Schodki na zewnętrznej części opony
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Schodki na zewnętrznej części opony
Witam
Kupiłem w zeszłym sezonie komplet nowych opon Bridgestone Turanza T001 w rozmiarze 15'. Problem polega na tym, że obecnie opony przednie mają schodki na zewnętrznej części opony i buczą przy skręcie.
Geometria była robiona w lutym tego roku. Pytanie brzmi dlaczego mi te opony zeschodkowało, gdzie szukać przyczyny?
Kupiłem w zeszłym sezonie komplet nowych opon Bridgestone Turanza T001 w rozmiarze 15'. Problem polega na tym, że obecnie opony przednie mają schodki na zewnętrznej części opony i buczą przy skręcie.
Geometria była robiona w lutym tego roku. Pytanie brzmi dlaczego mi te opony zeschodkowało, gdzie szukać przyczyny?
Schodki na zewnętrznej części opony
A coś innego? Na ostatnim przeglądzie było po 70% na przodzie. Do tego ja jeżdżę dość ostro więc raczej amortyzatory bym poczuł. Zwłaszcza, że to nie jedyne auto którym jeżdżę i wiem jak się powinno auto prowadzić.
Schodki na zewnętrznej części opony
Napisałem w pierwszym poście, że mam Bridgestone Turanza T001. Kupione w zeszłym sezonie 4 nówki sztuki, z bieżącego roku. Zeszły sezon te dwie sztuki przejeździły na tyle, a te z przodu trafiły na tył. Dodam, że te tylne nie mają schodków, więc musiało się to stać w tym sezonie.
Schodki na zewnętrznej części opony
Trochę to zajęło, bo ciągle zapominałem. Oto zdjęcia opony:
http://www.tinypic.pl/cio4f0s7hoc0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/5nlkd5p4z46j" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/osam2ud6hzkc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/8hrx2j8lmxe5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/95gnbxz6d8u8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/hbuudifngt1l" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/wg30gn96rg8e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/duj7g32jtpn8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/cio4f0s7hoc0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/5nlkd5p4z46j" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/osam2ud6hzkc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/8hrx2j8lmxe5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/95gnbxz6d8u8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/hbuudifngt1l" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/wg30gn96rg8e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/duj7g32jtpn8" onclick="window.open(this.href);return false;
Schodki na zewnętrznej części opony
A tą geometrię miałeś robią na granice normy czy na przysłowiowe "zero"? Czasami przez te niby dopuszczalne rozbieżności opony nierówno się zużywają, auto ściąga itp. Moja propozycja to ponowne sprawdzenie geometrii, tylko tak, żebyś patrzył co robią i że ma być na zero, a nie w granicach normy.
Schodki na zewnętrznej części opony
Mam protokół z wykonania usługi:
Zbieżność całkowita kół przednich: 0
Zbieżność połówk. koła P. L.: 0
Zbieżność połówk. koła P.P.: 0
kąt pochylenia koła P.L.: -0,33
kąt pochylenia koła P.P.: -0,49
kąt pochylenia lewego sworznia zwrotnicy: 14,36
kąt pochylenia prawego sworznia zwrotnicy: 15,01
kąt wyprzedzenia lewego sworznia zwrotnicy: 7,55
kąt wyprzedzenia prawego sworznia zwrotnicy: 7,31
Niestety nie znam się na tym kompletnie co mogą oznaczać powyższe dane. Wyjeżdżając z warsztatu twierdzili że jest ok. Kiera prosto, auto się ładnie prowadzi, nie wyrywa kierownicy z ręki itp.
Szczerze powiedziawszy to byłem już u gościa co to ustawiał. Po pierwsze twierdził że źle ustawiona geometria nie może wywołać takich uszkodzeń na oponie. Zresztą co innego miał twierdzić. Po drugie nie miał wtedy podnośnika wolnego żeby to sprawdzić, bo zaproponowałem żeby wszystko sprawdził. Jak coś będzie nie tak to poprawiają za free + rekompensata za opony, a jak wszystko ok to ja zapłacę za to sprawdzenie. Gościu niechętnie na to przystał, ale oczywiście najbliższy termin 2 tygodnie żeby mnie zniechęcić do sprawdzenia tego. Poza tym na geometrii zawieszenia nie znam się wcale i zakładanie tych wszystkich tarcz itp to dla mnie czarna magia, więc i tak jestem łatwym obiektem do oszukania. Myślałem nad niezależną ekspertyzą innego warszatu ale nie mam kiedy podjechać. Przed zimą muszę się tym zająć bo nie chciałbym żeby mi jeszcze zimówki okroiło.
Zbieżność całkowita kół przednich: 0
Zbieżność połówk. koła P. L.: 0
Zbieżność połówk. koła P.P.: 0
kąt pochylenia koła P.L.: -0,33
kąt pochylenia koła P.P.: -0,49
kąt pochylenia lewego sworznia zwrotnicy: 14,36
kąt pochylenia prawego sworznia zwrotnicy: 15,01
kąt wyprzedzenia lewego sworznia zwrotnicy: 7,55
kąt wyprzedzenia prawego sworznia zwrotnicy: 7,31
Niestety nie znam się na tym kompletnie co mogą oznaczać powyższe dane. Wyjeżdżając z warsztatu twierdzili że jest ok. Kiera prosto, auto się ładnie prowadzi, nie wyrywa kierownicy z ręki itp.
Szczerze powiedziawszy to byłem już u gościa co to ustawiał. Po pierwsze twierdził że źle ustawiona geometria nie może wywołać takich uszkodzeń na oponie. Zresztą co innego miał twierdzić. Po drugie nie miał wtedy podnośnika wolnego żeby to sprawdzić, bo zaproponowałem żeby wszystko sprawdził. Jak coś będzie nie tak to poprawiają za free + rekompensata za opony, a jak wszystko ok to ja zapłacę za to sprawdzenie. Gościu niechętnie na to przystał, ale oczywiście najbliższy termin 2 tygodnie żeby mnie zniechęcić do sprawdzenia tego. Poza tym na geometrii zawieszenia nie znam się wcale i zakładanie tych wszystkich tarcz itp to dla mnie czarna magia, więc i tak jestem łatwym obiektem do oszukania. Myślałem nad niezależną ekspertyzą innego warszatu ale nie mam kiedy podjechać. Przed zimą muszę się tym zająć bo nie chciałbym żeby mi jeszcze zimówki okroiło.
Schodki na zewnętrznej części opony
opony jak by stargane od wewnątrz a to się wiąze zbieżnością zbyt do -
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Schodki na zewnętrznej części opony
po prostu sprawdz geometrie gdzie indziej.najpierw jednak bym sprawdził zawieszenie,czy z obu stron jest tak samo?
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Schodki na zewnętrznej części opony
zabkowanie opon to amorki liche. Nawet jak wykaze na SKP ze amorki maja po 65-70% to wcale nie musi oznaczac ze sa okej. To slabo wiarygodny pomiar. Geometria a w zasdzie w tym przypadku co sugerujecie to zbierznosc( nie rozbieznosc) to powodowala by wycieranie sie owszem zewnetrznej czesci opon ale nie ma mowy o zabkowaniu.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Schodki na zewnętrznej części opony
Dzięki za odpowiedź. O taką kompletną odpowiedź mi chodziło.
Jaka jest więc metoda na sprawdzenie amortyzatorów? Ostatnio na SKP było 70% przód. Jak nacisnę na przednią oś to odbija na oko 1,5 raza. W czasie jazdy nie czuję żeby zawieszenie w jakikolwiek sposób źle pracowało, chociaż może tylko mi się wydaje. Oczywiście jestem za tym żeby to naprawić. Najprościej to wstawić auto do warsztatu i powiedzieć żeby wymieniali wszystko jak leci w przednim zawiasie, ale to będzie kosztowało majątek i nie chodzi o to żeby sprawne części wymieniać.
Jaka jest więc metoda na sprawdzenie amortyzatorów? Ostatnio na SKP było 70% przód. Jak nacisnę na przednią oś to odbija na oko 1,5 raza. W czasie jazdy nie czuję żeby zawieszenie w jakikolwiek sposób źle pracowało, chociaż może tylko mi się wydaje. Oczywiście jestem za tym żeby to naprawić. Najprościej to wstawić auto do warsztatu i powiedzieć żeby wymieniali wszystko jak leci w przednim zawiasie, ale to będzie kosztowało majątek i nie chodzi o to żeby sprawne części wymieniać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości