniejsze, ewentualnie sworznie bo i tak musisz całe wahacze wymontować. Nie wiem dlaczego chcesz ruszać sanki, bo aby wymienić wszystkie elementy zawieszenia nie musisz ich demontować, no chyba że tuleje w ławie wykazują nadmierne zużycie. Faktycznie gdy je wyjmiesz to będzie Ci łatwiej zmienić drążki i gumy na wahaczu, ale można to zrobić bez wyciągania sanek. Co do sanek nie ustawia się ich, po prostu przykręcasz śrubami, nie podam Ci momentu dokręcenia śrub, dokręć mocno ale z wyczuciem, kleju nie trzeba. Jeśli chodzi o geometrię to nie zawracaj sobie tym głowy, ponieważ po takim remoncie i tak musisz pojechać i ustawić.
Remont zawieszenia
Wiesz co, w sumie racja, nie bede sciagac sanek. Co do tej geometri to wiem, ze trzeba ustawiac, ale chodzi mi o to, czy na tych sankach tez jest jakas regulacja i trzeba idealnie trafic srubami jak przedtem ?
- jjaworskyy
- Użytkownik
- Posty: 433
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:31
- Lokalizacja: WOLNE MIASTO GDAŃSK
Remont zawieszenia
Jeśli mogę doradzić to ostatnio dowiadywałem się o ceny tulei itp w sklepie motoryzacyjnym i w salonie vw o oryginały i różnica cen nie była duża bo ok 30 zł, więc uważam że warto wydać więcej
Remont zawieszenia
Dzieki za informacje, ale z tego co wiem to lemforder szedl na pierwszy montaz, wiec warto dawac 30 zl wiecej za niby to samo ?
- jjaworskyy
- Użytkownik
- Posty: 433
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:31
- Lokalizacja: WOLNE MIASTO GDAŃSK
Re: Remont zawieszenia
Kolego nie ma tam żadnej regulacji, są 4 duże śruby i trafiasz nimi, łapiesz i nic się tam nie przesunie. Po prostu pasuje i tyle. po wymianie ustawiasz zbieżność i śmigasz. Powodzeniamaciek805 pisze:Wiesz co, w sumie racja, nie bede sciagac sanek. Co do tej geometri to wiem, ze trzeba ustawiac, ale chodzi mi o to, czy na tych sankach tez jest jakas regulacja i trzeba idealnie trafic srubami jak przedtem ?
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Remont zawieszenia
Ja miesiąc temu robiłem całe przednie zawieszenie. Wszystkie gumy, stworzenie wahacza, dwa drążki i końcówki. Za wszystko razem z robocizna dałem 700zl. Różnice czuć odrazu.
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
- BartesWZL
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz mar 29, 2015 15:25
- Lokalizacja: Lubin/ dolnośląskie
Re: Remont zawieszenia
Sam bym Ci to zrobił za taka kasę ;Ppiotrb79 pisze:Ja miesiąc temu robiłem całe przednie zawieszenie. Wszystkie gumy, stworzenie wahacza, dwa drążki i końcówki. Za wszystko razem z robocizna dałem 700zl. Różnice czuć odrazu.
Pamiętaj że wszystko dokręca się na maksa jak auto stoi na kołach, jakbyś dokręcił na podniesionym powstają naprężenia i szybsze zużycie elementów.
Miałem przypadek że kupiłem klientowi najtańszy zamiennik bo tak chciał i w środku był orginał VW. Kup lemfordery i będą służyć długo
Moje MKIV 2.0 Votex/X3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;
Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;
Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości