Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 11:46
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
Witam wszsytkich. Tak jak w temacie. Jak najprosciej wymienic drazki kierownicze? Wiem ze sa specjalne klucze do tego przenaczone ale niestety nie posiadam takiego. Moze juz istnieje post na ten temat. Jesli tak to prosze o podeslanie linku. Moze ktos z was juz to robil, jesli tak to prosze o porade jak za to sie zabrac i jak najprosciej to zrobic. Dodam ze przy wymianie drazkow rowniez beda wymieniane koncowki ale to juz jest mniejszy problem z ktorym sobie poradze. Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam
- VWaldini81
- LDZ
- Posty: 308
- Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
- Lokalizacja: ŁDZ
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
Drążek odkręca się kluczem 32 lub większym. Ciężko tam go włożyć bo belka trochę przeszkadza.
Ja wymieniałem na podwórku, bez kanału i odkręcałem "francuzem" jak i dokręcałem.
Zajeło mi to 30-40min.
Ja wymieniałem na podwórku, bez kanału i odkręcałem "francuzem" jak i dokręcałem.
Zajeło mi to 30-40min.
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 11:46
Re: Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
Kolego a powiedz mi jedna rzecz. Jaka byla u ciebie '' glowka '' tego drazka. Chodzi mi o ta czesc z ktorej wychodzi gwint i wkreca sie w magiel. Byla gladka czy przystosowana pod klucz??VWaldini81 pisze:Drążek odkręca się kluczem 32 lub większym. Ciężko tam go włożyć bo belka trochę przeszkadza.
Ja wymieniałem na podwórku, bez kanału i odkręcałem "francuzem" jak i dokręcałem.
Zajeło mi to 30-40min.
- VWaldini81
- LDZ
- Posty: 308
- Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
- Lokalizacja: ŁDZ
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
Oryginał był gładki czyli okrągły tylko w 2 miejscach zeszlifowane na klucz, a lemforder 6kątna pod klucz.
Dlatego używałem "francuza" do odkręcenia starych, później dużym kluczem dokręcałem nowe.
Dlatego używałem "francuza" do odkręcenia starych, później dużym kluczem dokręcałem nowe.
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 11:46
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
VWaldini81 serdeczne dzieki za pomoc:) powiedz mi jeszcze czy musiales odkrecac wahacz?
- VWaldini81
- LDZ
- Posty: 308
- Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
- Lokalizacja: ŁDZ
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
Wahacz wyjmowałem ponieważ wymieniałem tylne tuleje w nim.rosiaczek1989 pisze:czy musiales odkrecac wahacz?
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 11:46
Re: Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
To rozumiem ze bez wyciagania wahacza dam sobie rade. Serdeczne dzieki kolego. Pozdrawiam
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
najpierw luzujesz końcówkę na drązku a dopiero można odkręcić i wybić ze zwrotnicy
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
i zablokować musisz listwe, bo mozesz uszkodzić przekładnie!!! odkrecając drążek działasz momentem nie tylko na drążek ale także na listwe w która wkrecony jest drążek, są do tego zestawy kluczy...
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
Ktoś może mi powiedzieć czy tym kluczem uda się odkręcić i zamontować nowe drążki kierownicze ? http://allegro.pl/klucz-sciagacz-do-dra ... 32413.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? Mam dwie przedłużki 25cm + grzechotka, klucz dynamometryczny. Moment 75 Nm ? Zapewne da się zrobić i francuzem ale wolę kupić odpowiedni ściągacz może się przydać do innych aut.
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
Też mam u siebie drążek do wymiany bo ma lekki luz. Ale pytanie czy mogę wymienić tylko ten który ma luz czy od razu oba. I jak zablokować kolumnę bez odpowiedniego klucza?
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
Kolego piotrb79 musisz oba. Dam przykład jeden masz już mega wyrobiony ( i go wymieniasz) a drugi już też ma jakiś uszczerbek podczas eksploatowania ,no ale to logiczne
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Wymiana drazkow kierowniczych. Prosba o porade
Ok rozumiem. Przy wymianie drążków muszę też wymienić te osłony gumowe i tu jest problem czy zacisnąć objemy bo takich szczypiec nie mam. Chyba że można zalizyc taka opaskę skrecana na śrubę. I czym zablokować kolumne żeby go jej nie uszkodzić przy odkrecaniu drazka.
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości