Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Van Groningen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
Lokalizacja: Warszawa

Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Post autor: Van Groningen » czw gru 05, 2013 18:49

VW Golf Variant kombi 1,9 dcm3, 81 KW z 1998r. Podczas wymiany kół z letnich na zimowe, używając (nieopatrznie) 1,5 metrowej dźwigni - ukręciłem śrubę mocującą tylne koło. Zostałem w zw. z tym na jednym letnim kole z 3-ma śrubami. Nie mam rozeznania, czy te śruby mają gniazda tylko w bębnie, czy dalej "idą" - do piasty? Zdjęcia - jak m.in. przytoczone w poprzednim poście.



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Post autor: Eyk88 » czw gru 05, 2013 20:37

Ukręciłeś, czyli odpadła główka? Jak tak to zdejmij koło i wystająca część spiłuj dla uzyskania 2 płaskich powierzchni pod francuza. Ale przed odkręceniem ostukaj ją i spsikaj smarem penetrującym itp.

Jak po prostu "zjechała" się główka śruby to albo nabijesz na nią mniejszy klucz(słabo to widzę) albo rozwiercisz ją.



Van Groningen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Post autor: Van Groningen » czw gru 05, 2013 22:35

Wariant jest ten gorszy i dlatego istotna jest kwestia - w czym są gniazda. Kilka miesięcy temu "posunąłem" się do tłoczka i szczęk, ale nie dociekałem, gdzie są gniazda śrub mocowania koła...Jeśli w bębnie to można by wziąć go na wiertarkę stołową, a jeśli przechodzą przez otwory w rozpierakach i mają gniazda w piaście - to nie rozwiercę nawet diamentem z "ręki"



dam18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn cze 11, 2012 09:26

Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Post autor: dam18 » pt gru 06, 2013 00:58

W mojej trójeczce, śruba mocująca felgę ma osadzenie w bębnie.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Post autor: jhosef » pt gru 06, 2013 10:53

Bo wszystkie mk2,3 z bębnami i tarczami z tyłu - oprócz wersji Syncro maja gwint w bębnie, tarczy. W ostateczności można wymienić tarczę/bębny na nowe.

Syncro mają osobną piastę, np z tyłu piasta jest zdaje się taka sama jak z przodu.



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Re: Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Post autor: Eyk88 » pt gru 06, 2013 12:49

Van Groningen pisze:Wariant jest ten gorszy i dlatego istotna jest kwestia - w czym są gniazda. Kilka miesięcy temu "posunąłem" się do tłoczka i szczęk, ale nie dociekałem, gdzie są gniazda śrub mocowania koła...Jeśli w bębnie to można by wziąć go na wiertarkę stołową, a jeśli przechodzą przez otwory w rozpierakach i mają gniazda w piaście - to nie rozwiercę nawet diamentem z "ręki"
Dalej nie odpowiedziałeś na pytanie... Ukręciłeś kąty na główce śruby i nie możesz złapać kluczem czy główka odpadła? Zrób fotkę i nie będzie trzeba tłumaczyć nawet.

Co do Twojego pytania z mocowaniem śruby przypominam, że masz z tyłu 2 koła... Odkręć sprawne i zobacz mocowanie.

Jak ukręciłeś kąty na główce i nie możesz po prostu złapać śruby to nie trzeba zdejmować osi żeby to rozwiercić.

Jak to zrobić: jak masz alufelę to mierzysz główkę zdrowej śruby żebyś wiedział jak głęboko wiercić, bierzesz stalową tuleję i nabijasz ją na zablokowaną śrubę żeby wiercąc nie uszkodzić felgi i ułatwić sobie samo wiercenie.
Przy stalowej po prostu nabijasz na śrubę tuleję i przewiercasz bez bawienia się, teraz wiertło do metalu o średnicy mniejszej jak szerokość otworu w nabitej tulei i powoli rozwiercasz śrubę do ustalonej wcześniej pomiarami głębokości.
Potem rozwiercasz delikatnie jeszcze brzegi główki jak wiertło pod tuleję było za małe i zdejmujesz koło.



Van Groningen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Post autor: Van Groningen » ndz gru 08, 2013 23:40

Napisałem, że to był ten gorszy wariant – ukruszona główka (łeb) śruby z 4-ma zwojami gwintu… Na szczęście obyło się bez problematycznego rozwiercania. Udalo się przyspawać – do pozostałości śruby utkwionej w bębnie – podkładkę, a do niej nakrętkę… To było dla mnie memento.



Van Groningen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Post autor: Van Groningen » pt gru 13, 2013 14:09

Wspomniana śruba odkręca się 17-tką, średnica gwintu - 10 mm, długość gwintu - 21 mm, 13 lub 14 gwintów. Mam 2 pytania.
1. Czy to gwint metryczny?
2. Z jakiej stali zrobiona jest śruba?



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Post autor: 21Golfista21 » sob gru 14, 2013 21:17

odkręcasz resztę śrub jak się da, spawasz do tej urwanej nakrętkę zakładasz nasadkę i odkręcasz czasem fajnie jest podgrzać palnikiem bęben wokoło śruby


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Van Groningen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak wyciągnąć pozostałość śruby mocującej koło?

Post autor: Van Groningen » śr gru 18, 2013 22:19

Golfisto! Dzięki za zainteresowanie i chęć niesienia pomocy. 8-go grudnia napisałem post, że to już zrobione - mniej więcej jak sugerujesz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości