Witam,
Jestem po swapie z 4x100 na 5x100
Zmienione zostały przeguby zewnętrzne, wahacze, zwrotnice, dołożony stabilizator piasty itp. Ze starych rzeczy zostały drążki kierownicze, półosie, amortyzatory oraz przeguby wewnętrzne,
Sytuacja jest dramatyczna ponieważ po swapie trzęsie mi się strasznie cała buda. Po krótkim czasie od swapu padł przegub wewnętrzny od strony krótkiej półośki. Dzisiaj zmieniłem i padł znowu tj już stuka. Naprawdę nie rozumiem co powoduje ten problem. Może ktoś już kiedyś to przerabiał - mi już opadają ręce.
Swap na 5x100. Padają przeguby, trzęsie budą - dramat
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Swap na 5x100. Padają przeguby, trzęsie budą - dramat
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Swap na 5x100. Padają przeguby, trzęsie budą - dramat
może przyczyna jest w przegubie zewnętrznym lub samej półośce? Bo trzesienie budą to efekt wibracji. Stąd szybkie zużywanie się przegubu wewnętrznegokillah pisze:Po krótkim czasie od swapu padł przegub wewnętrzny od strony krótkiej półośki. Dzisiaj zmieniłem i padł znowu tj już stuka.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Swap na 5x100. Padają przeguby, trzęsie budą - dramat
Dobra zacznę od początku. Auto po przeswapowaniu na 5x100 stało wysoko z nieobniżonym gwintem. Drgań ani nic z tych rzeczy nie było czuć.
Po obniżeniu zaczął się istny koszmar. Trzęsie budą podczas jazdy.
Napisałem to z jednego powodu. Półosie inaczej się na glebie układają i prawdopodobnie luz na niej w pozycji jak auto jest obniżone nie występuje i to rozwala przegub wewnętrzny. Mam podejrzenie właśnie co do półośki bo została stara. Dziwnym motywem dla mnie było też to że po wybiciu sworznia miałem mega problemy z włożeniem go z powrotem po założeniu nowego przegubu. Otwór w zwrotnicy nie zgrywał się z trzpieniem sworznia. Trzeba było użyć ogromnej siły by docisnąć zwrotnicę i włożyć sworzeń z powrotem.
Był też problem z ustawieniem kąta pochylenia koła na 2 stopnie od strony krótkiej półośki. Jeszcze jedna rzecz pojawiła się po założeniu nowego przegubu. Silnik strasznie zaczął się trząść albo inaczej. Drgania silnika zaczęły być przenoszone na budę a nie było tak wcześniej więc nagłą awarię poduszek wykluczamy. Chyba półośka siedzi tak sztywno, że drgania silnika przenoszone są po niej na budę.
Wszystko wskazuje na tą półośkę. Ale nie potrafię znaleźć informacji czy rzeczywiście moja półoś od 1.8 jest dłuższa od takiej z 2.0
A co do przegubu zewnętrznego to co miałoby być źle z przegubem zewnętrznym?
Znalazłem w etce coś takiego. Nie wiem czy to nie potwierdza informacji że w 5x100 są krótsze półośki.
////
EDIT:
Problem rozwiązany. Wymiana półośki na taką od zwiechy 5x100 załatwiła temat. Nowa jest krótsza o jakieś 8 mm przymierzając tak jak na foto poniżej. Od razu sworzeń wszedł lżej w zwrotnice, nie ma drgań silnika a podczas jazdy nic nie bije ani nic nie stuka. Dla pewności zmienię też dłuższą półośkę. Radziłbym jakoś przypiąć ten temat bo wiele osób z forum radzi by swoje półośki zostawiać przy swapach 5x100 a jak widać to jest kiepski pomysł.
Po obniżeniu zaczął się istny koszmar. Trzęsie budą podczas jazdy.
Napisałem to z jednego powodu. Półosie inaczej się na glebie układają i prawdopodobnie luz na niej w pozycji jak auto jest obniżone nie występuje i to rozwala przegub wewnętrzny. Mam podejrzenie właśnie co do półośki bo została stara. Dziwnym motywem dla mnie było też to że po wybiciu sworznia miałem mega problemy z włożeniem go z powrotem po założeniu nowego przegubu. Otwór w zwrotnicy nie zgrywał się z trzpieniem sworznia. Trzeba było użyć ogromnej siły by docisnąć zwrotnicę i włożyć sworzeń z powrotem.
Był też problem z ustawieniem kąta pochylenia koła na 2 stopnie od strony krótkiej półośki. Jeszcze jedna rzecz pojawiła się po założeniu nowego przegubu. Silnik strasznie zaczął się trząść albo inaczej. Drgania silnika zaczęły być przenoszone na budę a nie było tak wcześniej więc nagłą awarię poduszek wykluczamy. Chyba półośka siedzi tak sztywno, że drgania silnika przenoszone są po niej na budę.
Wszystko wskazuje na tą półośkę. Ale nie potrafię znaleźć informacji czy rzeczywiście moja półoś od 1.8 jest dłuższa od takiej z 2.0
A co do przegubu zewnętrznego to co miałoby być źle z przegubem zewnętrznym?
Znalazłem w etce coś takiego. Nie wiem czy to nie potwierdza informacji że w 5x100 są krótsze półośki.
////
EDIT:
Problem rozwiązany. Wymiana półośki na taką od zwiechy 5x100 załatwiła temat. Nowa jest krótsza o jakieś 8 mm przymierzając tak jak na foto poniżej. Od razu sworzeń wszedł lżej w zwrotnice, nie ma drgań silnika a podczas jazdy nic nie bije ani nic nie stuka. Dla pewności zmienię też dłuższą półośkę. Radziłbym jakoś przypiąć ten temat bo wiele osób z forum radzi by swoje półośki zostawiać przy swapach 5x100 a jak widać to jest kiepski pomysł.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Swap na 5x100. Padają przeguby, trzęsie budą - dramat
najważniejsze że problem rozwiązany.
grg474 pisze:może przyczyna jest w przegubie zewnętrznym lub samej półośce?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości