kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
od jakiegos czasu mam problem z wracaniem kierownicy po wyjsciu z zakretu, niewraca do polozenia jazdy na wprost, tzn, wraca ale nie do konca, zostaje zawsze jakies 1/8 przed polozeniem na wprost, lub chce cos ominac na drodze kierownica nie wroci sama na tor jazdy musze sam ja wyprostowac, w lewo gorzej wraca, w prawo troche lepiej, pompa wspomagania z mk4, magiel z mk3, zwrotnice z mk3 256mm, zbierznosc katy ustawione poprawnie, moja teoria jest taka; zmienialem zwrotnice "wąsy" od drazdkow mogly byc ugiete i zmienila sie kompensacja ackermana, mimo tego ze zbieznosc jest ustawiona prawidlowo, czy mozliwe bylyby takie objawy?
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
sprawdz moze najpierw regulacje na maglownicy ,zanim wmieszasz w to ackermana
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
mysle ze dobrze by bylo,uniesc wozek,tak zeby kola nie dotykaly podloza ,odpalic motor,jeden kreci kierownica drugi na dole obserwuje co sie dzieje,tylko empirycznie probowac diagnozowac
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
a nie masz czasem odczucia że słabiej działa wspomaganie?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
mimo ze mam pompe z mk4 to wspomaganie dziala niezadowolajaco, czyli slabo
i co mi to da, przeciez jak uniose przod i rusze , to kierownica sama niewroci bo kola beda w powietrzumysle ze dobrze by bylo,uniesc wozek,tak zeby kola nie dotykaly podloza ,odpalic motor,jeden kreci kierownica drugi na dole obserwuje co sie dzieje,tylko empirycznie probowac diagnozowac
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
myslalem o tym zeby poobserwowac wymuszajac kierownica ruch kolami,poza tym skoro piszesz ze wspomaganie dziala za slabo ,to moze tu jest problem
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
wytłumaczę czemu zapytałem - jeśli problem jest np w pompie że nei tłoczy prawidłowego ciśnienia lub przekładni to przekładnia działa tak jak podczas zerwania paska napędu pompy wspomagania czyli siła jaką trzeba nałożyć na obrót kierownicą jest większa i siła która w autach bez wspomy lub z prawidłowo działającą wspomą jest za mała by powrócić koła do jazdy na wprost. Teraz pytanie - pompa czy przekładnia (taniej jest podmienić pompę)slawko333 pisze:mimo ze mam pompe z mk4 to wspomaganie dziala niezadowolajaco, czyli slabo
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
pompe oryginalna z mk2 zamienilem na mk3, bo bardzo ciezko bylo, byla poprawa, za grosze nabylem z mk4 wiec zalozylem, na niej sila jest identyczna jak na tej z mk3
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
Może masz szersze oponki i dla tego nie wraca do końca, mi też tak całkiem nie wraca a nie mam wspomagania. Za powracanie kół na wprost odpowiada kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
195, wiec normalne, u brata corrado sa 215 i wraca elegancko,Może masz szersze oponki i dla tego nie wraca do końca
raczej watpie zeby mialo to az taki duzy wplyw, u brata w mk3 czesto zmieniam zworznie i koncowki(lesnik, non stop tlucze po lesie), jako ze to wol roboczy, zbierznosc i katy ustawialem do ''sznurka'', auta niesciaga, kierownica lekko chodzi i powraca az miloZa powracanie kół na wprost odpowiada kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
jak napisał Gnolf, może warto spróbować. podnieść odpalić i jeden niech ruszy kołem sprawdzić czy nie chodzi za ciężko jak pracuje pompa. porównaj sobie z brata mkIII czy nie chodzi dużo ciężej u Ciebie.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
zmienilem maglownice z mk3 gti, bez rezultatu, ma ktos jakies pomysly? moze sprobowac podmienic zwrotnice, mam z corrada gdzie kiera chodzila elegancko, jak juz nie to to niemam pomyslu, i lekko to niechodzi kiera jak powinna , moze przytkany przewod? napewno dawalby objaw slabego wspomagania, ale czy odowiadalby za trzymanie toru jazdy?
Re: Odp: kierownica niewraca po wyjsciu z zakretu
Tak jak napisal kolega grg474
jesli wspomaganie slabo dziala tzn ciezko kreci sie tobie kierownica to tak samo zawieszeniu jest ciezko sprowadzic auto na prosty tor jazdy, poszukaj cos z tym wspomaganiem, aoze macpersony zatarte?
Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2
jesli wspomaganie slabo dziala tzn ciezko kreci sie tobie kierownica to tak samo zawieszeniu jest ciezko sprowadzic auto na prosty tor jazdy, poszukaj cos z tym wspomaganiem, aoze macpersony zatarte?
Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości