kolumna kierownicza

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kali1209
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 16:39

kolumna kierownicza

Post autor: kali1209 » śr lut 27, 2013 22:01

Witam, posiadam golfa II 1.6 z 91 roku, 3D muszę kupić kolumnę kierowniczą znalazłem na allegro, kompletną ale od diesla 1.6 TD link:
http://allegro.pl/vw-golf-ii-1-6-td-kol ... 06610.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy nie będzie problem z zamocowaniem, są takie same frezy?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

kolumna kierownicza

Post autor: Paweł Marek » śr lut 27, 2013 22:32

chodzi o frezy na kierownicę? Od rocznika zależy, nowsze jak Twój mają drobniejsze ale zdaje się są przejściówki z grubych na drobne, nie w druga stronę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

kolumna kierownicza

Post autor: tom33k » śr lut 27, 2013 23:05

Może różnić się przy maglownicy, o to chodzi ?



kali1209
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 16:39

kolumna kierownicza

Post autor: kali1209 » śr lut 27, 2013 23:31

To chyba bedę musiał poszukać do 1.6 z mojego rocznika



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

kolumna kierownicza

Post autor: Lipek81 » śr mar 20, 2013 22:27

kali1209, ta kolumna będzie pasowała.
Różnica w kolumnach jest taka, że po roku 89 miały szeroki wieloklin na kierownicę, a przed wąski. Na dole wieloklin zawsze był taki sam. Nie ma różnicy, jaka wersja silnikowa, czy jest wspomaganie, czy nie.
Jak chcesz być na 100% pewien, to odkręć kierownicę i zobacz, czy wieloklin u Ciebie jest taki, jak na zdjęciu. Różnicę widać od razu - to co widzisz na zdjęciu z aukcji, to szeroki wieloklin, wąski jest mniej więcej średnicy samego gwintu, tego, co jest na końcu.
Dodam jeszcze, że tak na prawdę wystarczy zdjąć/założyć nakładkę na końcu kolumny, aby przerobić z jednego wieloklinu na drugi (jeżeli jest szeroki wieloklin, to jest nakładka, w wąskim nie ma).

Jeżeli w dalszym ciągu nie jesteś pewien, to zobacz, że manetki w aukcji mają awaryjne - takie coś było tylko przy szerokim wieloklinie, jeżeli manetki są w desce, to wieloklin jest wąski.
Więc, jeżeli również masz manetki z awaryjnymi (a masz, bo masz rocznik 91) to kolumna jest taka sama.

W ostateczności, jeżeli jakimś cudem (ale BARDZO w to wątpię) kolumna okazała by się inna niż twoja, to wystarczy kupić kierownicę na wąski wieloklin i po sprawie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 26 gości