mcpersony do TDI z innych wersji silnikowych

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

mcpersony do TDI z innych wersji silnikowych

Post autor: Michau » ndz gru 01, 2013 18:55

Witam,
mam przypadek golfa 3 1996 1.9 tdi i jest do wymiany na pewno jeden amor i pewnie poduszki (luz w pionie i poziomie na podniesionym samochodzie).

Mam okazję kupić całe mcpersony z golfa 3 tylko że z 1.6 i 1.4.
Wiem, że amory do TDI na pewno są inne, ale czy ktoś próbował takich zabiegów, jak zachowuje się auto ?


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

mcpersony do TDI z innych wersji silnikowych

Post autor: Shmatan » ndz gru 01, 2013 19:30

Amory są te same, różnica jest w spręzynach. Założenie sprężyn z lekkiej benzyny sprawi że przód będzie niższy i najprawdopodobniej bardziej miękki.



Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

mcpersony do TDI z innych wersji silnikowych

Post autor: Michau » ndz gru 01, 2013 21:50

Shmatan, zapomniałem dodać, że mam wersję GT TDI (czyli powinno siedzieć 10mm niżej) ale nie potrafię stwierdzić jaki kolor kropek na sprężynach.


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

mcpersony do TDI z innych wersji silnikowych

Post autor: Michał_1977 » wt gru 03, 2013 16:56

Shmatan pisze:Amory są te same
Tylko wizualnie,a w rzeczywistości różnią się.
Ja nie pchałbym do diesla amorów z beny. Ślak je trafi szybciej niż myślisz :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

mcpersony do TDI z innych wersji silnikowych

Post autor: Michau » wt gru 03, 2013 17:33

Michał_1977, a z innych wersji diesla ? D/ TD ?


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
Death_Proof
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 20:09
Lokalizacja: Allstein & Guttstadt

mcpersony do TDI z innych wersji silnikowych

Post autor: Death_Proof » wt gru 03, 2013 23:28

Michał_1977 pisze:Tylko wizualnie,a w rzeczywistości różnią się.
Czym się różnią ? Zaskoczyłeś mnie, bo ja dobierając amortyzator do byłego MK3 nigdy nie widziałem podziału na amortyzator do benzyny i Diesla.
Rożnica o jakiej wiem występowała w górnym mocowaniu kolumny, mianowicie do 08.1994 i od 09.1994. Były różne.

Z ciekawości w katalagu Sachsa dla silnika 1.8 Pb ABS numer amortyzatora to 115159 i taki sam jest dla Diesla 1.9 AAZ. Natomast dla Diesla 1.9 AFN numer to 170 795.


~VAGSTYLE~

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

mcpersony do TDI z innych wersji silnikowych

Post autor: Michał_1977 » śr gru 04, 2013 20:37

Death_Proof pisze:Czym się różnią ?
Charakterystyką pracy.
Death_Proof pisze:Rożnica o jakiej wiem występowała w górnym mocowaniu kolumny, mianowicie do 08.1994 i od 09.1994. Były różne.
Czytaj ze zrozumieniem!
Michał_1977 pisze: Shmatan napisał(a):Amory są te same


Tylko wizualnie,a w rzeczywistości różnią się.
Death_Proof pisze:ja dobierając amortyzator do byłego MK3 nigdy nie widziałem podziału na amortyzator do benzyny i Diesla.
Widzisz,a ja kupując amortyzatory do swoich aut lub klientów,zawsze jestem pytany w sklepie o wersję silnikową.Owszem niektóre benzyny mają takie same amory jak diesel,ale nie wszystkie.
Obrazek
Podsumowując-ja amorów od benzyny do diesla nie zakładałbym,jeśli już,to odwrotnie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Death_Proof
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 20:09
Lokalizacja: Allstein & Guttstadt

mcpersony do TDI z innych wersji silnikowych

Post autor: Death_Proof » śr gru 04, 2013 22:00

Michał_1977 pisze:Czytaj ze zrozumieniem!
Ja wszystko rozumiem !
Michał_1977 pisze:Widzisz,a ja kupując amortyzatory do swoich aut lub klientów,zawsze jestem pytany w sklepie o wersję silnikową.Owszem niektóre benzyny mają takie same amory jak diesel,ale nie wszystkie.
Napisalem to samo w ostatnim poscie:

Kod: Zaznacz cały

Z ciekawości w katalagu Sachsa dla silnika 1.8 Pb ABS numer amortyzatora to 115159 i taki sam jest dla Diesla 1.9 AAZ. Natomast dla Diesla 1.9 AFN numer to 170 795.
Michał_1977 pisze:Charakterystyką pracy.
No i wszytsko jasne. Dzięki.


~VAGSTYLE~

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

mcpersony do TDI z innych wersji silnikowych

Post autor: Michau » wt gru 10, 2013 21:45

Okazało się, że na sprężynach mam kropki: 3 białe + 1 zielona.
Czy jak wrzucę komplet na przód z GTI TDI (afn) to będzie OK ? teoretycznie przód zamiast -10mm będzie -20mm.


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości