Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: jhosef » czw kwie 30, 2015 11:14

piteks pisze:Dla mnie, to jest jakaś konstrukcyjna niedoróbka i dotyczy jakiegoś elementu tylnego zawieszenia. Może źle dobrane materiały,
Ja Wam powiem taką ciekawostkę - w weekend zakładałem akcesoryjną osłonę silnika do 3 letniego Upa.
I tak sobie "paczam" w zderzak a tam coś leży. Wyciągam jakąś listwę z ewidentnymi śladami lamelek chłodnicy. Szukam, paczam i wyczaiłem skąd to - to się chłodnica klimatyzacji dezintegruje - znaczy ulega biodegradacji - tak proekologicznie. I wspornik dolny już z niej odpadł. Poszczególne lamelki kruszą się jakby były z piasku.
A najlepsze jest to, ze klima działa...

Tak więc jeśli chodzi o jakość w VW to trzeba odebrać im "ć"

Muszę pogadać z kumplem pracującym w Valeo w dziale R&D czy to oni to zaprojektowali :)



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » czw kwie 30, 2015 13:39

Jak ma byc wesoło to zobaczcie w jaki sposob przymocowany jest zbiorniczek wyrownawczy płynu chłodzącego. :-) :D :hmm:



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: piteks » pn maja 04, 2015 06:39

Kiedyś była najważniejsza jakość, a teraz oszczędność. Oczywiście oszczędność dla producenta.


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Zorro1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt kwie 14, 2015 13:35

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: Zorro1234 » czw maja 07, 2015 15:02

Jest już odpowiedź z centrali. Stwierdzili, że jeżeli serwis twierdzi, że amortyzatory są dobre to mają szukać dalej. Nie napisali, że ten typ tak ma.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » czw maja 07, 2015 16:01

Kwadratura koła. :grrr:



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: piteks » czw maja 07, 2015 20:43

Czyli krótko mówiąc, mają kolegę spławić :banghead:


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
vonkris
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt cze 23, 2015 23:50

Re: Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: vonkris » sob lip 11, 2015 10:29

VAG przyznał się już na jesieni 2014 roku do montowania "nieudanych" amortyzatorów gazowych w zawieszeniu wielowahaczowym. To te amortyzatory były sprawcami postukiwania na małych nierównościach. Szczególnie słyszalne było to postukiwanie w zawieszeniu sportowym. W Niemczech serwisy wymieniają amortyzatory ze starej serii (DQ na końcu numeru) na poprawione (HK na końcu numeru), a na rachunkach są one zapisywane jako: "Stossdämpfer, Gasdruck optimiert" czyli amortyzatory ze zoptymalizowanym ciśnieniem gazu. Niestety wymiana nie zawsze jest za darmo i trzeba się zazwyczaj wykłócać o wymianę na koszt VAG.... Cóż, VW jak zwykle próbuje się wykręcać od odpowiedzialności i "optymalizować" koszty, ale na forach można znaleźć też wiele osób którym wymieniono je w ramach gwarancji. W każdym bądź razie, ci którym amortyzatory wymieniono, przestali się skarżyć na postukiwania z tylnego zawieszenia.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » sob lip 11, 2015 17:32

Byli tu na forum osobnicy ktorym przestalo i zaczelo. Ja u siebie nie zwracam na to juz uwagi, rzadko to jest. A dwa to w bardzo enigmatyczny sposob przytaczasz sportowe zawieszenie, ze zwlaszcza. Ja nie mam sportowego i stuki sa czy były, a mimo to w ASO podali mi ze akcja nie jestem objety. Poza tym teraz po przeszlo roku to watpie by ktos wymienil mi element eksploatacyjny na gwarancji, chyba ze podpieralbym sie papierami o zglaszaniu usterki. A co zrobic z fantem ze nowe auto jak moje stuka, czy tez wydaje dzwieki? No moze w sportowym nie stukalo tylko napier..lalo to sie zgodze. Nie dojdziesz. Na octavia forum to samo. Szkoda czasu.



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: piteks » śr lip 15, 2015 13:58

vonkris pisze:W każdym bądź razie, ci którym amortyzatory wymieniono, przestali się skarżyć na postukiwania z tylnego zawieszenia.
Ja miałem wymienione i po okresie względnej ciszy temat powrócił. Już odpuściłem wyjazdy do ASO, bo jak ciągle słyszałem, że się czepiam, tak pracuje sportowe zawieszenie itp., to rzygać mi się chciało :crazy: . Miałem wcześniej Fordy, które miały bardziej sztywny zawias niż golf i było cicho jak maikiem zasiał. Dla mnie jest to jakiś błąd konstrukcyjny, do którego już tradycyjnie VAG nie chce się przyznać :crazy: .


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

kejol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 09:18

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: kejol » czw lip 23, 2015 13:21

Odebrałem dwa tygodnie temu Golfa HB 1,4 TSI 150 KM model 2016. Nie wydaje mi sie, żeby na nierównosciach było cicho. Auto jest strasznie sztywne i czuć na siedzeniu każdą dziurę i odgłos najezdzania kołami na daną dziurę ale to bardziej czuję, że to albo na maxa napompowane koła albo nie wyjęte blokady zabezpieczeń z amorków :) Jak zweryfikowac czy mam to co u Was? Stuka jak to zawieszenie, głosniej niż w Mazdzie 6 ale jest też sztywniejsze,hm...
U Was to jest huk? Tylko tył czy przód też? A może to tylko w Variantach? Chociaż tylko chyba Highline ma z tyłu wielowahacz (jesli chodzi o golfy HB) bo przy tych dwóch niższych wersjach jest belka...



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » czw lip 23, 2015 15:15

Wielowahacz z tyłu jest począwszy od silnika 1,4. Nie ważne czy HB czy Variant. Jest jeszcze takie coś jak dodatek: "sportowe zawieszenie" które pewnie masz i dlatego jest tak sztywno, ale to jest raczej kwestia tego czym dotąd jeździłeś, ja miałem parę golfów to jest dla mnie w moim Variancie 1,4 ze zwykłym zawieszeniem całkiem wygodnie, w porównaniu do poprzedników podobnie. Jak jeździłeś autami z nastawami fabrycznymi na luksus i komfort - pontonami - to teraz czujesz drogę, to normalne. Nie wierzę, by dealer wypuścił auto z zabezpieczeniami transportowymi zawieszenia. Poza tym w VW standard HighLine to standard wyposażenia, dodatków, gadżetów, a zawieszenie jest dalej takie jak np. w Comfortline, to nie ma nic do rzeczy. W Octavii 3 wielowahacz jest dopiero przy 1,8 TSI, tak przynajmniej było do zeszłego roku, teraz się tym nie interesuję tak, kupiłem i mam co kupiłem. Tam wiele dodatków jest droższych niż w VW, lakiery, alarmy czy nawet głupie ciemne szyby, nie mówiąc o Seacie, poza tym VW Golf w HL ma takie wyposażenie, że w okrawce łącznie przekroczyłbyś cenę golfa, bez przesadnego doposażania w kamery itp wodotryski. A metalowego kluczyka czy sprężyny gazowej pod maską nie dokupisz za nic w seatach, taki myk. :hmm:



kejol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 09:18

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: kejol » czw lip 23, 2015 21:00

Wszystko sie zgadza to co piszesz ale zawieszenia sportowego na 100 % nie mam. Co do blokad na amorkach to uwierz, ze salon przyznal sie, ze fabryka nie zdjela podczas transportu i dealer rowniez nie spojzal i gosciu jezdzil 2 lata. Choc tez mi sie wierzyc nie chce to sa to slowa sprzedawcy.
Ostatnie auto to mazda 6 moze faktycznie tam mniej bylo stukow bo to ponton :) No nic trzeba sie przyzwyczaic :)
Duzo tu skarg na zawieszenie wiec pomyslalem, ze mnie tez to dotyczy ale dam z tym spokoj...
Nastepne auto bedzie pod tym wzgledem sprawdzone bo jednak komfort jazdy nie jest zaciekawy na nasze drogi. 1,4 to silnik dla mnie za slaby.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: jhosef » czw lip 23, 2015 21:13

wojtas_GT pisze: Nie wierzę, by dealer wypuścił auto z zabezpieczeniami transportowymi zawieszenia.
Człowieku małej wiary
viewtopic.php?f=168&t=559318&hilit=fabr ... 4#p6806552" onclick="window.open(this.href);return false;
ASO stać na wszystko.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » czw lip 23, 2015 21:26

Ten 1,4 TSI 150KM jest słaby? W porównaniu do jakiejś Mazdy 2,0 to sam nie wiem... ile mocy, momentu i kiedy użytecznego? Może lubisz kręcić, a on jedzie z dołu :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości