Jakie jest naturalne/optymalne ułożenie amortyzatora?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Jakie jest naturalne/optymalne ułożenie amortyzatora?

Post autor: OsteR9019 » pt mar 20, 2015 18:50

Pytanie do kolegów na seryjnym zawieszeniu mk2, mk3 Toledo 1 itp. Muszę ustalić w jakim położeniu jest tłok w amortyzatorze z tyłu. Przerabiam zwykłe amortyzatory do country, sprężyny już są i auto stoi wysoko ale amortyzator jest prawie otwarty co raczej nie jest dla niego dobre. Jeśli ktoś może na chwile podnieść auto i zmierzyć ile cm jest między oponą a nadkolem po oderwaniu koła od ziemi i podać różnicę po opuszczeniu auta będę bardzo wdzięczny.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jakie jest naturalne/optymalne ułożenie amortyzatora?

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 22, 2015 08:45

OsteR9019, wszystko zależy jakie kto ma koła.Jeden będzie miał takie,drugi srakie i zrobi Ci się mętlik w głowie.
Jedno wiem na pewno- amory ze zwykłego do country nie nadają się.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Jakie jest naturalne/optymalne ułożenie amortyzatora?

Post autor: darwaz » ndz mar 22, 2015 13:01

Nie zrobi się mętlik w głowie od rożnej wielkości koła bo jemu chodzi o różnicę a ona będzie taka sama przy różnych kołach. Amory od zwykłego golfa (mk3) nadają się bo sam takie mam i nie widzę różnicy w pracy, tylko trzeba je wydłużać i zakładać grubsze sprężyny. OstreR9019 Ja robiąc amortyzatory założyłem sobie że skok amortyzatora dzielę na 60% dobicia i 40% odbicia. Oczywiście ustawiałem to na nieobciążonym samochodzie. Sprawdziło się i amortyzatory pracują dobrze. Jeśli nadal masz ori amortyzatory na przodzie auta to możesz tez zrobić to inaczej. Zdejmij sprężyny z tylnych amortyzatorów, ustaw lewarkami auto równolegle, zmierz sobie na jakiej wysokości stoi tył i skracaj sprężyny tak żebyś po założeniu miał identyczną wysokość. Możesz też nadal mieć problem który miałem po pierwszych dobranych sprężynach. Auto stało równo ale sprężyny dobrałem za twarde i tył pracował jak w taczce. kupiłem kolejne cieńsze sprężyny i teraz jest idealnie.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Jakie jest naturalne/optymalne ułożenie amortyzatora?

Post autor: OsteR9019 » ndz mar 22, 2015 13:49

Dokładnie, nie chodzi o wartość prześwitu tylko o różnicę po opuszczeniu z lewarka.
Obrazek
Tak samochód stoi na amortyzatorach od standardowego golfa w połączeniu ze sprężynami z passata kombi (z załadowanym bagażnikiem około 70 - 80kg). Problem w tym że tłok amortyzatora pracuje w górnym zakresie a to nie jest dla niego optymalne. Jak zamierzam to poprawić pokażę gdy się dowiem o ile powinien usiąść po opuszczeniu z podnośnika.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Jakie jest naturalne/optymalne ułożenie amortyzatora?

Post autor: darwaz » ndz mar 22, 2015 14:29

Ja ci mogę jutro to pomierzyć ale tak jak powiedziałem ja sobie sam to ustalałem, może to być blisko fabryki ale 100% nie jest.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Jakie jest naturalne/optymalne ułożenie amortyzatora?

Post autor: OsteR9019 » ndz mar 22, 2015 14:48

darwaz pisze:Ja ci mogę jutro to pomierzyć ale tak jak powiedziałem ja sobie sam to ustalałem, może to być blisko fabryki ale 100% nie jest.
Wolałbym wzorować się na oryginalnym rozwiązaniu chociaż Twój podział 60/40 wydaje się bardzo rozsądny. Ale gdy tak się zastanawiam ciężko będzie dobić tą sprężynę nawet jak bym zostawił 40% w dół.
Co ciekawe amortyzator country ma mniejszy skok niż ten co teraz zamontowałem :-k


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Jakie jest naturalne/optymalne ułożenie amortyzatora?

Post autor: darwaz » ndz mar 22, 2015 15:05

Tył ma mniejszy skok? Przednie mają większy niż te od golfa mk3, pewnie też większy niż mk2. Mają też grubsze tłoczysko.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Jakie jest naturalne/optymalne ułożenie amortyzatora?

Post autor: OsteR9019 » ndz mar 22, 2015 15:34

Rzecz w tym że nie mam oryginalnych standardowych z mk2 tylko zamienniki. Skok jaki zmierzyłem w country to 16cm a zamiennik standardowego 21cm.
edit
Poprawiłem trochę amortyzatory i po opuszczeniu siada około 7-8cm ciężko dokładnie zmierzyć bo trzeba by to sprawdzić na idealnie równym po przejechaniu kilku metrów.
Zrobiłem trasę 700km z prawie pełnym obciążeniem i ogólnie jestem zadowolony. Po przesunięciu tłoka amortyzatora w dół auto znacznie mocniej się przechyla na ostrych zakrętach ale w miarę rozsądnie. Po drogach krajowych ładnie płynie a co najważniejsze nie skacze jak piłka na przejazdach kolejowych. Koszt jeśli kogoś interesuje 330zł i dwie minuty spawania.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości