Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

qula
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:02

Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku

Post autor: qula » czw kwie 25, 2013 12:39

Witam
Mój problem polega na tym, że pedał hamulca czy to na postoju czy przy włączonym silniku jest "miękki", ale co to oznacza. Otóż na postoju gdy parę razy wcisnę hamulec to pedał robi się troszkę taki jakby "elastyczny" ale nie twardy, to znaczy nie na tyle abym nie mógł go wcisnąć do podłogi. Przy włączonym silniku pedał wciskam sobie jak sprzęgło i dopiero na samym końcu przy mocnym naciśnięciu hamuje ale tylko prawe przednie koło. Wszystko stało mi się po tym jak wymieniałem płyn hamulcowy i gdy chciałem odpowietrzyć układ ukręciły mi się ze starości odpowietrzniki z tyłu, więc odpowietrzyłem tylko przód (co teraz wiem było błędem) i nawet na początku było ok ale jak parę razy wcisnąłem hamulec mocniej coś jak by zasyczało pedał wpadł do końca i teraz gdy wciskam pedał to z jego okolic da się tylko słyszeć syczenie takie jak by ktoś pompką powietrze pompował. Na początku myślałem że to te hamulce więc sobie wymieniłem z tyłu cały komplet łożyska, bębny, szczęki sprężynki, cylinderki i co... poprawy brak. Moje podejrzenie padło na pompę hamulcową, ale sam w sumie nie wiem.... Oczywiście układ odpowietrzałem nie raz i nie dwa.



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku

Post autor: MrSalieri » czw kwie 25, 2013 18:23

Prawdopodobnie poszło Ci serwo.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

qula
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:02

Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku

Post autor: qula » czw kwie 25, 2013 19:09

No dobra ale czy nie jest tak że jak by poszło serwo to auto hamowało by normalnie tylko musiał bym mocniej wciskać hamulec?



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku

Post autor: MrSalieri » czw kwie 25, 2013 20:16

Serwo jest wspomagane podciśnieniem i jak wciskasz pedał to podciśnienie "napiera" na membranę która to przekazuje nacisk płynu na klocki. Jak słyszysz syczenie to znaczy ze jest gdzieś nieszczelność i powietrze ucieka. Podjedz do jakiegoś mechanika niech potwierdzi.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

qula
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:02

Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku

Post autor: qula » pt kwie 26, 2013 18:53

Witam mechanik potwierdził że jest to wina prawdopodobnie serwa.
Gdy tylko przyjdzie zamowione i wymienie dam znać co i jak



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 30, 2013 22:40

obawiam się że nic z tego nie będzie, raczej pompa puszcza ,między sekcjami albo/i nadal złe odpowietrzenie. Bez sprawnego serwa byłby pedał twardy a hamowanie słabe


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

qula
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:02

Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku

Post autor: qula » sob maja 04, 2013 16:53

Witam panowie, więc wymieniłem serwo, co prawda nie słychać teraz syczenia w kabinie w okolicach pedału hamulca, ale problem polega na tym że pedał nadal jest miękki i niestety przy odpowietrzaniu z przedniego lewego i prawego tylnego hamulca leci płyn ładnie tryska jak oszalały nawet czuje jak się bęben rusza, czyli szczęki i klocki się ruszają, natomiast z prawego przedniego i lewego tylnego płyn leci ale tak "bez ciśnienia" czyli dosłownie jak krew z nosa, i teraz moje pytanie czy to faktycznie pompa jak powiedział Paweł czy jednak może coś innego.



qula
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:02

Re: Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku

Post autor: qula » ndz maja 05, 2013 15:48

OK hamulce zrobione, przyczyną była pompa, co nie zmienia faktu że uszkodzone było również serwo. Temat do zamknięcia.
Dzięki wielkie panowie za pomoc !:)



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Miękki pedał na wyłączonym i włączonym silniku

Post autor: MrSalieri » pn maja 06, 2013 19:23

Czyli nie kompleksowo ale diagnoza trafiona :bajer:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości