Dziwne zjawisko podczas hamowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Dziwne zjawisko podczas hamowania
Witam
Panowie ojciec w swoim mk4 ma maly problem otoz przy delikatnym hamowaniu czuc jakby auto hamowalo mocniej i slabiej, jakby bylo cos krzywe, tzn jak hamulec wcisnie sie troche zeby auto zacznalo zwalniac czuc takie nierowne branie hamulcow, jakby bujanie (nie wiem jak to nazwac), jak dojezdza sie do swiatel wrzuce na luz i delikatnie hamuje to czuc jakby w pewnym momencie hamulec bral mocniej a w pewnym slabiej... nie ma bicia na pedale hamulca, jak hamuje mocno to jest ok. Dzialo sie tak na starych tarczach wiec myslelismy ze to ich wina, bo nie byly w najlepszym stanie, wszystkie tarcze wymienione na nowe ATE a problem i tak pozostal. Dodam ze podczas jazdy jak i hamowania kiera nie trzesie... wiec przyczyna moze jest cos z tylu? Tylko nie wiem co moze powodowac takie objawy.. Pomozcie
Panowie ojciec w swoim mk4 ma maly problem otoz przy delikatnym hamowaniu czuc jakby auto hamowalo mocniej i slabiej, jakby bylo cos krzywe, tzn jak hamulec wcisnie sie troche zeby auto zacznalo zwalniac czuc takie nierowne branie hamulcow, jakby bujanie (nie wiem jak to nazwac), jak dojezdza sie do swiatel wrzuce na luz i delikatnie hamuje to czuc jakby w pewnym momencie hamulec bral mocniej a w pewnym slabiej... nie ma bicia na pedale hamulca, jak hamuje mocno to jest ok. Dzialo sie tak na starych tarczach wiec myslelismy ze to ich wina, bo nie byly w najlepszym stanie, wszystkie tarcze wymienione na nowe ATE a problem i tak pozostal. Dodam ze podczas jazdy jak i hamowania kiera nie trzesie... wiec przyczyna moze jest cos z tylu? Tylko nie wiem co moze powodowac takie objawy.. Pomozcie
ALH -> 205 -> soft
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Dziwne zjawisko podczas hamowania
marcin7x5, obstawiasz tyl czy przod? Mam rozumiec ze to sie rozbiera i ewentualnie czysci czy trzeba drugie?
ALH -> 205 -> soft
Dziwne zjawisko podczas hamowania
Tuleje do sprawdzenia ( przód/ tył )
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Dziwne zjawisko podczas hamowania
Z przodu raczej tuleje sa ok bo byl w grudniu na przegladzie i powiedzieli ze zadnych luzow nie ma...
ALH -> 205 -> soft
Re: Dziwne zjawisko podczas hamowania
Też tak mi mówili wymieniłem na nowe i mam problem z głowy ( 4 tuleje i 2 gumy stabilizatora )daniel23584 pisze:Z przodu raczej
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Re: Dziwne zjawisko podczas hamowania
Przeważnie siadają te tylne zaciski. Możesz sobie posprawdzać po jeździe czy , któreś z kół/felga nie jest bardziej ciepła/gorąca od pozostałych. Jeżeli tak to masz odpowiedź, który zacisk blokuje. Trzeba wszystko rozebrać, przeczyścic ew nasmarować prowadniki i złozyć.daniel23584 pisze:marcin7x5, obstawiasz tyl czy przod? Mam rozumiec ze to sie rozbiera i ewentualnie czysci czy trzeba drugie?
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Dziwne zjawisko podczas hamowania
Ok w takim razie to sprawdze. Mozesz miec racje ze ktorys zacisk blokuje bo czasami jak auto powoli sie toczy do zatrzymania bez uzycia hamulca to mam wrazenie jakby delikatnie go cos wyhamowywalo, szczegolnie wyczuwalne to jest w momencie kiedy auto sie zatrzymuje bez uzycia hamulca, takze moze to tu jest problem.
ALH -> 205 -> soft
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Dziwne zjawisko podczas hamowania
luzy na łożyskach do sprawdzenia (możliwe że na bieżni łożyska któregoś jest coś nie tak) i na stacji kontroli pojazdów można zrobić pomiar owalności przy robieniu pomiaru siły hamowania jeśli jest dosyć duża to auto do góry i sprawdzać łożyska. Tak jak mówi marcin7x5 sprawdź czy koło któreś się nie grzeje i warto sprawdzić opory toczenia na nich a jeśli chodzi o prowadnice zacisków to od razu nie rozbieraj tylko zdejmij koła zobacz czy gumowe osłony na prowadnicach są całe poruszaj zaciskami na prowadnicach jarzma czy pracują czy są sztywne wcześniej delikatnie cofnij tłoczki na zaciskach
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Dziwne zjawisko podczas hamowania
Kurcze lozyska z tylu mozna bylo od razu wymienic przy zmianie tarcz... co do gum na zaciskach to byly cale. Jak cos z lozyskami jest nie tak to beda mialy luz? Czy moze byc tak ze luzu nie bedzie a cos innego tam z nimi sie stalo i lepiej od razu kupic nowe i wymienic?
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2013 11:44 przez daniel23584, łącznie zmieniany 1 raz.
ALH -> 205 -> soft
Dziwne zjawisko podczas hamowania
Koło w górę i ruszasz nim góra-dół lewo-prawo. Jak będzie luz to wyczujesz.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Dziwne zjawisko podczas hamowania
Ok jak tylko grypsko odpusci to trzeba bedzie wziac sie za sprawdzanie.
ALH -> 205 -> soft
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Dziwne zjawisko podczas hamowania
Witam
Nie było czasu i dopiero przy zmianie kół na letnie zacząłem sprawdzać... okazuje się że zaciski z tyłu nie puszczają do końca, koło zarówno lewe jak i prawe koło stawia opór podczas kręcenia łożyska nie wiem czy są ok, niby luzu nie mają, ale może dlatego że zaciski trzymają tarcze. Myślałem, że może ręczny trzyma, ale jest tak popuszczony że na dźwigni od ręcznego jest ok cm luzu zanim zacznie załapywać. Więc panowie, kupić zestaw naprawczy, rozbierać i smarować zaciski?
Nie było czasu i dopiero przy zmianie kół na letnie zacząłem sprawdzać... okazuje się że zaciski z tyłu nie puszczają do końca, koło zarówno lewe jak i prawe koło stawia opór podczas kręcenia łożyska nie wiem czy są ok, niby luzu nie mają, ale może dlatego że zaciski trzymają tarcze. Myślałem, że może ręczny trzyma, ale jest tak popuszczony że na dźwigni od ręcznego jest ok cm luzu zanim zacznie załapywać. Więc panowie, kupić zestaw naprawczy, rozbierać i smarować zaciski?
ALH -> 205 -> soft
Dziwne zjawisko podczas hamowania
Tak. Sprawdź też prowadniki zacisku czy się nie blokują lub czy nie są skrzywione.daniel23584 pisze:Więc panowie, kupić zestaw naprawczy, rozbierać i smarować zaciski?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości