Ustawienie geometrii - problem z ustawieniem WSZ

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gazman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lis 26, 2013 20:28

Ustawienie geometrii - problem z ustawieniem WSZ

Post autor: Gazman » wt lis 26, 2013 21:06

Witam,

To jest mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość w kwestiach formalnych :bajer:
Przeszukałem forum zanim założyłem ten temat, znalazłem wiele tematów zbliżonych, ale nie uzyskałem odpowiedzi na nurtujące mnie sprawy.

Problem jest następujący, wpadłem ostatnio w dziurę, przebiłem oponę, itd.. (standardowa przygoda :cry: ). W związku z tym, że zima już niebawem, zaraz na drugi dzień po przygodzie miałem zaplanowaną wymianę opon na zimówki. Wymieniłem cały komplet kół i okazało się, że auto ściąga na prawo (uszkodzona była opona na prawym przodzie). Pomyślałem, że przy wjechaniu w dziurę często zdarza się przestawić geometrię, dlatego umówiłem się do warsztatu na sprawdzenie i regulację. Rzeczywiście niektóre parametry były przestawione:

Pomiar wstępny:
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe +7 stopni 09'
prawe +6 stopni 52'

zbieżność
lewa -0 stopni 16'
prawa +0 stopni 28'

Przy ustawianiu gość powiedział mi, że w moim modelu nie ma możliwości ustawienie parametru "wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy", ale przy takiej różnicy auto nie powinno ściągać lub może występować minimalne ściąganie na prawo (wg wskazań na wydruku parametr wyprzedzania osi sworznia zwrotnicy - zalecane ustawienie fabryczne +7 stopni 34' a max różnica str. lewa/prawa +0 stopni 30', -0 stopni 30'). Natomiast zbieżność została ustawiona ok (wg wydruku).
Gość stwierdził, że możliwe, że uszkodzony jest jakiś element zawieszenia (mcpherson, wahacz), ale on nie jest w stanie tego stwierdzić, jaki to element. Tak czy owak wyjechałem z warsztatu i samochód nadal ściąga na prawo :x

W związku z powyższym mam do Was Koledzy następujące pytania:
1. Czy rzeczywiście w Golfie 6 nie ma możliwości ustawienia w/w parametru? Czy gość zrobił mnie w konia?
2. Jeżeli wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy nie da się wyregulować to w czym szukać problemu? Wahacz, drążek kierowniczy został uszkodzony przy uderzeniu? Od razu zaznaczę, że ciśnienie jest ok, a hamulec się nie blokuje (tak jak do było sugerowane w przy podobnych tematach), dodatkowo auto ma dopiero 22 tys. km przebiegu, prawie nówka, więc nie sądzę, że elementy zawieszenie są nadmiernie zużyte.

Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości