VW sharan 2004r pytonie o zbieżność

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

psc1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt cze 06, 2014 17:28

VW sharan 2004r pytonie o zbieżność

Post autor: psc1990 » sob gru 13, 2014 12:10

Witam !
Będę wymieniał tuleje w wahaczu i czy jak odkręcę go przy sworzniu ( dwie śruby imbusowe) to będę musiał ustawiać zbieżność ??



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

VW sharan 2004r pytonie o zbieżność

Post autor: bioly05011 » sob gru 13, 2014 12:42

nie śmiało możesz odkręcać


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VW sharan 2004r pytonie o zbieżność

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 14, 2014 05:50

bioly05011 pisze:nie śmiało możesz odkręcać
Jesteś pewny tego co piszesz? Mały,bo mały ale jest jakiś zakres regulacji sworznia w wahaczu.Ruszysz delikatnie kątem pochylenia koła i od razu zbieżność idzie się kochać :chytry:
Przed odkręcaniem warto nawet jakimś sprayem psiknąć,żeby śruby się odbiły na wahaczu i później tak samo przykręcić.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

VW sharan 2004r pytonie o zbieżność

Post autor: wesol » ndz gru 14, 2014 09:57

mozna odkrecac. u siebie robiem juz to z 6 razy. Zreszta powiem wam ze w zyciu sie narobilem goegrafii tyle ze juz nie ma dl amnie to tajmenic. RObilem i w passku B6 i innych vagach a nawet w turze robilem geo. W oplach i w chewroletach to zrobilem geo chyba ze 100 albo i wiecej aut. To dobra kasa jak ktos pracje w aso. Nie ubrudzisz sie zbytnio a zarobic sie da do premii przerobowej. Zawsze sie na to pchalem gdzie inni nie za bardzo.

Ostatnio z ocemustawialismy zbieżnosc bo mu cieło opony za pomoca dwóch listew drewnanych. Warunek musza byc proste. A ze ojciec stolarz to przytargal odrazu takie dwie debowe porste po wyruwniarce. przylozylismy do kól przednich. Auto na luzie. bierzemy miare do reki i sprawdzamy odleglosc miedzy listwami na koncu i przy oponach. Roznica 2 cm. Krecimy na drązkach i dajemy auto troszke do tylu i do prozdu( tak z metr conajmniej by sie ulozyly kola). Sprawdzamy a tu jeszcze dobry 1 cm. Krecimy tym razem wiecej bo berlingo ma miec jak wiekszosc przednionapedowców wbrew temu co sie zawsze mowi nie zbieżnosc a rozbieznie ustawione kola. Krecimy o prawie dwa oborty na kazdym drążku ( pierwszym razem krecilismy 1.5 obotu gwintu). kontrujemy, robimy ruch przód tyl i sprawdzamy. Lekko bo okolo 0,5 cm roznicy na listwach o dlugosci okolo2.5 metra. Opony juz nie tnie a autem si eduzo lepiej steruje. Napezy pamietac ze za bardoz zbiegjace si ekola to bedzi esie ciezko krecic kiera a przy duzej rozbieznosci bedzie nosic autem podczas jazdy od lewej do prawej i prawej do lewej- ucieka nadgorliwie na drodze po lekkim dotknieciu kiery. Metoda chupnicza owszem ale wierzcie mi ze spelnia swoje i bla dpomiarowy jest znikomy w stosunku do sprzetu prof a robilem na laserowych glowicach zakladanych na kola na laserowych projektorach gdzie geo jest robione w 3D ja i tez robilem na tzw chorągiewkach.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VW sharan 2004r pytonie o zbieżność

Post autor: Michał_1977 » pn gru 15, 2014 07:33

wesol pisze:mozna odkrecac. u siebie robiem juz to z 6 razy.
Dobra,spoko.Sprawdziłem w ETKA i już wiem,bo byłem przekonany,że Sharan ma takie wahacze jak Golf mk4 :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

VW sharan 2004r pytonie o zbieżność

Post autor: wesol » pn gru 15, 2014 08:55

Tak sworzeń jest odwrotnie zalozony i nie ma mozlwiosci przesuwu prz odkrecaniu czy to od wahacza czy to od zwrotnicy. Ale i w golfie swoim tak robilem ze odkrecalem te trzy srubki od wahacza i nie bylo problemu póżniej. Ostatnio przeciez wymienialem przegub zewn w golfie i latwiej odkrecic te trzy srubki jak ta jedna ze zwrotnicy i wybic sworzeń. Po zalozeniu nic sie nie zmienilo a nie zaznaczalem zadnymi mazakami. Zreszta to nie pierwszu raz tak juz robilem. GOrzej jak cos majstrowowalem przy sankach i tam jak przestawisz deczko to owszem kiera stoi juz kryzwo. Naprawde ludziska przesadzaja z tymi otworkami na wahaczu. A juz wiem wymienalem w tym roku tez tuleje na wahaczach i co smieszna nie odrazu obie tylko jedna po drugiej w odstepach moze miesiac moze dwa.
No chyba ze by sie ktos uparl i podczas przykrecania tych trzech srubek pociagnal cala zwrotnice do siebie ( na zewnatrz) to deczko sie tam zmieni i pochylenie i bedzie wieksza rozbieżność.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości