Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku
Witam
Mój problem polega na tym, że pedał hamulca czy to na postoju czy przy włączonym silniku jest "miękki", ale co to oznacza. Otóż na postoju gdy parę razy wcisnę hamulec to pedał robi się troszkę taki jakby "elastyczny" ale nie twardy, to znaczy nie na tyle abym nie mógł go wcisnąć do podłogi. Przy włączonym silniku pedał wciskam sobie jak sprzęgło i dopiero na samym końcu przy mocnym naciśnięciu hamuje ale tylko prawe przednie koło. Wszystko stało mi się po tym jak wymieniałem płyn hamulcowy i gdy chciałem odpowietrzyć układ ukręciły mi się ze starości odpowietrzniki z tyłu, więc odpowietrzyłem tylko przód (co teraz wiem było błędem) i nawet na początku było ok ale jak parę razy wcisnąłem hamulec mocniej coś jak by zasyczało pedał wpadł do końca i teraz gdy wciskam pedał to z jego okolic da się tylko słyszeć syczenie takie jak by ktoś pompką powietrze pompował. Na początku myślałem że to te hamulce więc sobie wymieniłem z tyłu cały komplet łożyska, bębny, szczęki sprężynki, cylinderki i co... poprawy brak. Moje podejrzenie padło na pompę hamulcową, ale sam w sumie nie wiem.... Oczywiście układ odpowietrzałem nie raz i nie dwa.
Mój problem polega na tym, że pedał hamulca czy to na postoju czy przy włączonym silniku jest "miękki", ale co to oznacza. Otóż na postoju gdy parę razy wcisnę hamulec to pedał robi się troszkę taki jakby "elastyczny" ale nie twardy, to znaczy nie na tyle abym nie mógł go wcisnąć do podłogi. Przy włączonym silniku pedał wciskam sobie jak sprzęgło i dopiero na samym końcu przy mocnym naciśnięciu hamuje ale tylko prawe przednie koło. Wszystko stało mi się po tym jak wymieniałem płyn hamulcowy i gdy chciałem odpowietrzyć układ ukręciły mi się ze starości odpowietrzniki z tyłu, więc odpowietrzyłem tylko przód (co teraz wiem było błędem) i nawet na początku było ok ale jak parę razy wcisnąłem hamulec mocniej coś jak by zasyczało pedał wpadł do końca i teraz gdy wciskam pedał to z jego okolic da się tylko słyszeć syczenie takie jak by ktoś pompką powietrze pompował. Na początku myślałem że to te hamulce więc sobie wymieniłem z tyłu cały komplet łożyska, bębny, szczęki sprężynki, cylinderki i co... poprawy brak. Moje podejrzenie padło na pompę hamulcową, ale sam w sumie nie wiem.... Oczywiście układ odpowietrzałem nie raz i nie dwa.
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku
Prawdopodobnie poszło Ci serwo.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku
No dobra ale czy nie jest tak że jak by poszło serwo to auto hamowało by normalnie tylko musiał bym mocniej wciskać hamulec?
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku
Serwo jest wspomagane podciśnieniem i jak wciskasz pedał to podciśnienie "napiera" na membranę która to przekazuje nacisk płynu na klocki. Jak słyszysz syczenie to znaczy ze jest gdzieś nieszczelność i powietrze ucieka. Podjedz do jakiegoś mechanika niech potwierdzi.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku
Witam mechanik potwierdził że jest to wina prawdopodobnie serwa.
Gdy tylko przyjdzie zamowione i wymienie dam znać co i jak
Gdy tylko przyjdzie zamowione i wymienie dam znać co i jak
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku
obawiam się że nic z tego nie będzie, raczej pompa puszcza ,między sekcjami albo/i nadal złe odpowietrzenie. Bez sprawnego serwa byłby pedał twardy a hamowanie słabe
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku
Witam panowie, więc wymieniłem serwo, co prawda nie słychać teraz syczenia w kabinie w okolicach pedału hamulca, ale problem polega na tym że pedał nadal jest miękki i niestety przy odpowietrzaniu z przedniego lewego i prawego tylnego hamulca leci płyn ładnie tryska jak oszalały nawet czuje jak się bęben rusza, czyli szczęki i klocki się ruszają, natomiast z prawego przedniego i lewego tylnego płyn leci ale tak "bez ciśnienia" czyli dosłownie jak krew z nosa, i teraz moje pytanie czy to faktycznie pompa jak powiedział Paweł czy jednak może coś innego.
Re: Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku
OK hamulce zrobione, przyczyną była pompa, co nie zmienia faktu że uszkodzone było również serwo. Temat do zamknięcia.
Dzięki wielkie panowie za pomoc !:)
Dzięki wielkie panowie za pomoc !:)
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku
Czyli nie kompleksowo ale diagnoza trafiona
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości