Sworzeń wahacza - pytanie

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Sworzeń wahacza - pytanie

Post autor: ciachotdi » ndz kwie 05, 2015 14:29

Mam szybkie pytanie dla znawców tematu. Do rzeczy mam do wymiany sworzeń wachacza i pytanie czy da radę zrobić to nie odkręcająć pół oski. Co proponujecie ? :grin:
Ostatnio zmieniony czw kwie 09, 2015 09:57 przez ciachotdi, łącznie zmieniany 1 raz.


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: stefano189 » ndz kwie 05, 2015 14:41

Raz mi się udało tak wymienić w a3 z '99. Ale zazwyczaj trzeba zablokować od góry śrubę i wtedy kręcić nakrętką, a wtedy zawadza przegub. Spróbuj bez wyciągania przegubu ze zwrotnicy. Może Ci się uda.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: Dam » ndz kwie 05, 2015 14:53

1. Stawiasz auto na kobyłce/lewarku ze zdjętym kołem
2. Odkręcasz nakrętkę od sworznia do momentu aż zacznie się obracać razem z nim (zawsze sie tak dzieje)
3. Odcinasz nakrętkę szlifierką kątową i wyjmujesz sworzeń ze zwrotnicy, potem odkręcasz od wahacza.
4. Nowy sworzeń wkładasz analogicznie od końca. Gdy włożysz go już w zwrotnice nakręcasz nakrętkę, a potem lewarujesz cała kolumnę za sworzeń od dołu do góry (bądź podkładasz coś pod sworzeń i opuszczasz całe auto lewarkiem) tak by docisnąć go do zwrotnicy byś mógł dokręcić nakrętkę na maxa.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: bioly05011 » ndz kwie 05, 2015 15:22

ale człowiek potrafi utrudniać sobie życie... :banghead: :banghead: :banghead:


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: nitrox89 » ndz kwie 05, 2015 15:30

Ja proponuje kupic nasadkę za 15zł i odkręcić półośkę


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: Dam » ndz kwie 05, 2015 21:10

To i klucz dynamometryczny dokup żeby ją potem dokręcić odpowiednim momentem i nie skrócić żywota łożyska albo uniknąć rozkręcania półośki w czasie jazdy :grin:

Nie róbmy z autora idioty :helm: Raczej się zorientował że nasadka jest potrzebna skoro chciał uniknąć rozkręcania półosi :grin:



Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Re: Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: rotkeh » ndz kwie 05, 2015 21:19

nitrox89 pisze:Ja proponuje kupic nasadkę za 15zł i odkręcić półośkę
Po co odkręcać półośkę :rozpacz:
Taka wymiana to 20 minut roboty nawet koła nie ściągasz , jedynie potrzebny Ci lewarek ,klucze 13 i 19 lub 18 zależności od producenta sworznia i 16 żeby odkręcić stabilizator ,bo on tu najbardziej utrudnia (jak podnosisz auto na lewarku to stabilizator zwiększasz siłę docisku sworznia do jarzma) ,jeszcze potrzebny płaskownik 3mm ,(a w skrajnych przypadkach dwa młotki i niestety trzeba na chwilę wyciskania sworznia zdjąć koło). Zawsze tak zmieniam i nie mam ściągacza do sworzni używam sworznia jako ściągacza z punktem podparcia o przegub. Zaraz ktoś powie że łożysko ucierpi, jak użyjesz młotka nie tam gdzie trzeba i w sposób nieprawidłowy na pewno nie wyjdzie mu na zdrowie.


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: bioly05011 » ndz kwie 05, 2015 21:38

no ciekawie ,po co tak się męczyć,luzujesz przegub,odkręcasz nakrętke do momentu a zostaje 3 zwoje,cofasz przegub,stabilizator,odkrecasz nakrętke sworznia ,bierzesz pucek miedziany max5 uderzeń i wychodzi,nie młotkiem,bo młotkiem to se jedynie nita można sklepać...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Re: Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: rotkeh » śr kwie 08, 2015 21:14

bioly05011 pisze:no ciekawie ,po co tak się męczyć,luzujesz przegub,odkręcasz nakrętke do momentu a zostaje 3 zwoje,cofasz przegub,stabilizator,odkrecasz nakrętke sworznia ,bierzesz pucek miedziany max5 uderzeń i wychodzi,nie młotkiem,bo młotkiem to se jedynie nita można sklepać...
A kto mówił o klepaniu ? Nie walić bezmyślnie, a tylko wprowadzić drgania w jarzmie , jeden młotek od tyłu auta na jarzmo drugim uderzasz od przodu w jarzmo. po jednym stuknięciu wyskakuje , a nie niszczysz gwintów na sworzniu ( nie zawsze wybić znaczy wyrzucić sworzeń ). Poza tym śruba działa jak ściągacz, można i puckiem walić w wahacz aż wyskoczy.
Jak chcesz szybko wymienić to tylko tak , a nie zwalać koło rozkręcać półoś i maltretować wachacz.
Poza tym autor jasno spytał "nie odkręcając półośki".
Ostatnio zmieniony czw kwie 09, 2015 00:15 przez rotkeh, łącznie zmieniany 1 raz.


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: bioly05011 » czw kwie 09, 2015 00:12

widzę że nie rozumiesz znaczenia słowa se/sobie, tak samo kto tu mówi o uderzaniu w sworznia tym bardziej w gwint !!!... :hmm: nigdy mi się nie zdarzyło by katować gwint sworznia,choć by był juz do wymiany,jak już ,uderzamy w jak to sie zwie???aaa zwrotnica :chytry: a o tym co Ty piszesz to jedynie mi sie kojarzy z tym co dziadek 25 lat temu niósł na plecach ,przynosząc dwa wiadra wody...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: rotkeh » czw kwie 09, 2015 00:23

Piszesz nie na temat ,autor nie o to pytał , a co trzyma sworzeń ?? zwrotnica - bez komentarza. Tu masz odpowiedź o tym co piszę https://www.google.pl/search?q=jarzmo++ ... YAO#imgrc=_" onclick="window.open(this.href);return false;,

Nie jednemu psu na imię Burek:)

A tu masz zwrotnice: Kolejowe :grin:
https://www.google.pl/search?q=jarzmo++ ... =zwrotnica" onclick="window.open(this.href);return false;


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: bioly05011 » czw kwie 09, 2015 00:54

wachacz trzyma stworzeń a stworzeń trzyma zwrotnice,a autor pisze jak wymienić stworzeń bez odkrecania pół osi,bo nie miał klucza!!! a Ty piszesz o jarzmie tzw.kopyto a kopyto przykrecone jest do zwrotnicy,a do kopyta zacisk hamulcowy....czyli mam rozumieć że u Ciebie stworzeń połączony jest z jarzmem? to w takim wypadku musiał być to prototyp :los2:
a wystarczyło wpisać zwrotnica samochodowa hahaha....


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Sworzeń wachacza - pytanie

Post autor: Michał_1977 » czw kwie 09, 2015 05:58

rotkeh, bardzo bym Cie prosił,żebyś nie odstawiał tutaj filozofii ze zwrotnicami kolejowymi itd. :chytry:
bioly05011 pisze:odkręcasz nakrętke do momentu a zostaje 3 zwoje,cofasz przegub,stabilizator,odkrecasz nakrętke sworznia
Tutaj potrafią zrobić się niezłe schody. Czasem gwint jest pordzewiały lub zmaltretowany i co? Niby tylko 2-3 zwoje trzymają nakrętke,ale jak uwolnimy sworzeń ze stożka,to zaczyna się obracać i doopa blada :?

Zapamiętajcie co niektórzy,że wahacz pisze się przez "h". Tymczasem nawet tytuł w oczy razi :helm:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Sworzeń wahacza - pytanie

Post autor: bioly05011 » czw kwie 09, 2015 13:22

ja pisałem że zostawiam nakrętke na przegubie tylko po to by go cofnąć do takiego monentu aż będę mógł odkręcić nakrętke sworznia zanim będę go wybijał a jak każdy wie że nie ma możliwości całkowitego odkrecenia nakrętki sworznia ponieważ przy odkrecaniu dochodzi do przegubu...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości