kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: slawko333 » sob wrz 28, 2013 21:42

od jakiegos czasu mam problem z wracaniem kierownicy po wyjsciu z zakretu, niewraca do polozenia jazdy na wprost, tzn, wraca ale nie do konca, zostaje zawsze jakies 1/8 przed polozeniem na wprost, lub chce cos ominac na drodze kierownica nie wroci sama na tor jazdy musze sam ja wyprostowac, w lewo gorzej wraca, w prawo troche lepiej, pompa wspomagania z mk4, magiel z mk3, zwrotnice z mk3 256mm, zbierznosc katy ustawione poprawnie, moja teoria jest taka; zmienialem zwrotnice "wąsy" od drazdkow mogly byc ugiete i zmienila sie kompensacja ackermana, mimo tego ze zbieznosc jest ustawiona prawidlowo, czy mozliwe bylyby takie objawy?



Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: Gnolf » ndz wrz 29, 2013 14:41

sprawdz moze najpierw regulacje na maglownicy ,zanim wmieszasz w to ackermana



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: slawko333 » ndz wrz 29, 2013 15:24

luzowalem srube, nic to niedalo



Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: Gnolf » ndz wrz 29, 2013 15:32

mysle ze dobrze by bylo,uniesc wozek,tak zeby kola nie dotykaly podloza ,odpalic motor,jeden kreci kierownica drugi na dole obserwuje co sie dzieje,tylko empirycznie probowac diagnozowac



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: grg474 » ndz wrz 29, 2013 16:49

a nie masz czasem odczucia że słabiej działa wspomaganie?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: slawko333 » ndz wrz 29, 2013 17:29

mimo ze mam pompe z mk4 to wspomaganie dziala niezadowolajaco, czyli slabo
mysle ze dobrze by bylo,uniesc wozek,tak zeby kola nie dotykaly podloza ,odpalic motor,jeden kreci kierownica drugi na dole obserwuje co sie dzieje,tylko empirycznie probowac diagnozowac
i co mi to da, przeciez jak uniose przod i rusze , to kierownica sama niewroci bo kola beda w powietrzu



Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: Gnolf » ndz wrz 29, 2013 20:47

myslalem o tym zeby poobserwowac wymuszajac kierownica ruch kolami,poza tym skoro piszesz ze wspomaganie dziala za slabo ,to moze tu jest problem



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: grg474 » pn wrz 30, 2013 17:11

slawko333 pisze:mimo ze mam pompe z mk4 to wspomaganie dziala niezadowolajaco, czyli slabo
wytłumaczę czemu zapytałem - jeśli problem jest np w pompie że nei tłoczy prawidłowego ciśnienia lub przekładni to przekładnia działa tak jak podczas zerwania paska napędu pompy wspomagania czyli siła jaką trzeba nałożyć na obrót kierownicą jest większa i siła która w autach bez wspomy lub z prawidłowo działającą wspomą jest za mała by powrócić koła do jazdy na wprost. Teraz pytanie - pompa czy przekładnia (taniej jest podmienić pompę)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: slawko333 » pn wrz 30, 2013 20:42

pompe oryginalna z mk2 zamienilem na mk3, bo bardzo ciezko bylo, byla poprawa, za grosze nabylem z mk4 wiec zalozylem, na niej sila jest identyczna jak na tej z mk3



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: marcinek84 » pt paź 04, 2013 20:54

Może masz szersze oponki i dla tego nie wraca do końca, mi też tak całkiem nie wraca a nie mam wspomagania. Za powracanie kół na wprost odpowiada kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: slawko333 » sob paź 05, 2013 20:15

Może masz szersze oponki i dla tego nie wraca do końca
195, wiec normalne, u brata corrado sa 215 i wraca elegancko,
Za powracanie kół na wprost odpowiada kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
raczej watpie zeby mialo to az taki duzy wplyw, u brata w mk3 czesto zmieniam zworznie i koncowki(lesnik, non stop tlucze po lesie), jako ze to wol roboczy, zbierznosc i katy ustawialem do ''sznurka'', auta niesciaga, kierownica lekko chodzi i powraca az milo



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: marcinek84 » ndz paź 06, 2013 09:34

jak napisał Gnolf, może warto spróbować. podnieść odpalić i jeden niech ruszy kołem sprawdzić czy nie chodzi za ciężko jak pracuje pompa. porównaj sobie z brata mkIII czy nie chodzi dużo ciężej u Ciebie.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: slawko333 » sob kwie 19, 2014 22:28

zmienilem maglownice z mk3 gti, bez rezultatu, ma ktos jakies pomysly? moze sprobowac podmienic zwrotnice, mam z corrada gdzie kiera chodzila elegancko, jak juz nie to to niemam pomyslu, i lekko to niechodzi kiera jak powinna , moze przytkany przewod? napewno dawalby objaw slabego wspomagania, ale czy odowiadalby za trzymanie toru jazdy?



Awatar użytkownika
on6222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:06
Lokalizacja: NiemodliN

Re: Odp: kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu

Post autor: on6222 » sob kwie 19, 2014 22:56

Tak jak napisal kolega grg474
jesli wspomaganie slabo dziala tzn ciezko kreci sie tobie kierownica to tak samo zawieszeniu jest ciezko sprowadzic auto na prosty tor jazdy, poszukaj cos z tym wspomaganiem, aoze macpersony zatarte?


Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości