Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
To przecież zależy od tego na ile ten gwint skręcisz w dół
Ile minus ma zawias GTI pytasz. Zadam inne pytanie. Na jakiej wysokości jest seryjny zawias ? Wg mnie rzucanie opisami w stylu -30 czy -40 ma się nijak do rzeczywistości. W MK4 stosowanych był łącznie ponad 10 wysokości zawieszenia. Która zatem jest tą bazową od której wszystko się liczy ? Do tego jaką masz pewność, że posiadasz seryjny zawias GTI ? Sprawdzałeś oznaczenia sprężyn i amortyzatorów ? No chyba że masz auto od nowości ...
Ile minus ma zawias GTI pytasz. Zadam inne pytanie. Na jakiej wysokości jest seryjny zawias ? Wg mnie rzucanie opisami w stylu -30 czy -40 ma się nijak do rzeczywistości. W MK4 stosowanych był łącznie ponad 10 wysokości zawieszenia. Która zatem jest tą bazową od której wszystko się liczy ? Do tego jaką masz pewność, że posiadasz seryjny zawias GTI ? Sprawdzałeś oznaczenia sprężyn i amortyzatorów ? No chyba że masz auto od nowości ...
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Golf VII GTI 2.0
- Silnik: CXCA
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Lubie takie odpowiedzi baaaardzo cenna odpowiedź kolego, dziękuję.
Tak mam od nowości. Chciałem wiedzieć jaka będzie różnica między tym co mam teraz a gwintem. Wiem że zależy ile go skręcę ale ile mam tego manewru zanim przytrze stabi 2,3 cm ? Wolę wiedzieć przed kupnem takie rzeczy.
Tak mam od nowości. Chciałem wiedzieć jaka będzie różnica między tym co mam teraz a gwintem. Wiem że zależy ile go skręcę ale ile mam tego manewru zanim przytrze stabi 2,3 cm ? Wolę wiedzieć przed kupnem takie rzeczy.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Na to pytanie Ci nie odpowiem, bo ja jeżdżę na fabrycznej wysokości zawieszenia ( która jest niższa od większości spotykanych bo mój z fabryki wyszedł jak GT). Jak wymieniałem amortyzatory, to odboje fabryczne nawet były inne wsadzone (bardzo krótkie, jeszcze gdzieś w garażu leżą na pamiątkę).
Zacząłbym od próby rozkodowania zawiasu który masz. Być może ostały się na zawieszeniu jeszcze oznaczenia sprężyn ( kolorowe kropki). Jeśli tak, to po tym powinieneś dojść jaką wysokość ma twój samochód. Jak nie, to próbować po VIN dojść jakie masz fabrycznie zawieszenie.
Jeszcze jako ciekawostka Ci napiszę. Pękła mi kiedyś sprężyna z tyłu - znalazłem identyczną używkę i wymieniłem. Rok później pękła na przodzie. Wtedy wleciało zawieszenia obniżające HR i co się stało ? Samochód poszedł do góry zamiast w dół (w porównaniu do tego co było przed pęknięciem sprężyny). Później wywaliłem to zawiecho, wsadziłem KW i wyregulowałem wysokość na taką, jak była na początku i tak jeżdżę. Czasem tylko dokładkę tracę, przez co od roku czasu jeżdżę już całkiem bez niej.
Zacząłbym od próby rozkodowania zawiasu który masz. Być może ostały się na zawieszeniu jeszcze oznaczenia sprężyn ( kolorowe kropki). Jeśli tak, to po tym powinieneś dojść jaką wysokość ma twój samochód. Jak nie, to próbować po VIN dojść jakie masz fabrycznie zawieszenie.
Jeszcze jako ciekawostka Ci napiszę. Pękła mi kiedyś sprężyna z tyłu - znalazłem identyczną używkę i wymieniłem. Rok później pękła na przodzie. Wtedy wleciało zawieszenia obniżające HR i co się stało ? Samochód poszedł do góry zamiast w dół (w porównaniu do tego co było przed pęknięciem sprężyny). Później wywaliłem to zawiecho, wsadziłem KW i wyregulowałem wysokość na taką, jak była na początku i tak jeżdżę. Czasem tylko dokładkę tracę, przez co od roku czasu jeżdżę już całkiem bez niej.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Obniżam golfa. Mały budżet więc zapytam, co sądzicie o sprężynach Eibach pro kit żeby założyć na seryjne amory?
Planuje -30/-30, bez szału, ale myślę, że wystarczy.
Planuje -30/-30, bez szału, ale myślę, że wystarczy.
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Przyzwoity sprzęt za przyzwoite pieniądze.
Patrz na to co mają aktualnie dostępne w tych topowych hurtowniach - daje to jakiś obraz tego, co obecnie się kupuje i na czym się obecnie jeździ. A gwarancję przecież i tak będziesz miał taką a nie inną - wiec jak coś siądzie, to cofasz do sprzedawcy na gwarancji i tyle.
Proponuję tutaj jeszcze sprawdzić: https://www.przeguby.pl/kategoria/100/piasty-kol/
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Witam. Golf 3 gti 16. Niestety padły mi amortyzatory. Czy ktoś jest w stanie podać numery części zamiennych typu bilstein, kayaba, Sachsa tych lepszych marek. Jest problem ze znalezieniem bo oryginalny jest 2cm krótszy. W sklepie niby jest tylko kayaba dostępna ale nie wiem czy aby napewno to jest do gti. Teraz mam używane chyba od gti ale już pordzewiałe i ciężko z numerem. Od razu zaznaczam jak kiedyś kupiłem golfa to bym gwint dlatego nie ma porównania.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
teoretycznie to etka podaje ze amorki maja nr 1H0413031 L oraz z koncowka Q. To do silnikow AFN AGG ABF AAA AKR. Po mojemu to raczje watpie by amorki byly krótsze. Krótsze to bywaja spezyny i one tu decyduja o wysokosci i sprezystosci czyli jak mocno sie beda uginac pod obciazeniem. Czyli silniki raczej ciezkie i o pojemnosciach wiekszych nie jakeis tam .4 czy 1.6
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Czasem jeszcze odboje są krótsze (nie wiem jak to w MK3 wygląda). W moim MK4 bałwanki były o ponad połowę krótsze niż w normalnym MK4 (mój to fabryczne GT).
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Witam.
Panowie pomocy czy ktoś wkońcu pomoże mi dobrać odpowiednie amortyzatory do Gti 16v na tył. W sklepach sami nie wiedzą bo pasuje do wszystkich a powinien być z tego co wiem krótszy o 2cm. Kupiłem kayaba 343258 który zastępuje numer 343191 ale ma długość 634mm. Trw JGS151T podaję wymiar 614mm. Czy ma ktoś możliwość sprawdzenia wymiarów TRW.
Panowie pomocy czy ktoś wkońcu pomoże mi dobrać odpowiednie amortyzatory do Gti 16v na tył. W sklepach sami nie wiedzą bo pasuje do wszystkich a powinien być z tego co wiem krótszy o 2cm. Kupiłem kayaba 343258 który zastępuje numer 343191 ale ma długość 634mm. Trw JGS151T podaję wymiar 614mm. Czy ma ktoś możliwość sprawdzenia wymiarów TRW.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Same sprezyny od a4 b6 podejda do b5fl?
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Cześć
Od jakiegoś czasu walczę z nisko zawieszonym tyłem (na pewno niżej niż przód). Mam już trzeci zestaw sprężyn dobieranych przez 2 mechaników, niby pod mój vin, a ciągle to samo. W aso nie podali mi numeru, a jedynie kwotę 420zł/szt
Czy ktoś miał podobny problem? Jak udało się go rozwiązać? Auta nie mam od nowości, nie zwróciłem na początku na to uwagi, przy przednim zawiasie nic nie było grzebane za mojej kadencji.
pacjent to Golf 6 Variant, produkcja 2012, modelowo 2013, wersja Match, silnik 2.0 TDI CFHC, VIN VWVZZZ1KZDM606972 . Może komuś uda się dobrać nr sprężyn?
Od jakiegoś czasu walczę z nisko zawieszonym tyłem (na pewno niżej niż przód). Mam już trzeci zestaw sprężyn dobieranych przez 2 mechaników, niby pod mój vin, a ciągle to samo. W aso nie podali mi numeru, a jedynie kwotę 420zł/szt
Czy ktoś miał podobny problem? Jak udało się go rozwiązać? Auta nie mam od nowości, nie zwróciłem na początku na to uwagi, przy przednim zawiasie nic nie było grzebane za mojej kadencji.
pacjent to Golf 6 Variant, produkcja 2012, modelowo 2013, wersja Match, silnik 2.0 TDI CFHC, VIN VWVZZZ1KZDM606972 . Może komuś uda się dobrać nr sprężyn?
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Może amorki są krótszym skoku niż oryginalne to i wtedy żadne sprężyny nie pomogą bo amorek bardziej już się nie wyciągnie...
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
mechanicy zarzekali się że amorytzatory nie mają tu znaczenia, a ja biedny zostaję dalej z tematem...Zrobiłem pomiary od podłoża do błotnika - przód 66.5cm, tył ~65cm
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Amortyzatory i sprężyny-jaki producent lub od czego do czego
Jak pisze Marcin, powinieneś sprawdzić amortyzatory. Do tego pytanie, czy masz wszystkie elementy zawieszenia z tyłu, bo może brakuje gumowego zakończenia sprężyny z tyłu (może się rozleciało i wypadło a mechanik wkładając nowe sprężyny nie zwrócił na to uwagi, bo sprężynę jako tako da się bez tej podkładki gumowej wsadzić). Wtedy braknie tych iluś mm gumy więc tył siądzie niżej. Kolejna sprawa, to sprężyny przednie. Mogli ci wsadzić sprężyny nowe do tego samochodu, pytanie czy od tej wersji silnikowej. Jeśli masz lekki silnik (np. jakąś mniejszą benzynę pokroju 1,6 albo 1,8) a wsadzili sprężyny z diesla, to przód pójdzie do góry bo sprężyna pod diesla musi utrzymać większy ciężar na określonej wysokości.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości