Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
VW Golf Variant kombi 1,9 dcm3, 81 KW z 1998r. Podczas wymiany kół z letnich na zimowe, używając (nieopatrznie) 1,5 metrowej dźwigni - ukręciłem śrubę mocującą tylne koło. Zostałem w zw. z tym na jednym letnim kole z 3-ma śrubami. Nie mam rozeznania, czy te śruby mają gniazda tylko w bębnie, czy dalej "idą" - do piasty? Zdjęcia - jak m.in. przytoczone w poprzednim poście.
Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
Ukręciłeś, czyli odpadła główka? Jak tak to zdejmij koło i wystająca część spiłuj dla uzyskania 2 płaskich powierzchni pod francuza. Ale przed odkręceniem ostukaj ją i spsikaj smarem penetrującym itp.
Jak po prostu "zjechała" się główka śruby to albo nabijesz na nią mniejszy klucz(słabo to widzę) albo rozwiercisz ją.
Jak po prostu "zjechała" się główka śruby to albo nabijesz na nią mniejszy klucz(słabo to widzę) albo rozwiercisz ją.
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
Wariant jest ten gorszy i dlatego istotna jest kwestia - w czym są gniazda. Kilka miesięcy temu "posunąłem" się do tłoczka i szczęk, ale nie dociekałem, gdzie są gniazda śrub mocowania koła...Jeśli w bębnie to można by wziąć go na wiertarkę stołową, a jeśli przechodzą przez otwory w rozpierakach i mają gniazda w piaście - to nie rozwiercę nawet diamentem z "ręki"
Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
W mojej trójeczce, śruba mocująca felgę ma osadzenie w bębnie.
Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
Bo wszystkie mk2,3 z bębnami i tarczami z tyłu - oprócz wersji Syncro maja gwint w bębnie, tarczy. W ostateczności można wymienić tarczę/bębny na nowe.
Syncro mają osobną piastę, np z tyłu piasta jest zdaje się taka sama jak z przodu.
Syncro mają osobną piastę, np z tyłu piasta jest zdaje się taka sama jak z przodu.
Re: Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
Dalej nie odpowiedziałeś na pytanie... Ukręciłeś kąty na główce śruby i nie możesz złapać kluczem czy główka odpadła? Zrób fotkę i nie będzie trzeba tłumaczyć nawet.Van Groningen pisze:Wariant jest ten gorszy i dlatego istotna jest kwestia - w czym są gniazda. Kilka miesięcy temu "posunąłem" się do tłoczka i szczęk, ale nie dociekałem, gdzie są gniazda śrub mocowania koła...Jeśli w bębnie to można by wziąć go na wiertarkę stołową, a jeśli przechodzą przez otwory w rozpierakach i mają gniazda w piaście - to nie rozwiercę nawet diamentem z "ręki"
Co do Twojego pytania z mocowaniem śruby przypominam, że masz z tyłu 2 koła... Odkręć sprawne i zobacz mocowanie.
Jak ukręciłeś kąty na główce i nie możesz po prostu złapać śruby to nie trzeba zdejmować osi żeby to rozwiercić.
Jak to zrobić: jak masz alufelę to mierzysz główkę zdrowej śruby żebyś wiedział jak głęboko wiercić, bierzesz stalową tuleję i nabijasz ją na zablokowaną śrubę żeby wiercąc nie uszkodzić felgi i ułatwić sobie samo wiercenie.
Przy stalowej po prostu nabijasz na śrubę tuleję i przewiercasz bez bawienia się, teraz wiertło do metalu o średnicy mniejszej jak szerokość otworu w nabitej tulei i powoli rozwiercasz śrubę do ustalonej wcześniej pomiarami głębokości.
Potem rozwiercasz delikatnie jeszcze brzegi główki jak wiertło pod tuleję było za małe i zdejmujesz koło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
Napisałem, że to był ten gorszy wariant – ukruszona główka (łeb) śruby z 4-ma zwojami gwintu… Na szczęście obyło się bez problematycznego rozwiercania. Udalo się przyspawać – do pozostałości śruby utkwionej w bębnie – podkładkę, a do niej nakrętkę… To było dla mnie memento.
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
Wspomniana śruba odkręca się 17-tką, średnica gwintu - 10 mm, długość gwintu - 21 mm, 13 lub 14 gwintów. Mam 2 pytania.
1. Czy to gwint metryczny?
2. Z jakiej stali zrobiona jest śruba?
1. Czy to gwint metryczny?
2. Z jakiej stali zrobiona jest śruba?
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
odkręcasz resztę śrub jak się da, spawasz do tej urwanej nakrętkę zakładasz nasadkę i odkręcasz czasem fajnie jest podgrzać palnikiem bęben wokoło śruby
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?
Golfisto! Dzięki za zainteresowanie i chęć niesienia pomocy. 8-go grudnia napisałem post, że to już zrobione - mniej więcej jak sugerujesz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości