stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: CzapCzap » ndz mar 03, 2013 21:21

Witam

Mam stuk przy szybkim ruszaniu kierownica, diagnoza wskazala prawy drazek kierowniczy gdyz byl luz gdy lapalo sie kolo na godzinie 3 i 9.

Dzis wymienilem oba drazki, koncowki, sworznie i tylne tuleje wahaczy, i teraz jak lapie za kolo to luzu nie ma ale jak postawie auto na ziemi dalej stuka :kac: , prosze o porade :pub:

Tutaj filmik
[youtube][/youtube]


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: Michał_1977 » pn mar 04, 2013 07:32

Trzeba skasować luz między zębny na maglownicy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Re: stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: CzapCzap » pn mar 04, 2013 15:35

Michał_1977 pisze:Trzeba skasować luz między zębny na maglownicy.
Dzieki , myslisz ze da sie skasowac na tyle by tak nie stukalo ? . Luzu na kierownicy nie mam , czy jazda z tym jest niebezpieczna :hmm: ?


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: italiano_83 » pn mar 04, 2013 17:58

CzapCzap pisze:czy jazda z tym jest niebezpieczna :hmm:
Nie wpadało Ci koło kierowcy w drgania wcześniej podczas hamowania ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Re: stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: CzapCzap » pn mar 04, 2013 18:04

italiano_83 pisze:
CzapCzap pisze:czy jazda z tym jest niebezpieczna :hmm:
Nie wpadało Ci koło kierowcy w drgania wcześniej podczas hamowania ?
Nie , jezdzi sie dobrze

Tylko ten stukot , oczywiscie nacodzien tak nie majtam kierownica energicznie, ale czesto przy wolnych manewrach czuc ze cos jest nie tak z tym ukladem kierowniczym , tak jakby za lekko chodzil i nie byl 100% precyzyjny . No ale jezdzi sie noramalnie, nie czuc luzow.


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

wodzuwolomin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw cze 14, 2012 14:57

stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: wodzuwolomin » pn mar 04, 2013 21:03

Mam podobny problem. Tez stuka mi coś od strony kierowcy. Jak ruszam kierownicą na postoju to stuka jakby drążek od strony kierowcy. W czasie jazdy stuki są słyszalne tylko przy małej prędkości (do 20 km/h) na wybojach i słychać je od podłogi po stronie kierowcy. Rozkładam ręce bo już wymieniłem gumy na stabilizatorze, łożyska i gumy na amorach więc zostaje drążek albo magiel. Tylko jak odróżnić usterkę magla od usterki drążka kier. i które z nich stuka??



Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Re: stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: CzapCzap » czw mar 14, 2013 23:41

Przyjzawszy sie blizej problemowi , jestem prawie pewny ,ze winna jest nylonowa tuleja przez ktora wysuwa sie ramie z przekladni , strona lewa. No ale coz z tym mozna zrobic ? , mozna dorobic nowa, badz obrocic stara. Tylko jak to zrobic ????
Ostatnio zmieniony pt mar 15, 2013 14:22 przez CzapCzap, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: Fafik258 » pt mar 15, 2013 08:32

Podglądałem temat... Przerabiałem temat maglownic i generalnie w środku nie ma co stukać. Jedyna możliwość to właśnie ta tuleja, kiedy jest zbyt zużyta ramię stuka o tuleję.

Generalnie jest to do zrobienia i to tanim kosztem. Bez problemu można wytoczyć nową z bakielitu lub jakiegoś innego twardego cholerstwa. Magiel niestety musisz rozebrać cały bo prawdopodobnie na samochodzie nie wybijesz całej tulei... I jak już byś miał rozebrany magiel i listwy nie będą skorodowane to za jedną robotą wymieniłbym uszczelniacze...



StreetRacer86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob paź 17, 2009 12:41
Lokalizacja: Gródków k. Będzina
Kontakt:

stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: StreetRacer86 » sob mar 16, 2013 16:55

to stukanie to nic innego tylko łożysko na poduszce amortyzatora panowie


StreetRacer

StreetRacer86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob paź 17, 2009 12:41
Lokalizacja: Gródków k. Będzina
Kontakt:

stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: StreetRacer86 » sob mar 16, 2013 16:57

a to co na filmiku stuka to drążek albo gałka


StreetRacer

Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Re: stuk przy ruszaniu kierownica (filmik)

Post autor: CzapCzap » ndz mar 17, 2013 14:30

Fafik258 pisze:Podglądałem temat... Przerabiałem temat maglownic i generalnie w środku nie ma co stukać. Jedyna możliwość to właśnie ta tuleja, kiedy jest zbyt zużyta ramię stuka o tuleję.

Generalnie jest to do zrobienia i to tanim kosztem. Bez problemu można wytoczyć nową z bakielitu lub jakiegoś innego twardego cholerstwa. Magiel niestety musisz rozebrać cały bo prawdopodobnie na samochodzie nie wybijesz całej tulei... I jak już byś miał rozebrany magiel i listwy nie będą skorodowane to za jedną robotą wymieniłbym uszczelniacze...
Dzieki , brzmi ciezko , narazie bede to odwlekal , nie jest to niebezpieczne.
StreetRacer86 pisze:a to co na filmiku stuka to drążek albo gałka
PIsalem juz w tym temacie, ze te czesci ktore wymieniasz sa nowe....


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości