Witam wszystkich
Mam na imię Adam, jestem tu niby nowy, chociaż to ciekawe forum przeglądam regularnie od czasu zakupu pierwszego golfa, a było to w 2006 roku.
Do rzeczy:
Golf III 1.8 GL PB+LPG silnik ABS (i hamulce też z ABS)
Od jakiegoś czasu przy hamowaniu, nawet słabym, czasem pojawia się efekt lekkiego "popierdywania" pedału hamulca.
Nie przychodzi mi do głowy lepsze określenie - to jest tak jakby ABS działał na śliskiej nawierzchni, a hamowanie odbywa się na suchym.
Różnica polega na tym, że bardzo lekko bije po nodze, i wydaje się, że droga hamowania się nie zwiększa przez to.
Problem pojawił się po wymianie czujnika jednego z przednich kół i wymianie cewki zapłonowej. Było ok, i potem zapaliła się kontrolka ABS, która czasem gaśnie po odpaleniu i wtedy pojawia się opisany efekt.
Czy to pompa do wymiany, czy któryś czujnik, czy też coś jeszcze innego?
Oto kody błędów:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 1H0 907 379 B
Component and/or Version: ABS TEVES 04
Software Coding:
Work Shop Code:
10 Faults Found:
00257 - ABS Inlet Valve: Front Left (N101)
35-00 - -
00265 - ABS Outlet Valve: Front Left (N102)
35-00 - -
00259 - ABS Inlet Valve: Front Right (N99)
35-00 - -
00267 - ABS Outlet Valve: Front Right (N100)
35-00 - -
00274 - ABS Inlet Valve: Left Rear (N134)
35-00 - -
00276 - ABS Outlet Valve: Left Rear (N136)
35-00 - -
00273 - ABS Inlet Valve: Right Rear (N133)
35-00 - -
00275 - ABS Outlet Valve: Right Rear (N135)
35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
35-00 - -
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
35-00 - -
Po skasowaniu błędów i ponownym włączeniu zapłonu:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 1H0 907 379 B
Component and/or Version: ABS TEVES 04
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
35-00 - -
Polski VAG:
285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Co sądzicie, wymieniać pompę czy coś jeszcze innego?
Z góry dzięki za każdą wskazówkę!
ABS - "pierdzenie" pedału hamulca
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ABS - "pierdzenie" pedału hamulca
Jestem nowy, z czasem cos tu wpisze
Witam i pozrawiam wszystkich VWmaniakow
Witam i pozrawiam wszystkich VWmaniakow
ABS - "pierdzenie" pedału hamulca
Miałem to samo, nie pomogła wymiana czujnika, bo ten okazał się dobry.
Przetarł mi się przewód i raz styk był, a raz nie - wtedy pedał szalał tak jak u Ciebie.
Zalutowałem to i porządnie zaizolowałem. Od tamtej pory cisza
Przetarł mi się przewód i raz styk był, a raz nie - wtedy pedał szalał tak jak u Ciebie.
Zalutowałem to i porządnie zaizolowałem. Od tamtej pory cisza
ABS - "pierdzenie" pedału hamulca
Wymieniłem czujnik, może było z nim coś nie tak, bo jednak "pierdzenie" ustało.
Pozostał błąd:
35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
Kontrolka zapala się po przejechaniu jakiegoś odcinka, może mieć to związek z obrotami (ładowanie z alternatora?) albo z bezwładnością (przyspieszenia) i może gdzieś woda robi mikrozwarcia?
Sprawdziłem ładowanie - 13.8.V na 3 poziomie dmuchawy i światłach mijania oraz przełaczeniu na LPG.
Przeczyściłem klemy, ładowanie 14.05V przy powyższym obciążeniu.
Skasowałem błąd zasilania, lecz pojawia się on po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu i zapala się kontrolka ABS - wtedy oczywiście ABSu nie ma.
Czyli reasumując:
-popierdywania ABSu już nie ma, albo działa albo nie;
-zostaje błąd zasilania, pojawiał się podczas jazdy, a teraz już po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu;
-ABS oczywiście już nie działa.
Co dalej?
Przekaźnik, pompa, naprawa sterownika ABS (jakieś megacienkie przewody ponoć w sterowniku do klejenia/lutwania) czy jeszcze coś innego?
Pozostał błąd:
35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
Kontrolka zapala się po przejechaniu jakiegoś odcinka, może mieć to związek z obrotami (ładowanie z alternatora?) albo z bezwładnością (przyspieszenia) i może gdzieś woda robi mikrozwarcia?
Sprawdziłem ładowanie - 13.8.V na 3 poziomie dmuchawy i światłach mijania oraz przełaczeniu na LPG.
Przeczyściłem klemy, ładowanie 14.05V przy powyższym obciążeniu.
Skasowałem błąd zasilania, lecz pojawia się on po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu i zapala się kontrolka ABS - wtedy oczywiście ABSu nie ma.
Czyli reasumując:
-popierdywania ABSu już nie ma, albo działa albo nie;
-zostaje błąd zasilania, pojawiał się podczas jazdy, a teraz już po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu;
-ABS oczywiście już nie działa.
Co dalej?
Przekaźnik, pompa, naprawa sterownika ABS (jakieś megacienkie przewody ponoć w sterowniku do klejenia/lutwania) czy jeszcze coś innego?
Jestem nowy, z czasem cos tu wpisze
Witam i pozrawiam wszystkich VWmaniakow
Witam i pozrawiam wszystkich VWmaniakow
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości