Witam !
Będę wymieniał tuleje w wahaczu i czy jak odkręcę go przy sworzniu ( dwie śruby imbusowe) to będę musiał ustawiać zbieżność ??
VW sharan 2004r pytonie o zbieżność
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
VW sharan 2004r pytonie o zbieżność
nie śmiało możesz odkręcać
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
VW sharan 2004r pytonie o zbieżność
Jesteś pewny tego co piszesz? Mały,bo mały ale jest jakiś zakres regulacji sworznia w wahaczu.Ruszysz delikatnie kątem pochylenia koła i od razu zbieżność idzie się kochaćbioly05011 pisze:nie śmiało możesz odkręcać
Przed odkręcaniem warto nawet jakimś sprayem psiknąć,żeby śruby się odbiły na wahaczu i później tak samo przykręcić.
VW sharan 2004r pytonie o zbieżność
mozna odkrecac. u siebie robiem juz to z 6 razy. Zreszta powiem wam ze w zyciu sie narobilem goegrafii tyle ze juz nie ma dl amnie to tajmenic. RObilem i w passku B6 i innych vagach a nawet w turze robilem geo. W oplach i w chewroletach to zrobilem geo chyba ze 100 albo i wiecej aut. To dobra kasa jak ktos pracje w aso. Nie ubrudzisz sie zbytnio a zarobic sie da do premii przerobowej. Zawsze sie na to pchalem gdzie inni nie za bardzo.
Ostatnio z ocemustawialismy zbieżnosc bo mu cieło opony za pomoca dwóch listew drewnanych. Warunek musza byc proste. A ze ojciec stolarz to przytargal odrazu takie dwie debowe porste po wyruwniarce. przylozylismy do kól przednich. Auto na luzie. bierzemy miare do reki i sprawdzamy odleglosc miedzy listwami na koncu i przy oponach. Roznica 2 cm. Krecimy na drązkach i dajemy auto troszke do tylu i do prozdu( tak z metr conajmniej by sie ulozyly kola). Sprawdzamy a tu jeszcze dobry 1 cm. Krecimy tym razem wiecej bo berlingo ma miec jak wiekszosc przednionapedowców wbrew temu co sie zawsze mowi nie zbieżnosc a rozbieznie ustawione kola. Krecimy o prawie dwa oborty na kazdym drążku ( pierwszym razem krecilismy 1.5 obotu gwintu). kontrujemy, robimy ruch przód tyl i sprawdzamy. Lekko bo okolo 0,5 cm roznicy na listwach o dlugosci okolo2.5 metra. Opony juz nie tnie a autem si eduzo lepiej steruje. Napezy pamietac ze za bardoz zbiegjace si ekola to bedzi esie ciezko krecic kiera a przy duzej rozbieznosci bedzie nosic autem podczas jazdy od lewej do prawej i prawej do lewej- ucieka nadgorliwie na drodze po lekkim dotknieciu kiery. Metoda chupnicza owszem ale wierzcie mi ze spelnia swoje i bla dpomiarowy jest znikomy w stosunku do sprzetu prof a robilem na laserowych glowicach zakladanych na kola na laserowych projektorach gdzie geo jest robione w 3D ja i tez robilem na tzw chorągiewkach.
Ostatnio z ocemustawialismy zbieżnosc bo mu cieło opony za pomoca dwóch listew drewnanych. Warunek musza byc proste. A ze ojciec stolarz to przytargal odrazu takie dwie debowe porste po wyruwniarce. przylozylismy do kól przednich. Auto na luzie. bierzemy miare do reki i sprawdzamy odleglosc miedzy listwami na koncu i przy oponach. Roznica 2 cm. Krecimy na drązkach i dajemy auto troszke do tylu i do prozdu( tak z metr conajmniej by sie ulozyly kola). Sprawdzamy a tu jeszcze dobry 1 cm. Krecimy tym razem wiecej bo berlingo ma miec jak wiekszosc przednionapedowców wbrew temu co sie zawsze mowi nie zbieżnosc a rozbieznie ustawione kola. Krecimy o prawie dwa oborty na kazdym drążku ( pierwszym razem krecilismy 1.5 obotu gwintu). kontrujemy, robimy ruch przód tyl i sprawdzamy. Lekko bo okolo 0,5 cm roznicy na listwach o dlugosci okolo2.5 metra. Opony juz nie tnie a autem si eduzo lepiej steruje. Napezy pamietac ze za bardoz zbiegjace si ekola to bedzi esie ciezko krecic kiera a przy duzej rozbieznosci bedzie nosic autem podczas jazdy od lewej do prawej i prawej do lewej- ucieka nadgorliwie na drodze po lekkim dotknieciu kiery. Metoda chupnicza owszem ale wierzcie mi ze spelnia swoje i bla dpomiarowy jest znikomy w stosunku do sprzetu prof a robilem na laserowych glowicach zakladanych na kola na laserowych projektorach gdzie geo jest robione w 3D ja i tez robilem na tzw chorągiewkach.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
VW sharan 2004r pytonie o zbieżność
Dobra,spoko.Sprawdziłem w ETKA i już wiem,bo byłem przekonany,że Sharan ma takie wahacze jak Golf mk4wesol pisze:mozna odkrecac. u siebie robiem juz to z 6 razy.
VW sharan 2004r pytonie o zbieżność
Tak sworzeń jest odwrotnie zalozony i nie ma mozlwiosci przesuwu prz odkrecaniu czy to od wahacza czy to od zwrotnicy. Ale i w golfie swoim tak robilem ze odkrecalem te trzy srubki od wahacza i nie bylo problemu póżniej. Ostatnio przeciez wymienialem przegub zewn w golfie i latwiej odkrecic te trzy srubki jak ta jedna ze zwrotnicy i wybic sworzeń. Po zalozeniu nic sie nie zmienilo a nie zaznaczalem zadnymi mazakami. Zreszta to nie pierwszu raz tak juz robilem. GOrzej jak cos majstrowowalem przy sankach i tam jak przestawisz deczko to owszem kiera stoi juz kryzwo. Naprawde ludziska przesadzaja z tymi otworkami na wahaczu. A juz wiem wymienalem w tym roku tez tuleje na wahaczach i co smieszna nie odrazu obie tylko jedna po drugiej w odstepach moze miesiac moze dwa.
No chyba ze by sie ktos uparl i podczas przykrecania tych trzech srubek pociagnal cala zwrotnice do siebie ( na zewnatrz) to deczko sie tam zmieni i pochylenie i bedzie wieksza rozbieżność.
No chyba ze by sie ktos uparl i podczas przykrecania tych trzech srubek pociagnal cala zwrotnice do siebie ( na zewnatrz) to deczko sie tam zmieni i pochylenie i bedzie wieksza rozbieżność.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości