Drganie kierownicy na nierównościach GOLF IV
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Drganie kierownicy na nierównościach GOLF IV
Pewnie ktoś napisze,że to już było ale muszę napisać nowy post ponieważ ze swoim problemem walczę dość długo.Odczuwam drganie kierownicy jak najadę na dziurę mniejszą czy wiekszą.Nie jest mocne ale trochę dokuczliwe ,kierownica delikatnie odbija po najechaniu na dziurę.Byłem na stacji diagnostycznej i koles znalazl tuleje do wymiany i łożyska amortyzatora.Wymieniłem tuleje i wykonałem zbieżność.Kilka dni temu wymieniłem łozyska amorków oba z poduszkami ,a dziś zmieniłem kola na zimowe i problem nadal występuję. Magłownicę wymieniłem rok temu (nie ma żadnych wycieków itp.).Jedynę czego nie zrobiłem to teraz po wymianie łozysk zbieżności nie robiłem ,ale auto nie "pływa " na zakrętach itp. więc nie wiem czy potrzebna?Może ktoś ma pomysł co to moze być? bo na trzepakach nic innego nie znalezli oprocz tego co już wymieniłem
Drganie kierownicy na nierównościach GOLF IV
Zbieżność warto zrobić żeby nie darło opon chyba że mieli przyrząd i wymienili łożysko bez odkręcania zwrotnicy na samochodzie.
Co do diagnostów to większość nie potrafi diagnozować samochodów.
Masz luzy na kierownicy przy zgaszonym aucie? Sprawdź na wyłączonym silniku wyglądając przez okno czy koła od razu reagują na ruch kierownicą czy jednak jest te pare mm ,,zwłoki".
Ja obstawiam układ kierowniczy, sprawdź końcówki drążków (najmniej prawdopodobne, bo z nimi diagności jeszcze sobie radzą) ale bardziej celuje w same drążki albo maglownice niestety (z tym już u nich kiepsko), mimo że wymieniałeś (nie wiem czy regenerowana czy jakiś nowy kiepski zamiennik?).
Drążki kierownicze najlepiej sprawdzić zdejmując ich osłony, wtedy możesz złapać ręką za kule i jej gniazdo i niech wtedy ktoś porusza kierownicą prawo lewo.
Co do diagnostów to większość nie potrafi diagnozować samochodów.
Masz luzy na kierownicy przy zgaszonym aucie? Sprawdź na wyłączonym silniku wyglądając przez okno czy koła od razu reagują na ruch kierownicą czy jednak jest te pare mm ,,zwłoki".
Ja obstawiam układ kierowniczy, sprawdź końcówki drążków (najmniej prawdopodobne, bo z nimi diagności jeszcze sobie radzą) ale bardziej celuje w same drążki albo maglownice niestety (z tym już u nich kiepsko), mimo że wymieniałeś (nie wiem czy regenerowana czy jakiś nowy kiepski zamiennik?).
Drążki kierownicze najlepiej sprawdzić zdejmując ich osłony, wtedy możesz złapać ręką za kule i jej gniazdo i niech wtedy ktoś porusza kierownicą prawo lewo.
Drganie kierownicy na nierównościach GOLF IV
Magłownica to zamiennik Czeski.Sprzedawca zapewniał,że niczym się nie różni od oryginału więc mam nadzieje,że problem nie stoi po jej stronie.Co do sprawdzenia luzów to jutro to zrobie tak jak piszesz przy zgaszonym silniku.Pojadę jeszcze na inną Stację diagnostyczną,może na tej innej coś znajdą.A tarczę mogą mieć wpływ na te drgania?czy przy krzywych tarczach to tylko przy hamowaniu powinno być bicie?Tarcze są już trochę zjechane no ale tak jak już pisałem wyzej problem występuję tylko przy najechaniu na jakomś dziurę ,nierowność itp.
Re: Drganie kierownicy na nierównościach GOLF IV
Może źle zrozumiałem Twój post, myślałem że kierownica Ci ucieka na boki na nierównościach.
Jeżeli Ci drży (wpada w rezonans) to szukaj luzu na kolumnie kierowniczej (na krzyżaku) i w nogach na łączeniu kolumny z maglownicą.
Co do zamiennika maglownicy ten czeski zamiennik to pewnie Vika czyli chińczyk.
Kiedyś w skodzie felicii wymieniałem magiel, tam co prawda nie ma wspomagania ale była to Vika.
Generalnie wadą tamtych maglownic były końcówki drążków i same drążki, bardzo szybko łapały luzy (na forum zalecało się od razu ich wymianę by trochę pojeździć bez zaglądania). No i dość szybko złapała luz na listwie tzn stukała głucho na nierównościach w nogach. Do stukania przywykłem a końcówki i drążki wymieniłem i na kierownicy nie było czuć luzów. Może w Twojej jest podobnie dlatego nie zaszkodzi zajrzeć.
Także sprawdź te końcówki drążka i drążki. Jeżeli chcesz ogólnie najpierw sprawdzić luz to podnieś auto z jednej strony i poruszaj kołem przód tył trzymając ręce na godzinie 3 i 9 (w poziomie), jak coś wyczujesz, wtedy możesz się zagłębić bardziej czy to drążek czy końcówka. Ruszając w pionie (godzina 12 i 6) sprawdzasz luz na sworzniu wahacza.
Zwichrowane tarcze objawiają się drżeniem kierownicy przy hamowaniu głównie z wyższych prędkości no i czuć to na pedale hamulca.
Jeżeli Ci drży (wpada w rezonans) to szukaj luzu na kolumnie kierowniczej (na krzyżaku) i w nogach na łączeniu kolumny z maglownicą.
Co do zamiennika maglownicy ten czeski zamiennik to pewnie Vika czyli chińczyk.
Kiedyś w skodzie felicii wymieniałem magiel, tam co prawda nie ma wspomagania ale była to Vika.
Generalnie wadą tamtych maglownic były końcówki drążków i same drążki, bardzo szybko łapały luzy (na forum zalecało się od razu ich wymianę by trochę pojeździć bez zaglądania). No i dość szybko złapała luz na listwie tzn stukała głucho na nierównościach w nogach. Do stukania przywykłem a końcówki i drążki wymieniłem i na kierownicy nie było czuć luzów. Może w Twojej jest podobnie dlatego nie zaszkodzi zajrzeć.
Także sprawdź te końcówki drążka i drążki. Jeżeli chcesz ogólnie najpierw sprawdzić luz to podnieś auto z jednej strony i poruszaj kołem przód tył trzymając ręce na godzinie 3 i 9 (w poziomie), jak coś wyczujesz, wtedy możesz się zagłębić bardziej czy to drążek czy końcówka. Ruszając w pionie (godzina 12 i 6) sprawdzasz luz na sworzniu wahacza.
Zwichrowane tarcze objawiają się drżeniem kierownicy przy hamowaniu głównie z wyższych prędkości no i czuć to na pedale hamulca.
Drganie kierownicy na nierównościach GOLF IV
Dobrze zrozumiałeś mój post.kierownica ucieka ma boki przy najechaniu na nierówność.Dziś rano byłem na diagnostyce i koleś nic nie znalazł .Stwierdził tylko,że zbieżność nalezy zrobić bo rozlegulowana( pokazało -7 ,a niby powinno być 0 tak mi mówił).Ten koleś powiedział,że przez ten brak zbieżności kierownica musiała mi uciekać no ale zobaczymy jak będzie .Cięzko mi na razie coś stwiedzić ponieważ po zrobienie jej nie przejachałem zbyt dużego dystansu .Jezeli problem znikł lub nadal będzie występował poinformuję.Po najechaniu na kilka dziurek będę wiedział Sprawdzałem jeszcze przy zgaszonym silniku reakcje koł na ruchu kierownicą i jest ok...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości