śruba skrzyni biegów + silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
śruba skrzyni biegów + silnika
Witam.
Na wstępie napisze, ze chodzi o golfa IV AJM 115 km 6 biegów. Problem zaczal sie jakis rok temu. Jechalem samochodem nagle silnik zaczal strasznie wyc, nie bylo trzasku ani nic tylko zaczelo robic sie glosno itd. przy dodawaniu gazu na postoju strasznie kolysalo silnikiem. Autko oddalem do mechanika ktory stwierdzil ze urwala sie sruba ktora laczy silnik ze skrzynia biegow. Chlop przewiercil to i wkrecil wieksza (przynajmniej tak twierdzil). W tym roku stalo sie dokladnie to samo, tym razem powiedzial ze wkrecil jeszcze wieksza srube ale nastepnym razem bedzie do wymiant cala skrzynia. Moje pytanie brzmi: czy jest to mozliwe ze silnik jest polaczony ze skrzynia TYLKO jedna sruba? Czy mechanik mnie robi w konia? Troche zglupialem od tego wszystkiego bo wydaje sie to co najmniej dziwne ze jest tam tylko jedna sruba ktora to wszystko trzyma. Wymiana calej skrzyni zdecydowanie mnie szokuje i nie wiem co robic a czuje, ze jak stalo sie to 2 razy to moze to sie stac i nastepny.
Pozdrawiam.
Na wstępie napisze, ze chodzi o golfa IV AJM 115 km 6 biegów. Problem zaczal sie jakis rok temu. Jechalem samochodem nagle silnik zaczal strasznie wyc, nie bylo trzasku ani nic tylko zaczelo robic sie glosno itd. przy dodawaniu gazu na postoju strasznie kolysalo silnikiem. Autko oddalem do mechanika ktory stwierdzil ze urwala sie sruba ktora laczy silnik ze skrzynia biegow. Chlop przewiercil to i wkrecil wieksza (przynajmniej tak twierdzil). W tym roku stalo sie dokladnie to samo, tym razem powiedzial ze wkrecil jeszcze wieksza srube ale nastepnym razem bedzie do wymiant cala skrzynia. Moje pytanie brzmi: czy jest to mozliwe ze silnik jest polaczony ze skrzynia TYLKO jedna sruba? Czy mechanik mnie robi w konia? Troche zglupialem od tego wszystkiego bo wydaje sie to co najmniej dziwne ze jest tam tylko jedna sruba ktora to wszystko trzyma. Wymiana calej skrzyni zdecydowanie mnie szokuje i nie wiem co robic a czuje, ze jak stalo sie to 2 razy to moze to sie stac i nastepny.
Pozdrawiam.
- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
śruba skrzyni biegów + silnika
Hmm to ja powiem swoje zdanie na ten temat:) Ok skoro już 'śruba się urwała' to po co rozwiercać i wkręcać większą? NIe można dać oryginalnej? A może bardzo mu się śpieszyło i nie miał takiej jak trzeba pod ręką, wywiercił i dał większą. Skrzynia biegów trzyma się na kilku lub kilkunastu śrubach nie powiem dokładnie bo nie wiem ale na pewno nie na jednej! Więc nawet jeśli jedna śruba by CI jakimś cudem "pękła" to nie poczuł byś chyba nawet tego... Pierwszy raz słyszę o tym żeby śruba skrzynia-silnik pękała, i to dwa razy. Dla mnie to by bardziej wyglądało na dwumas jeśli taki masz w skrzyni. Wszystkie objawy do siebie pasują. Na początek jednak proponował bym zmienić mechanika. To tylko moje zdanie jeśli nie mam racji niech inni się wypowiedzą i mnie poprawią, pozdrawiam
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
śruba skrzyni biegów + silnika
Podobno urwala sie w takim miejscu ze nie dalo sie jej wykrecic dlatego wywiercil wiekszy otwor. Dwumasa wudaje sie dzialac bez problemu, z drugiej strony jesli by calkiem padla to chyba jakas prowizorka by tego nie naprawila tylko by powiedzial ze dwumas do wymiany chyba ze mu sie nie chce z tym bawic. Na dniach pojade do innego mechanika i sprawdze co mi powie. Dam znac co i jak chyba ze ktos ma inne sugestie.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
śruba skrzyni biegów + silnika
A jesteś pewny, że nie chodziło o dolną łapę skrzyni biegów... Bo albo Ty coś źle zrozumiałeś, albo mechanik robi Cię w konia, skrzynia do silnika przykręcona jest kilkoma śrubami mógłbyś i dwie wykręcić i pewnie nic by się nie stało. Poza tym zerwanie tylko jednej jest praktycznie niemożliwe, chyba że podczas odkręcanie, ale nie przez drgania silnika...
- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
śruba skrzyni biegów + silnika
italiano_83, Popieram Twoją wypowiedź, i zgadzam się z nią w 100% Zobaczymy co koledze powie inny mechanik:)
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
śruba skrzyni biegów + silnika
też mi się wydaje, że chodzi o łapę skrzyni bo tu nie ma innej opcjiitaliano_83 pisze:A jesteś pewny, że nie chodziło o dolną łapę skrzyni biegów... Bo albo Ty coś źle zrozumiałeś, albo mechanik robi Cię w konia,
albo mechanik jest totalnym idiotą
tak czy inaczej zmiana mechaniora obowiązkowa.
jeśli to chodzi o łapę skrzyni to się ją przewierca na wylot i daje zwykłą śrubę z nakrętką i po sprawie. Żadne tam coraz większe śrubyMcW pisze:W tym roku stalo sie dokladnie to samo, tym razem powiedzial ze wkrecil jeszcze wieksza srube ale nastepnym razem bedzie do wymiant cala skrzynia.
Re: śruba skrzyni biegów + silnika
Drugi mechanik mówił że jest to prawdopodobie śruba trzymająca łape w miejscu metalowej blaszki .art_2008_a_ pisze:też mi się wydaje, że chodzi o łapę skrzyni bo tu nie ma innej opcjiitaliano_83 pisze:A jesteś pewny, że nie chodziło o dolną łapę skrzyni biegów... Bo albo Ty coś źle zrozumiałeś, albo mechanik robi Cię w konia,
albo mechanik jest totalnym idiotą
tak czy inaczej zmiana mechaniora obowiązkowa.jeśli to chodzi o łapę skrzyni to się ją przewierca na wylot i daje zwykłą śrubę z nakrętką i po sprawie. Żadne tam coraz większe śrubyMcW pisze:W tym roku stalo sie dokladnie to samo, tym razem powiedzial ze wkrecil jeszcze wieksza srube ale nastepnym razem bedzie do wymiant cala skrzynia.
W przyszłym tyg ma mi to zobaczyć. Zastanawia mnie czy przewiercenie dziury na wylot nie koliduje z niczym? Przecież w skrzyni chyba jest olej czy się mylę? Nic sie nie stanie? Myślałem że tam wszystko jest po niemiecku czyli na styk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości